نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی خصوصیات روانی و فیزیکی کودکان جهت معماری پرورشگاه کودکان

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 45 اسلاید   قیمت: 9800 تومان     تعدادمشاهده  6  


پاورپوینت بررسی خصوصیات روانی و فیزیکی کودکان جهت معماری پرورشگاه کودکان
 
بخشی از مطلب
« ... من آن وقت درباره ماجراهاي جنگل بسيار فكر كردم ، و به نوبه خود توانستم با مداد رنگي، اين تصوير را بكشم. شاهكار خود را به آدم بزرگ ها نشان دادم و از ايشان پرسيدم كه آيا از نقاشي من مي ترسيد. در جواب گفتند : چرا بترسيم ؟ كلاه كه ترس ندارد. 
اما نقاشي من شكل كلاه نبود ، تصوير مار بوآ بود كه فيلي را هضم مي كرد . آن وقت من شكم مار بوآ را كشيدم. تا آدم بزرگ ها بتوانند بفهمند آدم بزرگ ها هميشه نياز به توضيح دارند. 
آدم بزرگ ها به من نصحيت كردند كه كشيدن عكس مار بوآي باز يا بسته را كنار بگذارم و به جغرافيا و تاريخ و حساب و دستور بپردازم . اين بود كه در شش سالگي از كار زيباي نقاشي كشيدنم ، چون از نامرادي تصاويري كه كشيده بودم ، سرد شده بودم . آدم بزرگ ها هيچ وقت به تنهايي چيزي نمي فهمند و براي بچه ها هم خسته كننده است كه هميشه و هميشه به ايشان توضيح بدهند .»1
اين داستان معروف كه از زبان يك كودك بيان شده است ، به خوبي نشان مي دهد كه كودكان در دنيايي ديگر زندگي مي كنند و به جهان اطراف خويش به گونه اي ديگر مي نگرند . كودكان جهان را تنها مشاهده و تقليد نمي كنند ، بلكه تقسير مي كنند. 
اغلب متخصصين تعليم و تربيت تصديق مي كنند كه سال هاي پيش از دبستان در رشد ذهني، اجتماعي و عاطفي كودك، سال هاي بحراني هستند و كودكان رد سه سال اوليه زندگي چيزهاي مهمي مي آموزند ، پياژه روان شناس معروف سوئيسي مي گويد : « به كودك در سنين پيش دبستاني بايد فرصت بسياري براي رشد كاربردهاي حسي – حركتي داده شود. » ارائه محيط مناسب براي كاوش و دادن فرصت به او براي اظهار نظرياتش ، مهمترين راه رشد هوشي كودك به شمار مي رود. 
ار نظر پياژه توانايي هاي ذهني اي كه يك كودك در سن معيني داراست . به او امكان بروز انواع معيني از رفتارهاي عاطفي رامي دهد.در واقع بين رشد و يادگيري كودك رابطه ي مستقيم وجود دارد. 
پياژه چهار عامل را كه به رشد ذهني كمك ميكنند نام مي برد : 
1-    عواطف احساسي، كه انگيزه هايي براي يادگيري مي شود.
2-    رشد جسمي، كه به تدريج كودك قادر به درك بيشتري مي شود. 
3-    تجربه، كه كودك ياد مي گيرد براي خودكشف كند. 
4-    تفويض اجتماعي ؛يا تعامل موثر با اشخاص ديگر، به خصوص والدين، معلمان و همبازيها.
براي درس دادن به كودكان، كاركردن با آنها و حتي دوست داشتن شان ،آگاهي از مراحل رشد، نيازهاي روحي، عاطفي و اجتماعي آنها در هر مقطع سني، ضروري به نظر مي رسد و تنها با شناخت كامل و همه جانبه كودك است كه مي توان، آموزش هاي مناسب در محيطي امن و غني و مناسب با نيازهاي كودك به او داد، بنابراين در اين قسمت شناخت ويژگيهاي رواني كودكان از نقاشي هاي آنان، تاثير رنگ بر كودكان و كاربرد آن در طراحي فضاي متعلق به آنان و چگونگي محيط زندگي كودكان در شهرهاي امروز مورد بررسي قرار مي گيرد.
 
شناخت ويژگي هاي رواني كودكان از نقاشي هاي آنان :
يكي از روش هايي كه متخصصان امر روانشناسي كودك جهت دستيابي به ويژگي هاي رواني كودكان به آن پرداخته اند، پژوهش در نقاشي هاي كودكان بوده است، جنبه هاي كاربردي اين ويژگي هاي رواني مي تواند رد خلق فضاي متعلق به كودكان، راهگشا باشد ويژگي هاي مشتركي كه زا روي نقاشي هاي متعدد كودكان به دست آمده است، فهرست واردمعرفي مي گردد : 
1-    توجه كودك به خطوط عمودي در سنين اوليه زندگكي 
2-    عدم ثبات تخيل كودك بر يك موضوع خاص 
3-    شروع درك زيبايي شناسي كودك از ده سالگي 
4-    بروز تصورات ذهني كودكان در نقاشي هايشان ( اصل شفافيت ) 
5-    قرار گرفتن خود كودك در متن نقاشي 
6-    اهميت سطوح شيبدار ، نزد كودك 
7-    ظهور و بروز مفاهيم عاطفي در نسبت اندازه و فاصله اشياء به هم 
8-    اهميت عناصر و پديده هاي موجود در طبيعت ، به عنوان عوامل انگيزش تخيلات كودك 
9-    احساس ايمني و آرامش كودك در فضاهاي مانوس 
10-تسلسل و گام به گام بودن روند يادگيري و شناخت كودك 
11-توجه نوجوانان به فرم و شكل ظاهري بيش از محتوا 
12- وحشت كودكان خجالتي از گم شدن در برابر فضاهاي بزرگ . 
13- تنوع ترسيم خطوط ، جلوه گر عواطف مختلف 
14- وجود نقاشي در وسط كاغذ نشانگر تمركز فكري كودك 
15- نمايش حركت درنقاشي ، معرف هوش كودك . 
16- حضور خانه به عنوان مكان امن در نقاشي كودك 
17- قرارگيري كوچه در امتداد خانه 
18- اهميت و تاثير رنگ در كودكان 
19- نماد شكل دايره اي خورشيد ، بيانگر قدرت و صميمت 
20- نماد آسمان ، مظهر پاكي و الهام دهي . 
21- ترسيم حيوانات در نقاشي به عنوان وسيله اي براي بيان احساسات خاص . 
22- ترسيم ماشين ، بيانگر تمايل به اجتماعي شدن . 
23- وجود يادعاطفي در دور و نزديك ترسيم كردن اشخاص و اشياء . . 
24- وجود الگو در نقاشي ها براي كسب هويت 
25- نمايش خانه بدون پنجره و حزن آور در نقاشي كودكان داراي احساس ناخودآگاه افسردگي و شرمساري 
- اهميت و جذابيت انجام نقاشي براي كودك بدون توجه به نتيجه 
 تحلیل نمونه هایی از نقاشی کودکان :
به منظور تكميل موضوع در ادامه ، نمونه هايي از نقاشيهاي كودكان عادي در كنار كودكان پرورشگاهي مورد تحليل قرار ميگيرد، اين نمونه ها از كودكان شيرخوارگاه آمنه در كنار كودكان مهد كودك شيرخوارگاه ، گرفته شده است .( تحليل روانشناسي نقاشي ها با كمك خانم رشيدي مسئول خدمات مشاوره شيرخوارگاه آمنه صورت ، گرفته است . ) 
نقاشي شماره يك ، متعلق به يكي از كودكان پرورشگاهي است كه متاسفانه بدليل شرايط نامساعد زندگي دچار نوعي بيماري رواني است . كشيدن خانه اي با دوپا ، نشان ميدهد كه اين كودك ، خانه ثابت و با دوامي را براي خود احساس نميكند و دائما در حال نقل مكان ميباشد. در كنار خانه نيز بجز يكسري خطوط مبهم و درهم چيزي ، ديده نميشود كه نشان از تشويش و نگراني وي ميباشد . 
نقاشي شماره دو و سه متعلق به پسري بنام مسعود است كه يكي از كودكان ساكن شيرخوارگاه امنه مي باشد . اين كودك از نظر پزشكان يك بيمار رواني شناخته شده است . در هر دو نقاشي ، خانه بدون سرپناه ديده مي شود . اين موضوع بيانگر آن است كه اين كودك در خانه اي زندگي مي كند كه آن را تنها به اجبار پذيرفته است و هيچگونه احساس آرامش و امنيت نسبت به آن حادثه ندارد . وجود درياچه و كودك معلول بعنوان شاخص نقاشي ، مبين اين موضوع مي باشد كه اين كودك خود را فردي كاملا ناتوان مي بيند كه بسيار نياز به حمايت فردي بعنوان مادر ، در زندگي خود احساس مي كند.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
خصوصیات روانی و فیزیکی کودکان جهت معماری پرورشگاه کودکان ,پاورپوینت بررسی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تاریخچه حمایت از اطفال و فرزندان یتیم و بی سرپرست در ایران
پاورپوینت بررسی انواع سیستم ها و روشهای نگهداری کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی خانه نگهداری کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی تاریخچه و مبانی طراحی معماری یتیم خانه
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی پرورشگاه کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی مطالعات اولیه طراحی خانه اي براي بچه هاي بي سرپرست
پاورپوینت بررسی مفهوم معنویت در معماری ایرانی
پاورپوینت بررسی تحلیلی معنا در معماري ايراني
پاورپوینت بررسی معماري روستايي
پاورپوینت بررسی کلیات فضا ، زمان و معماری
پاورپوینت بررسی عناصر ساختاري و اصول طراحي در معماری
پاورپوینت بررسی حس مکان در معماری
پاورپوینت بررسی تاثیر و اهمیت فرهنگ در معماری
پاورپوینت بررسی رنگ وبافت در معماری
پاورپوینت بررسی معماری خصمانه و نمونه های آن
پاورپوینت بررسی معماری ساکنان پیش از تاریخ در ایران
پاورپوینت بررسی مبانی طراحی و اصول کلی معماری
پاورپوینت بررسی معماری پنهان
پاورپوینت بررسی درجه بندی و امکانات مجتمع خدماتی- رفاهی
پاورپوینت بررسی مبانی نظری معماری و اکولوژی


:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی تاریخچه حمایت از اطفال و فرزندان یتیم و بی سرپرست در ایران

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30 اسلاید   قیمت: 9500 تومان     تعدادمشاهده  6  


پاورپوینت بررسی تاریخچه حمایت از اطفال و فرزندان یتیم و بی سرپرست در ایران 
 
بخشی از مطلب
شواهد تاریخی نشان می دهد که در ایران تا قبل از اسلام جامعه از وجود مراکزی جهت حفظ و نگهداری کودکان بی سرپرست بری بوده و خانواده ها بنا بر سنت دیرینه مذهبی ، کودکان یتیم را نگهداری می کردند. بعد از ظهور اسلام و گسترش آن در ایران رفته رفته در نگرش مردم به حمایت از محرومین و ناتوانان تحولاتی مثبت پدید آمد.
از چگونگی شکل گیری و تاسیس مراکز پرورشی ایتام در ایران سابقه مدونی وجود ندارد، از حدود 100 سال قبل با ورود برخی مطالب از غرب به ایران پدیده پرورشگاه نیز به ایران وارد شد. اولین با ر فکر ایجاد پرورشگاه در ایران را « ناصرالدین شاه » از مسافرت فرنگ آورده و نشانه هایی از آن در « سفرنامه ابراهیم بیک» به چشم می خورد. «اسناد مجلس شورای ملی » سابق نشان می دهد، در مجلس اول، موضوع تاسیس اولین پرورشگاه مطرح شده است که به نام مجلس و با کمک نمایندگان تاسیس شود. نظر به اینکه تا تاریخ ذکر شده در مجلس ، سندی از ایجاد پرورشگاه رسمی و گسترده نبوده و مراکز غربی هنوز در ایران پا نگرفته بودند، پرورشگاه های خیریه کوچک خصوصی با نظارت مردم خیر تشکیل شده بود.
هنگامیکه در سال 1269 ه.ش « جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران » بنیان گذاری شد، در کنار وظیفه هایی که جمعیت های همانند آن در سراسر جهان به عهده می گیرند برای خود وظیفه های دیگر نیز در نظر گرفت که از آن جمله تاسیس پرورشگاه بود.
بر اساس اولین قانون بلدی شهرداری کشور که در سال 1283 ه.ش به تصویب رسید، نگهداری اطفال سر راهی از جمله وظایف شهرداری محسوب شد. از این رو اولین دارالایتام ( پرورشگاه ) در سال 1298 شمسی در دروازه قزوین و اولین دارالرضاعه ( شیرخوارگاه ) نیز در دروازه دولت ایجاد شد و تا سی سال بعد همین دو محل برای اینگونه اطفال تعیین شده بود.
در سال 1324 شمسی ، پرورشگاه دروازه دولت بنام « بنگاه مستقل پرورشگاه کودکان» تغییر نام داد ولی شیرخوارگاه کماکان به فعالیت خود به شکل قبلی ادامه داد.
در سال 1332 خانم پروین دولت آبادی 54 نفر از فرزندان یتیم پرورشگاه شهرداری را به باغی واقع در امین آباد برد و محلی را به نام « پرورشگاه پرورش کودک » ایجاد کرد.
در سال 1328 ، بنگاه پرورش کودک که تعدا کودکان آن به هفتصد نفر می رسید به تفکیک دختران و پسران پرداخت و دختران در محل سی متری چهارراه لشگر مستقر شدند.
در سال 1341 شمسی اولین دارالایتام که در سال 1298 شمسی در دروازه قزوین تهران تاسیس شده بود با بنگاه پرورش  کودک ادغام و سازمان تربیتی شهرداری تهران با اساسنامه جدید تبدیل به سازمان تربیتی شهرداری پایتخت گردید . هدف کلی این سازمان عبارت بود از اجرای وظایفی که به موجب بند 6 و بند 23 از ماده 55 قانون شهرداری ها برای تاسیس پرورشگاه ها، شیرخوارگاهها، کودکستانها و نگهداری اطفال بلاصاحب و سر راهی مقرر گردیده بود.
در سال 1349 شمسی شورای عالی سازمان تربیتی شهرداری پایتخت تصمیم گرفت که نام پرورشگاه را به شبانه روزی تغییر دهد.
در سال 1338 شمسی بعد از ایجاد آموزشگاه عالی خدمات اجتماعی و تربیت مددکاران در ایران توجهی به وضع نگهداری اطفال یتیم شد و تغییرات ذیل انجام گرفت:
1- کودکان یتیم بنگاه پرورش کودک که در امین آباد بودند به باغ چهارراه لشگر انتقال داده شدند و پسرهای 14-10 ساله در قسمت غربی باغ ( خیابان سینا) و تمام دختران در قسمت  شرقی باغ ( خیابان 30 متری ) اسکان یافتند.
2- بیماران روانی که در باغ چهارراه لشگر بودند به باغ امین آباد انتقال داده شدند. 
3- پرورشگاههای شهرداری بعدها بصورت ذیل تقسیم بندی شد:
الف – دارالرضاعه ( شیرخوارگاه ) برای اطفال کوچکتر ا 5 سال 
ب – پرورشگاه شماره یک ( خیابان سی متری ) برای نگهداری دختران 6 سال به بالا 
ج – پرورشگاه شماره دو ( خیابان دروازه قزوین) برای پسران 6 تا 10 سال 
د) پرورشگاه شماره سه ( خیابان سینا) برای پسران 10 تا 14 سال 
بعدها با بزرگ شدن پسران محل دیگری در یافت آباد بنام پرورشگاه شماره 4 برای آنها ایجاد شد و یک محل هم برای نگهداری معلولین تاسیس گردید. 
نظام پرورشگاهی را در ایران ، جمعیت به اصطلاح خیریه ملکه و سایر انجمن ها و خیریه های وابسته به شاهدخت ها گسترش بی رویه ای دادند به طوریکه قبل از انقلاب حدود 16000 کودک و نوجوان که اکثرا دارای خانواده بودند به جای زندگی در کنار والدین خود در پرورشگاه ها نگهداری شدند. »
4-کانون کارآموزی وابسته به سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی ( سابق) :
این کانون که از حدود 400 نفر از پسران بالای 12 سال نگهداری می کرده است. در واقع یک مدرسه متوسط حرفه ای بوده که فرزندان در آن به کسب مهارتهای حرفه ای مشغول بوده اند.
5-    پرورشگاههای ایتام شاهپور دارای دو واتحد یکی مخصوص پسران و دیگری مخصوص دختران بوده و از 110نفر پسر و 200 نفر دختر در خیابان سوم اسفند نگهداری می کرده است.
6- بنگاه صغار دادگستری: این بنگاه که در خیابان ژاله سابق مستقر بوده تحت نظارت دادستانی تهران از فرزندان بی سرپرست و با سرپرست نگهداری می نموده است.
7- پرورشگاههایی که توسط افراد خیر و نیکوکار متمکن تاسیس گردیده اند. 
 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری یتیم خانه ,تاریخچه حمایت از اطفال ,فرزندان یتیم ,خانه بی سرپرست در ایران ,پاورپوینت بررسی , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی خصوصیات روانی و فیزیکی کودکان جهت معماری پرورشگاه کودکان
پاورپوینت بررسی انواع سیستم ها و روشهای نگهداری کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی خانه نگهداری کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی تاریخچه و مبانی طراحی معماری یتیم خانه
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی پرورشگاه کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی مطالعات اولیه طراحی خانه اي براي بچه هاي بي سرپرست
پاورپوینت بررسی مفهوم معنویت در معماری ایرانی
بررسی تقابل سنت و مدرنیته در معماری
دانلود بررسی حرکت در معماری پاورپوینت
پاورپوینت بررسی و تحلیل فضا در معماری
بررسی آرامش در معماری
پاورپوینت بررسی گشتالت در معماری
پاورپوینت بررسی تحلیلی معنا در معماري ايراني
پاورپوینت بررسی معماري روستايي
دانلود,پاورپوینت رابطه هنر و اثر هنری,pptx
دانلود,پاورپوینت خلاصه درس مبانی نظری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت فرم معماری,pptx
دانلود,پاورپوینت نور در معماری حال و گذشته,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه معماری و سینما در عصر مجازی شدن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور در معماری حال و گذشته,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی انواع سیستم ها و روشهای نگهداری کودکان بی سرپرست

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 35 اسلاید   قیمت: 9500 تومان     تعدادمشاهده  6  


پاورپوینت بررسی انواع سیستم ها و روشهای نگهداری کودکان بی سرپرست در جهان
 
 
بخشی از مطلب
در این طرح حدود 10 الی 20 فرزند را به زن و شوهر یا زنی تنها که واجد شرایط باشند؛ می سپرند و خانه ای در اختیارشان می گذارند. این ساختار دارای یک سری مزایایی است ولی مشکلات قابل توجهی هم دارد که به آن اشاره می کنیم : 
ــ ساختار حرفه ای ندارد ( روان شناس با مددکار اجتماعی در این سیستم جایی ندارد ) 
ــ بچه ها در محیط رسوب می کنند و تعدادشان رو به افزایش می رود. 
ــ این مراکز در نهایت تبدیل به مراکز شبانه روزی غیر حرفه ای می شوند. 
( آن ها گاهی بدون ضوابط و دور از پی گیری حرفه ای مربی کمکی می آورند ) 
ــ در یکسری از آنها سوء استفاده هایی نیز صورت گرفته است که عنوان شبه خانواده را بدنام کرده است . 
ب) شبه خانواده هایی در مجموعه های بزرگ 
در ایران در دوران پهلوی مراکزی در شهریار و اردک ساخته شد که هزینه بسیاری در بر داشت. سیستم آنها بدین صورت است که یک مجموعه بسیار بزرگ و کامل که دارای امکانات ورزشی، تفریحی و آموزشی می باشد. در خارج از شهرها ساخته می شود. این مکان ها مانند قلعه هایی می شوند که بسیار بسته عمل می کنند و همانند دهکده و شهرک های دور افتاده ای می باشند که بچه ها هیچگاه از آن خارج نمی شوند و عملاً ارتباط اجتماعی خود را با شهر و اجتماع قطع می کنند. 
علاوه بر آن محلی شناخته شده و با مهر شبانه روزی می باشند. 
مسئله دیگر اینکه ما نباید یک جامعه استبدادی و جدا بسازیم. 
بدین ترتیب این روش صد در صد رد شده زیرا علاوه بر هزینه بسیار زیاد آن، سنخیتی با Normalize ( نرمال کردن ) بچه ها ندارد. 
در پی ایجاد این سیستم یک تغییر الگو در این بناها صورت گرفت و بحث house parents  درون این مجموعه ها مطرح شد. آنها مقیاس را خرد کردند و آن را به شکل آپارتمانهایی کوچک در یک مجموعه تبدیل کردند. این سیستم به نسبت روش های قبلی بهتر عمل می کند. در این روش خواهر و برادرها را در کنار هم جای می دهند . این نکته مثبت طرح می باشد . این طرح در اراک پیاده شد. بدین شکل که در هر طبقه 5 آپارتمان کوچک قرار دارد و در هر کدام کودکان به شکل شبه خانواده زندگی می کنند. 
ج)دهکده های s.o.s
این سیستم بر اساس نظریه « هرمان گمایتر » در مورد ایجاد «دهکده کودکان نیازمند» شکل گرفت. او می گوید: «نیاز یک کودک به پدر و مادر را می توان بین سالهای تولد و بلوغ، در یک موسسه تربیتی شبه خانواده به خوبی برآورده کرد.» 
بدین ترتیب آن ها دهکده هایی برای کودکان رها شده ایجاد می کنند که در آن محیط خانوادگی داغی ایجاد می کنند.
خانواده با الگوی مادر با 17 الی 15 فرزند پسر و دختر شکل می گیرد . که آنها در حکم خواهر و برادر می باشند. هر خانواده یک مادر ( مجرد ) دارد که اکثراً راهب هستند و هر کدام خانواده خود را مستقیماً اداره می کنند و زندگی گروهی در خانه و محیطی راحت و گرم شکل می گیرد. 
در هر دهکده 15 تا 20 خانه وجود دارد. یعنی حدود 100 الی 160 نفر جمعیت دارد. 
هر خانه دارای : 
1-    اتاق نشیمن ( با گنجایش برای یک مادر و نه فرزند) 
2-    اتاق خواب برای کودکان 
3-    اتاق خواب برای مادر 
4-    اتاق برای کمک مادر و پذیرایی از بازدیدکنندگان 
آشپزخانه ، حمام و انبار غذا می باشد. 
یک بنای همگانی برای فعالیت های اداری و فنی ، بخش خدمات ، اتاقهای عمومی ، محل اقامت مدیر و درمانگاه وجود دارد. 
همچنین فضای کافی برای زمین های بازی ، تاسیسات ورزش و باغ و باغچه مهیا می باشد.
در ضمن طرح این بناها باید با بناهای محل سازگار باشد همچنین با شرایط زیست و سطح متوسط زندگی اهالی کشور یا منطقه همخوانی داشته باشند.
هردهکده یک مدیر(مرد)داردکه کار نظارت بر مادران و وضعیت آموزش و درسی بچه ها را دارد. 
کودکان دهکده با محیط خود تماس نزدیک دارند و در شرایطی مشابه یک خانواده معمولی هستند. آن ها به مدارس محلی می روند و در مراسم مذهبی نیز شرکت می کنند.
شرایط پذیرش کودکان اینست که کودکان باید از لحاظ جسمی و روحی سالم باشند و سن آنها از 10 سال تجاوز نکند مگر اینکه خواهر و برادران واقعی باشند.
در این دهکده ها تا زمانی از کودک مراقبت می شود که به اداره زندگی خود توانایی یابد. 
کودکان تا پایان تحصیلات اجباری می مانند و پس از اتمام دوره در منازل جداگانه یا خانه دانش آموزان یا کارآموزان سکونت می گزینند.
دهکده ها همگی از لحاظ حقوقی وابسته به (sos children village)  کیندورف ( وین اطریش ) می باشند.
دهکده های s.o.s دارای معایبی هستند که به آن ها اشاره می کنم :
ـ مخالفت اقامت کوتاه و موقت فرزندان می باشد.
آنها با تشکیل دادن خانواده ای جدید شانس بازگشت آن ها را به خانواده خویش یا خوانده های داوطلب می گیرند.
ـ بعضی اعتقاد دارند این دهکده ها از دید مذهبی و صومعه ای کمی مدرن شده اند ولی هوادار مذهبی جمع می کنند.
د) روش فرنج بورو( ferench boro)
فرنج بورو جزیره ای کوچک به مساحت 60 مایل در ساحل ماین ( maine)می باشد. در این جزیره همه اهالی یکدیگر را می شناسند و اکثرا ماهیگیر می باشند. اتفاقی که در این جزیره افتاد این بود که بچه ها کم کم بزرگ شدند و به شهرهای بزرگ تر رفته و زندگی تشکیل داده بودند.جزیره آرام شده بود و آن ها لزوم بودن بچه ها و محیط شادی آور آن را احساس می کردند. از این رو آن ها تعدادی از بچه های بی سرپرست را به شکل امین موقت ( foster care)پذیرفتند. اینک بچه ها با رفتن به جزیرته هر کدام خانواده ای دارند و تحت شرایط ثابتی رشد می کنند . آنها به واسطه مهر و محبت پذیرفته شده اند و این بسیار زیبا است.
این روش را می توان به عنوان یک روش موفق الگو قرار داد.
ه) کیبوتس ها
سیستم مورد بحث تربیت دسته جمعی کودکان در کیبوتس های اسرائیلی است. این سیستم مدت مدیدی است که از آن می گذرد و تاکنون دو نسل نیز تربیت کرده است. تربیت در کیبوتس دارای یک مبنای نظریه ای است که به بینش مارکسیستی و روان کاوانه وحدت می بخشد. آن ها می خواهند به کمک تربیت، از نسل جوان یک نیروی داوطلب بسازند که آماده پذیرش و تطبیق با زندگی شغلی باشند و بتوانند به آنها هویتی بدهند که قادر باشند در جامعه فاقد مالکیت خصوصی و بدون تضاد طبقاتی علایق فردی و اجتماعی بیافرینند.
در اکثر کیبوتس ها نوزادان بلافاصله بعد از مرخصی مادر از زایشگاه به بخش نگهداری نوزادان در کیبوتس فرستاده می شوند. در هر بخش 4 تا 6 نوزاد مشترکاً نگهداری می شوند. نوزاد تا 6 ماهگی در این محل می ماند و مادرش روزانه چندین بار برای شیردادن به آنجا مراجعه می کند، دیدن پدر نیز مجاز می باشد. بعد از 6 ماهگی مادر ساعات معینی از روز (2 ساعت در روز ) به دیدنش می آید. در بعضی از کیبوتس ها، هنگامی که طفل 6 تا 9 ماهه شد، پرستاران تعویض می شوند و از شیرخوارگاه به بخش اطفال کوچک منتقل می شوند. در اینجا طفل متوجه وجود 2 مرکز عاطفی جدا از هممی شود. یکی از والدین و خواهر و برادر و دیگری پرستار و همسن ها می باشند.
ترتیب در کیبوتس ها در گروه های سنی خاص انجام می گیرد که عبارتند از :
7-4 ، 12-7 ،18-12 سال و اداره بچه ها توسط خودشان انجام می گیرد.
آنها همراه گروهشان غذا می خورند، با تعدادی از آن ها در یک آسایشگاه می خوابند تکالیفی چون کاشتن سبزیجات ، پرورش حیوانات و طیور و ... را انجام می دهند.
در اینجا تنها گروه همسالان پا برجاست . آن ها وابستگی کاملی به والدینشان ندارند.
حرف اول را در کیبوتس، گروه همسالان و سپس خود کیبوتس می زند و والدین در مقام سوم قرار می گیرند.در کیبوتس محتوای خانواده تا حد روابط عاطفی بین والدین و فرزندان تنزل پیدا می کند و وابستگی اقتصادی و تعلیم و تربیت از بین می رود.
در کیبوتس « من برتر جمعی » بوجود می آید یعنی هم هویت شدن با گروه بسیار مهم است.همچنین کار دسته جمعی ارزش والایی دارد. من کودکی که در کیبوتس تربیت می شود کشمکش از هم پاشیدگی و حتی عقده کمتری دارد، تضاد با محیط ندارد ولی از طرف دیگر نقطه ضعف آن این است که به هیچ وجه قادر نیست خواسته های خود را به کرسی بنشاند.
نتیجه : در اینجا به علت یکدست بودن ، من برتر جمعی ، مقتضیات محیط و مربی ها و پرستارها از تضاد و عقده ادیب در کودک جلوگیری می شود، در صورتی که در پرورشگاه ها ما به علت اینکه هر کس راه و روش خاص خود را دارد و محیط های کودک هر چند وقت یکبار عوض می شود، عدم یکی شدن الگوها در کودک تضاد و از هم پاشیدگی ایجاد می کند.
با وجود بعضی موفقیتها در تجارب ناشی از تربیت دسته جمعی، باز هم آن نظریه ای که خانواده را به عنوان تنها نهاد ممکن اجتماعی کردن قلمداد و....


کلمات کلیدی مرتبط:
نگهداری کودکان بی سرپرست در جهان ,پاورپوینت بررسی ,انواع سیستم ها و روشهای , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی خصوصیات روانی و فیزیکی کودکان جهت معماری پرورشگاه کودکان
پاورپوینت بررسی تاریخچه حمایت از اطفال و فرزندان یتیم و بی سرپرست در ایران
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی خانه نگهداری کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی تاریخچه و مبانی طراحی معماری یتیم خانه
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی پرورشگاه کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی مطالعات اولیه طراحی خانه اي براي بچه هاي بي سرپرست
پاورپوینت بررسی مفهوم معنویت در معماری ایرانی
بررسی تقابل سنت و مدرنیته در معماری
دانلود بررسی حرکت در معماری پاورپوینت
پاورپوینت بررسی و تحلیل فضا در معماری
بررسی آرامش در معماری
پاورپوینت بررسی گشتالت در معماری
پاورپوینت بررسی تحلیلی معنا در معماري ايراني
پاورپوینت بررسی معماري روستايي
دانلود,پاورپوینت رابطه هنر و اثر هنری,pptx
دانلود,پاورپوینت خلاصه درس مبانی نظری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت فرم معماری,pptx
دانلود,پاورپوینت نور در معماری حال و گذشته,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه معماری و سینما در عصر مجازی شدن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور در معماری حال و گذشته,pptx


:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی خانه نگهداری کودکان بی سرپرست

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 45 اسلاید   قیمت: 9800 تومان     تعدادمشاهده  6  


پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی خانه نگهداری کودکان بی سرپرست 
 
بخشی از مطلب
موضوع کودکان از جمله موضوعات مورد توجه در جوامع بین المللی است . به ویژه کودکانی که به نوعی فاقد سرپرست مؤثر و بصلاحیت می باشند. کودکان یکی از گروههای آسیب پذیر جامعه هستند و نیاز به حمایت و مراقبت بزرگترها دارند. آسیب پذیری کودکان ایجاب می کند که با وضع قوانین مناسب و حمایت و مراقبت لازم از آنان، رشد و سلامت جسم و روان آنان را تأمین کنیم. این نگرش نسبت به کودک کمک می کند تا در آینده از حقوق اجتماعی لازم برخوردار شود و پیمان نامه جهانی حقوق کودک نیز به همین علت تصویب گریده است. 
نکته دوم که باید مورد توجه قرار گیرد این است که وقتی در نظام رفاه اجتماعی از این گروهها صحبت می شود ، سه هدف مد نظر است :
1ـ تأمین نیازهای افراد  2ـ کنترل مسائل اجتماعی  3ـ برابری فرصتها. چون کودکان از گروههای تحت پوشش و حمایت نظام رفاه اجتماعی هستند باید این سه نکته در مورد آنها در نظر گرفته شود . 
وقتی صحبت از نیاز به میان می آید این مفهوم طیف وسیعی دارد و شامل نیازهای بدنی مانند نیاز به غذا، آب، اکسیژن و ... می باشد که تأمین این نیازها جهت بقای کودک، حفظ سلامت و بهداشت جسمی ـ روانی ضروری می باشد و نیازهای روانی مانند نیاز به مقبولیت و پذیرش، نیاز به امنیت و .... می باشد . دوران کودکی در رشد و پرورش کودکان اهمیت ویژه ای دارد . در واقع پایه و اساس رشد جسمی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کودکان در این سالها شکل می گیرد. ضرورت حمایت و تدوین قوانین خاص برای کودکان از این اصل اساسی روانشناسی ناشی می شود که کودکان نه تنها از نظر کمیت بلکه از نظر کیفیت با بزرگسالان تفاوت های اساسی دارند و خواسته ها، نیازها و ویژگیهای خود را دارند. 
حمایت از کودکان بی سرپرست از دیدگاه اسلام :
« اسلام به عنوان کامل ترین دین الهی همواره مستضعفین و محرومین اجتماع را زیر چتر حمایت خویش داشته است و در این بین ایتام بیشتر از سایر محرومین مورد رأفت و عطوفت قرار گرفته اند . جهت بررسی چگونگی نظر اسلام در مورد حمایت از این گروه خاص ، قرآن کریم ، احادیث و روایات منسوب به پیامبر و ائمه اطهار مانند خورشیدی درخشان روشنایی بخش راه ما خواهد بود . 
در دین اسلام جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای پاک سازی اجتماع از هر گونه آسیب لازم است که مسائل آسیب را در مورد یک یک افراد از میان برداشته شود. اینکه حضرت محمد (ص) به پدر و مادرها سفارش می کنند که در مورد کودکانشان رفتار یکسان داشته باشند خود نمایانگر علم ایشان به این مسئله است که عقده های روانی که در اثر تبعیض ممکن است برای کودکان بوجود آید باعث آسیب پذیری روح آنها در بلوغ و در نتیجه باعث آسیب پذیری اجتماع خواهد شد و تکیه و تاکید بر مومنین برای رسیدگی به وضعیت ضعفاً و خصوصاً ایتام نیز به همین منظور است. 
برای سنجش اهمیت موضوع ایتام در اسلام کافی است به اینکه کلمه ایتام و مشتقات آن حدوداً 23 بار در قرآن کریم وارد شده است. 
از دیدگاه قرآن و مفسرین « یتیم » به کودک صغیری گفته می شود که پدرش را از دست داده باشد بنابراین کودکی که پدر دارد اما از وجود مادر محروم است، « یتیم » محسوب نمی شود و همچنین اگر کسی پس از بلوغ پدرش را از دست بدهد و با اینکه یتیم صغیری به سن بلوغ برسد نیز یتیم محسوب نمی شود. 
از نظر اسلام جهت حفظ و کنترل ایتام و آموزش مسائل اساسی حیات در صورتی که امکان سرپرستی در خانواده خود کودک نباشد ضروری است در خانه ای دیگر شبیه وضع قبلی تربیت شود. 
البته اسلام در مورد مسئولیتهای نگهداری ایتام اولویتهای قائل شده است. در این مورد ابتدا مادر و سپس اقوام به ترتیب نزدیکی نسبت، پس از آن همسایگان و در نهایت دولت به نمایندگی از جامعه اسلامی مسئولیت دارند.
 از نظر اسلام در صورت حیات مادر فرد دیگری برای نگهداری از یتیم اولی تر نخواهد بود. زیرا کودک هر چه خردسال تر باشد نیازش به محبت نوازش و حمایت مادر بیشتر است. 
با مطالعه در متون اسلامی در می یابیم که اسلام مایل است کودک خصوصاً در هفت سال اول زندگی آزاد و در خانه در کنار مادرش باشد تا از نظر عاطفی به خوبی ارضاء شده و خوی و عاطفه اش شکل گیرد . از او معارف بیاموزد و اخلاقش رنگ پیدا کند.
 نقش مادر در تربیت کودک به قدری مهم و مؤثر است که خداوند متعال در قرآن کریم بهشت را به مادران نوید داده است. پیامبر اسلام فرموده اند :
بهترین خانه مسلمانان آن منزلی است که در آن خانه ، یتیمی زندگی کند و با وی به نیکی رفتار شود و بدترین منزل ها آن خانه ای است که در آنجا به یتیمی اهانت گردد . آنگاه فرمودند : من و کسی که یتیمی را سرپرستی نماید با هم در بهشت خواهیم بود . .
بررسی دیدگاههای کشورهای مختلف نسبت به حمایت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و یتیم: 
الف ـوضعیت نگهداری ازکودکان ونوجوانان بی سرپرست در برخی از کشورهای اروپایی به شرح زیر است: 
در انگلستان گروههای مختلف به این مساله پرداخته اند و شاید عمده ترین آنها آنترویوزف ها می باشند که کودکان بی سرپرست را در کلیساها آموزش می دهند، به طوریکه اغلب کشیشان از میان آنها می باشند . 
در فرانسه هنوز شبانه روزیها در خارج از شهرها و دور از دسترس جامعه فعالیت می کنند       ( البته در سالهای اخیر سعی بر حذف شبانه روزیها و فرستادن بچه ها به آغوش خانواده شده است ) 
در کشور فنلاند حقوق خاصی برای کودکان یتیم در نظر گرفته شده که با مرگ پدر و مادر یا هر دو به تمام فرزندان زیر 16 سال تعلق می گیرد و در مواردی تا 21 سالگی حمایتهای مالی ادامه  می یابد . 
در ایتالیا اعتقاد بر این است که برای اطفال رها شده بی سرپرست محیطی مناسبتر از خانواده وجود ندارد و در نتیجه اخیراً تعدادی از خانواده های ایتالیایی به منظور گسترش خانواده سعی در نگهداری کودکان بی سرپرست دارند و از جانب دولت ایتالیا مورد تشویق قرار می گیرند . در این کشور بر طبق آمار موسسات حمایت از کودکان بی سرپرست از سال 1980 تا 1985 سیر نزولی داشته و طی این سالها تعداد موسسات حمایتی از 60 واحد به 40 واحد رسیده است . این کاهش را به ارتقای سطح فرهنگ عمومی نسبت می دهند . 
در ایرلند هیاتی به نام هیات فرزند خواندگی فعالیت می نماید که داوطلبان با مراجعه به این هیات درخواست فرزند خواندگی می کنند . 
در آلمان، وزارت خانواده، جوانان و بهداشت عهده دار حمایت از کودکان و نوجوانان می باشد. حق سرپرستی کودکان و نوجوانان بی سرپرست با این مرکز است و از آنها در پانسیون نگهداری می شود. این مراکز زیر نظر متخصصین اداره می شوند و کودکان سنین پایین به خانواده سپرده می شوند. 
در یونان سازمان بهداشت یکی از اصلی ترین مراکز حمایت از کودکان می باشد . عمده ترین هدف این سازمان نگهداری کودکان در خانواده هایشان  و در محیطهای خانوادگی است. لذا از سپردن کودکان به مؤسسات جلوگیری می نماید و برای خانواده ها به تناسب نیازشان کمک ارسال می دارد. 
در دانمارک اطفال حتی الامکان به خانواده ها واگذار می شوند . در غیر این صورت دولت علاوه بر وسایل مربوط به پرورش کودکان تعدادی خانه ییلاقی ساخته است که هر خانه به وسیله مربی متناوباً در اختیار یک دسته از بچه ها که با هم آشنا و هم بازی هستند گذاشته می شود . 
ب ـ وضعیت نگهداری ازکودکان ونوجوانان بی سرپرست در برخی از کشورهای آسیایی به شرح زیر است :
اطلاعات رسیده از تایلند به عنوان یک کشور شرقی تقریباً به وضعیت شبانه روزی های متداول دنیا اشاره دارد. تایلند از لحاظ مرگ و میر ناشی از سوء تغذیه در سطح بین المللی مقام دوازدهم را دارد. کودکان در این کشور عموماً به کارگری و دستفروشی می پردازند. تعدادی از کودکان تایلندی که زخمهای جسمی و دردهای عاطفی فراوان دارند جمع آوری شده و در مدرسه روستایی کودکان که در سال 1979 تأسیس و در سال 1980 رسماً گشایش یافته ، زندگی می کنند. 
در کشور پاکستان حدود 5 سال قبل از جدایی پاکستان از شبه قاره هند انجمنی به نام انجمن فیض الاسلام تأسیس شد که در حال حاضر نیز فعال می باشد. این انجمن که در حال حاضر با دایر نمودن شعبات متعدد در شهرهای مختلف پاکستان فعالیت دارد. براساس چارچوب اساسنامه خویش اقداماتی جهت ایجاد کار برای افراد بی سرپرست انجام داده که بخشی از درآمد مؤسسه از این راه تأمین می شود ضمن اینکه کمکهای مردمی و مساعدت دولت نیز در گردش کار مؤسسه مؤثر می باشد. 
در ژاپن علاوه بر اجرای مراکز راهنمایی کودکان و خانواده خانه های گروهی ( پدر خانواده به همراه 6 کودک ) و خانه های موقت وجود دارد که به کودکانی که در مؤسسات زندگی می کنند ،شانس داشتن یک زندگی خانوادگی عادی را در خلال تعلیماتشان بدهند .»
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری یتیم خانه ,خانه نگهداری کودکان بی سرپرست ,پاورپوینت بررسی ,مبانی نظری طراحی , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی خصوصیات روانی و فیزیکی کودکان جهت معماری پرورشگاه کودکان
پاورپوینت بررسی تاریخچه حمایت از اطفال و فرزندان یتیم و بی سرپرست در ایران
پاورپوینت بررسی انواع سیستم ها و روشهای نگهداری کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی تاریخچه و مبانی طراحی معماری یتیم خانه
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی پرورشگاه کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی مطالعات اولیه طراحی خانه اي براي بچه هاي بي سرپرست
پاورپوینت بررسی مفهوم معنویت در معماری ایرانی
بررسی تقابل سنت و مدرنیته در معماری
دانلود بررسی حرکت در معماری پاورپوینت
پاورپوینت بررسی و تحلیل فضا در معماری
بررسی آرامش در معماری
پاورپوینت بررسی گشتالت در معماری
پاورپوینت بررسی تحلیلی معنا در معماري ايراني
پاورپوینت بررسی معماري روستايي
دانلود,پاورپوینت رابطه هنر و اثر هنری,pptx
دانلود,پاورپوینت خلاصه درس مبانی نظری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت فرم معماری,pptx
دانلود,پاورپوینت نور در معماری حال و گذشته,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه معماری و سینما در عصر مجازی شدن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور در معماری حال و گذشته,pptx


:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی تاریخچه و مبانی طراحی معماری یتیم خانه

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 45 اسلاید   قیمت: 9800 تومان     تعدادمشاهده  6  


پاورپوینت بررسی تاریخچه و مبانی طراحی معماری یتیم خانه
 
بخشی از مطلب
اگر کودک قبل از سن تمیز و تشخیص و قبل از آنکه بتواند به تنهایی نیازهای حیاتی خود را تأمین نماید اولیاء خود را از دست بدهد بی سرپرست نامیده می شود. مرگ پدر، ازدواج مجدد مادر وعدم پذیرش نا پدری، مرگ مادر، حضور نامادری و مشکلات روابط عاطفی میان کودک و نامادری، و نیز اعتیاد پدر و بی تفاوتی مادر و بستگان را می توان نمونه هایی از بی سرپرستی قلمداد کرد. 
استفاده از اصطلاح بی سرپرستی به دنبال تحولات اقتصادی ـ اجتماعی جامعه در نیم قرن اخیر و تغییر کارکردهای سنتی همراه با دیگر اصطلاحات خدمات اجتماعی افزایش یافت. حال آنکه قبل از آن در ایران و دیگر کشورهای مسلمان نشین بر اساس تعالیم قرآن و سنت همواره  صحبت از یتیم بوده است. کمک به یتیم از دیدگاه اسلام دارای ارزش بس والایی است و از آن به عنوان یکی از عناصر اعمال ما جور این جهانی و آن جهانی یاد می شود . 
علامه دهخدا یتیم را « طفل بی پدر » و « از آدمیان آنکه پدر را از دست داده باشد وحد مردان نرسیده باشد » ، معنی می کند . البته منظور حد بلوغ و بزرگسالی است ، اعم از زن و مرد . 
ب- تعریف خانواده بی سرپرست :
بنا به تعریف سازمان بهزیستی کشور خانواده بی سرپرست به خانواده ای اطلاق می شود که سرپرست و نان آور خانواده به عللی که در زیر خواهد آمد نتواند هزینه افراد تحت تکفل خود را تأمین کند : 
 
1ـ فوت سرپرست 
2ـ غیبت یا مفقود الاثر شدن سرپرست 
3ـ از کار افتادگی ناشی از بیماری ، کهولت سن و معلولیت 
4ـ زندانی بودن 
5ـ وقوع طلاق در خانواده و از هم پاشیدگی ساختار آن 
هر چند که برای هر کدام از موارد فوق تعریفی آمده است ولی پاره ای از آنها نمی تواند دارای مفهوم واحدی باشد چنانچه در مورد غیبت از خانه صرفاً مفقود الاثر بودن سرپرست خانواده را در بر نمی گیرد زیرا بر اثر مهاجرت مردان و غیبت نان آور خانواده در واقع خود به معنای بی سرپرستی فرزندان و همسر است . مثلاً در روستاهای منطقه هرمزگان مردان روستایی به منظور یافتن کار خانواده خود را ترک می کنند و به شیخ نشین های خلیج فارس مهاجرت می کنند و این پدیده گاه تا بیش از یکسال طول می کشد . مطالعات نشان می دهد که درباره ای از موارد این مهاجرتها منجر به وقوع طلاق و از هم پاشیدگی خانواده و بی سرپرستی فرزندان می گردد و گاهی نیز موجب پیدائی آسیب اجتماعی    می شود . 1
 نحوه برخورد اجتماعی با پدیده بی سرپرستی در گذشته و حال :
« به طور کلی در نواحی روستایی، شهرهای کوچک و ایالات و عشایر، کودکان یتیم و بی سرپرست توسط بستگان خود یا افراد خیر نگهداری می شوند. در جوامع سنتی به علت وجود خانواده های گسترده و اعتقادات مذهبی صحیح، نگهداری و حمایت از کودکان بی سرپرست در خود محیط و جامعه کوچکشان حل و فصل می شده است، بدین ترتیب قبل از دگرگونی ساختار خانواده در ایران، شبکه روابط خانواده گسترده عهده دار وظایف بی شماری بوده است.
 
 
1-حاج یوسفی،1379.ص335-333
در قدیم در خانواده نه تنها همنوایی و سازگاری با قوانین صورت می گرفت بلکه اجتماعی شدن از طریق خانواده صورت می گرفت و نقش حمایتی خانواده محفوظ بود . یعنی در صورت فوت ، بیکاری ، از کار افتادگی و ... سرپرست خانواده ، اقوام مسئول مستقیم حفظ و نگهداری افراد خانواده در شبکه ای پر قدرت بودند. 
بدین ترتیب اجتماع نه تنها سد راه بچه ها نبود بلکه عاملی برای فراموش کردن مشکلاتشان بود. در حالیکه خانواده جدید و امروزی در مواجهه با مشکلات اقتصادی و اجتماعی و در آسیبها، دچار دوگانگی شده و نمی داند که در اینگونه مواقع باید به اقوام رجوع کند یا به نهادهای دولتی خارج از خانواده که به این منظور ایجاد شده اند. 
به همین دلیل است که به نظر می آید توسعه خانواده هسته ای و کاهش میزان خانواده های گسترده به ویژه افزایش میزان مهاجرت های جغرافیایی و تغییر ارزش های فرهنگی و اجتماعی    ( افزایش میزان طلاق ) به افزایش کودکان بی سرپرست کمک کرده است . 
: جامعه و کودکان بی سرپرست:
یکی از مهمترین عناصر در رابطه با بچه های بی سرپرست ، جامعه است . 
الف- برخورد جامعه در رابطه با کودکان بی سرپرست :
چهارگونه برخورد از طرف جامعه با این گونه کودکان وجود دارد : 
الف ) برخورد با ذهنیت منفی و تنفر 
ب ) برخورد خام عاطفی یا از روی ترحم 
ج) برخورد بی تفاوت 
د ) برخورد مسئولانه و متعهدانه 
 
ب- زندگی در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست ( شبانه روزی ) و حضور در اجتماع :
فرزندان به دلیل چهارگونه  برخورد ذکر شده از طرف جامعه در تقلای ناشناخته بودن و پنهان کردن واقعیت موجود می باشند و همواره خود را حقیر و زاید یا جدای از جامعه احساس می کنند. ولی زندگی در شبانه روزی نیز با تمام پستی ها و بلندیهایش روزی سرانجامی دارد که منتهی به حضور در اجتماع و فعالیت و تلاش در صحنه کار و زندگی است. اجتماعی که فرزند شبانه روزی به دلیل حضور مستمر در حصار شبانه روزی و گذراندن ساعات طولانی عمر با همدردان که شباهت های صوری زیادی با وی داشته اند با آن آشنایی ندارند. این فاصله باید به نوعی از بین برود . پس باید راهکارهایی را در این زمینه انجام داد. شامل موارد زیر :
1ـ باید به آموزش مردم پرداخت . آیه های قرآنی را یادآوری کرد و روح آنها را پرواز داد ( خداوند در قرآن مردم را به مهربانی کردن و پرداختن به امور ایتام فرا خواند و فرموده که آنها تقصیری در داشتن پسوند یتیم نداشته اند بلکه خدا با این کار می خواسته به آزمایش بندگان خود بپردازد که تا چه اندازه نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت می کنند و آیا بنده او می تواند همان مهر و محبتی را که نثار کودک دلبندش می کند نسبت به فرزند یتیم هم داشته باشد و ...) باید فرهنگ عمومی مردم را بالا برد تا آنها دیدی مسئولانه و متعهدانه نسبت به فرزندان شبانه روزی پیدا کرده و با آغوش باز آنها را بپذیرند. 
2ـ علاوه بر بالا بردن فرهنگ عمومی باید حصار شبانه روزی را هم از بین ببریم و بگذاریم تا آنها نیز مانند فرزندان معمولی خانواده پا به درون کوچه و خیابان بگذارند و خود را جزئی از جامعه بدانند . محل های زندگی آنها را از حالت اردوگاهی خارج کرده و به خانه و خانواده های معمولی نزدیک کنیم و آنها را در جامعه حل کنیم . 
3ـ در تربیت صحیح و آموزش آنها بکوشیم ( از طریق آموزش صحیح مربیان بچه ها ) . به آنها یاد بدهیم تا بجای پنهان کردن واقعیت تلخ زندگیشان با آن کنار بیایند و تلاش کنند تا ارزشهای والای انسانی خویش را به ثمر برسانند و به عنوان فرد موفق، متعهد، مسئول، با اعتماد در جامعه ایفای نقش کنند . باید به بچه ها یادآوری کرد که بعضی از شخصیتهای بزرگ ما هم ( مانند پیامبر اسلام ) یتیم بوده اند اما به چنان مقام والایی رسیدند، پس آنها می توانند با انتخاب الگوی مناسب و خوب و توکل به خدا  ( به عنوان نیرومند ترین و مهربانترین قدرت ) راههای موفقیت و حضور در اجتماع را برای خود هموار سازند . 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری یتیم خانه ,پاورپوینت بررسی ,تاریخچه و مبانی طراحی ,معماری خانه بیسرپرست,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی خصوصیات روانی و فیزیکی کودکان جهت معماری پرورشگاه کودکان
پاورپوینت بررسی تاریخچه حمایت از اطفال و فرزندان یتیم و بی سرپرست در ایران
پاورپوینت بررسی انواع سیستم ها و روشهای نگهداری کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی خانه نگهداری کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی پرورشگاه کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی مطالعات اولیه طراحی خانه اي براي بچه هاي بي سرپرست
پاورپوینت بررسی مفهوم معنویت در معماری ایرانی
پاورپوینت بررسی تحلیلی معنا در معماري ايراني
پاورپوینت بررسی معماري روستايي
پاورپوینت بررسی کلیات فضا ، زمان و معماری
پاورپوینت بررسی عناصر ساختاري و اصول طراحي در معماری
پاورپوینت بررسی حس مکان در معماری
پاورپوینت بررسی تاثیر و اهمیت فرهنگ در معماری
پاورپوینت بررسی رنگ وبافت در معماری
پاورپوینت بررسی معماری خصمانه و نمونه های آن
پاورپوینت بررسی معماری ساکنان پیش از تاریخ در ایران
پاورپوینت بررسی مبانی طراحی و اصول کلی معماری
پاورپوینت بررسی معماری پنهان
پاورپوینت بررسی درجه بندی و امکانات مجتمع خدماتی- رفاهی
پاورپوینت بررسی مبانی نظری معماری و اکولوژی


:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی پرورشگاه کودکان بی سرپرست

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 42 اسلاید   قیمت: 9800 تومان     تعدادمشاهده  7  


پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی پرورشگاه کودکان بی سرپرست
 
بخشی از مطلب
هدف من از مطالعه در زمینه روان شناسی رشد، شناخت کامل کودک از بعد جسمی و روحی است تا بتوانم طراحی در خور نیازهای او داشته باشم . 
مراحل مختلف رشد:
دوره شیر خوارگی :
فعالیتهای کودک تا 9 ماهگی محدود به تکان خوردن در تخت است و غذای اصلی او شیر می باشد. بنابراین فعالیتهای مادر و یا مراقبین کودک عبارتند از : تهیه شیر، تعویض کودک و شستشوی او، خواباندن، بغل کردن و بردن او به فضای باز ( بغل کردن کودک توسط مادر باعث ایجاد احساس امنیت و تعلیق و اعتماد در کودک می شود .)
از 9 ماهگی تا 2 سالگی فعالیتهای راه رفتن در کودک شروع می شود و بنابراین نیاز به فضایی که دارای خصوصیات،ایمن بودن، نرمی و راحتی باشد و امکان مراقبت مادر را فراهم کند احساس می شود. فعالیتهای دیگر او سخن گویی است. در این دوره آموزش و آشنایی با زمان و محل دفع ادرار که بزرگترین گام در اجتماعی شدن اوست صورت می گیرد .
دوره نونهالی :
نونهال می خواهد دنیا خود را خوب بشناسد، پر تحرک است . در اثر برخوردها و تماسها با افراد مختلف رفتار اجتماعی را یاد می گیرد، بنابراین باید او را در شناخت دنیای اطراف یاری داد و به او فرصت جستجو و کند و کاو داد، این امر از طریق بردن او به مکانهای عمومی مانند پارک، مراکز خرید، تئاتر و .... امکان پذیر است. همچنین آموزش فعالیتهای دستی و بهداشت عمومی حائز اهمیت است. بازی ؛ مهمترین و اساسی ترین سرگرمی اوست . در بازی رفتار اجتماعی و نقش خویش در جامعه را می شناسد. در مورد بازی کودکان اگر بتوان یک اتاق مخصوص برای این امر اختصاص داد بهتر است آن را به وضع دلپسندی آرایش نمود . سه عنصر زیبایی را که عبارتند از : سادگی تصویرها، فضای کافی و هماهنگی رنگها نباید فراموش کرد. مفاهیمی که خارج از عالم ماده و محسوسات است برای او قابل تصور نیست بنابراین در شناساندن خدا نباید عجولانه برخورد کنیم. 
 
دوره نوباوگی:
تصور کودک از خویشتن روشن تر می شود و مقام و موقعیت خود را بهتر درک می کند. آرامش روانی او هنگامی تأمین می شود که افراد گروه او را پذیرفته باشند. از ویژگیهای مهم این دوره روح همکاری گروهی و در عین حال رقابت کودکان با یکدیگر است ( نقش پدر و مادر و آموزگار محرز است ) در این دوره مفاهیم عدد ، مکان ، زمان و علت را در می یابد. 
شخصیت او در خلال بازی نمودار می شود. فرهنگ، راه و رسم جامعه و برداشت هر خانواده برای کودکان از عوامل مهم پرورش ذوق و ادراک زیبایی به شمار می آیند. 
در این دوره استفاده از کلاسهای آموزشی ( هنری ، ورزشی و ... ) بنا به علاقه بچه ها، ارتباط و عضویت در گروه، شخصی سازی و مسئولیت پذیری اهمیت دارد.
این دوره در حقیقت اولین تجربه دوری از کانون خانواده و ارتباط با جامعه است.
 
دوره نوجوانی :
نوجوانان برای دست یافتن به موارد زیر گرایش نشان می دهند :
1ـ آزادی و رهایی از سلطه پدر و مادر 
2ـ ارتباط با نوجوانان دیگر 
3ـ انتخاب شغل 
4ـ استقلال مالی 
5ـ تشکیل خانواده 
6ـ علاقه به ارزشهای اخلاقی و معنوی و نیاز به راهنمایی و مشورت 
در این دوره موضوعاتی مانند : بلوغ جنسی، ایدئولوژی نوجوانان و گروه همتایان اهمیت دارد.بنابراین فراهم آوردن امکانات لازم، راهنمایی و مشاوره درست، الگوی مناسب، فرصت دادن به نوجوان برای بروز استعدادها و تصمیم گیریها، نگرش به خلوت و فضای شخصی مهم است.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری یتیم خانه ,پرورشگاه کودکان بی سرپرست ,مبانی نظری طراحی ,پاورپوینت بررسی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی خصوصیات روانی و فیزیکی کودکان جهت معماری پرورشگاه کودکان
پاورپوینت بررسی تاریخچه حمایت از اطفال و فرزندان یتیم و بی سرپرست در ایران
پاورپوینت بررسی انواع سیستم ها و روشهای نگهداری کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی خانه نگهداری کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی تاریخچه و مبانی طراحی معماری یتیم خانه
پاورپوینت بررسی مطالعات اولیه طراحی خانه اي براي بچه هاي بي سرپرست
پاورپوینت بررسی مفهوم معنویت در معماری ایرانی
پاورپوینت بررسی تحلیلی معنا در معماري ايراني
پاورپوینت بررسی معماري روستايي
پاورپوینت بررسی کلیات فضا ، زمان و معماری
پاورپوینت بررسی عناصر ساختاري و اصول طراحي در معماری
پاورپوینت بررسی حس مکان در معماری
پاورپوینت بررسی تاثیر و اهمیت فرهنگ در معماری
پاورپوینت بررسی رنگ وبافت در معماری
پاورپوینت بررسی معماری خصمانه و نمونه های آن
پاورپوینت بررسی معماری ساکنان پیش از تاریخ در ایران
پاورپوینت بررسی مبانی طراحی و اصول کلی معماری
پاورپوینت بررسی معماری پنهان
پاورپوینت بررسی درجه بندی و امکانات مجتمع خدماتی- رفاهی
پاورپوینت بررسی مبانی نظری معماری و اکولوژی


:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی مطالعات اولیه طراحی خانه اي براي بچه هاي بي سرپرست

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 33 اسلاید   قیمت: 8800 تومان     تعدادمشاهده  6  


پاورپوینت بررسی مطالعات اولیه طراحی خانه اي براي بچه هاي بي سرپرست 
 
بخشی از مطلب
کودکان بی سرپرست مسلماً محروم ترین کودکان از نقطه نظر تمام امکانات و شرایط لازم جهت یک زندگی طبیعی و سالم نیستند. بسیار مشاهده شده در میان توده عظیمی از خانواده های جهان که در فقر اقتصادی و در پی آن، جهل و فقر فرهنگی عمیقی به سر می برند. کودکانی پرورش می یابند که اکثراً از همان کودکی با نیازهای مادی انسان روبرو می شوند و امکانات عادی ای که سایر افراد از آنها برخوردارند محروم می شوند. در مورد کودکان بی سرپرستی که در مراکز نگهداری کودکان، پرورش می یابند. سخن از محرومیت ها نیست، بلکه سخن از قشر خاصی است که اکثراً در شرایط فعلی در وضعیت بسیار بهتری نسبت به یک قشر عظیم رشد می کنند ، اما شرایط رفاهی نه تنها تسهیلاتی برای یک زندگی سالم تر و انسانی تر برایشان فراهم نکرده ، بلکه اکثراً نسبت به آن قشر عظیم، محرومتر و فاقد نیرو و آگاهی لازم برای یک زندگی سالم و سازنده انسانی هستند . بطوریکه از نتیجه تحقیقات و مصاحبه هایی که با افراد رشد یافته در این مراکز انجام شده بدست آمده است. اغلب این افراد، مشکلاتی را که در زندگی اجتماعی برایشان بوجود آمده است تقصیر محیطی می دانند که در آن بزرگ شده اند. 
اکثراً توانایی شناخت و هماهنگ کردن خود با دنیای خارج و اجتماع را ندارند. احساس ترس، حقارت، عدم اعتماد به نفس و تنهایی عمیق خود را به صورتهای مختلف مانند خشونت، پرخاشگری، گوشه گیری، جبهه گیری یا سکوت، افسردگی، سرافکندگی بی جا و ... بروز می دهند . کلاً می توان گفت در میان بچه های بزرگ شده در پرورشگاهها و مراکز شبانه روزی درصد کسانی که از تعادل نسبی روانی بهره مند باشند بسیار کمتر از افرادی است که در خارج از این فضاها در هر وضعیتی که باشند رشد  کرده اند. 
به دلیل همین تفاوت ها است که جامعه هنگامی که پذیرای حضور این دسته از فرزندان می شود ، به آنها نیز به چشم سربار می نگرد و به گونه ای با آنها رفتار می شود که ناخواسته از یک زندگی طبیعی همانند سایرین محروم می شوند. 
نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که این کودکان امروز، جامعه فردا را می سازند و حتی الامکان باید شرایط زیست آنها به گونه ای فراهم شود که خود را جزئی از جامعه بدانند نه فردی جدا و متفاوت از جامعه. متخصصان و مشاوران امور کودک معتقدند که ریشه اجتماعی ، عاطفی ، روانی و جسمی کودک به شدت تحت تأثیر کیفیت محیط می باشد. این محیط برای رشد و تربیت کودکان که از دست نوازش مادر و مهر پدر محرومند ، نقش مضاعفی دارد و باید به گونه ای طراحی شود که فردی که در این محیط زندگی می کند و پرورش می یابد در برخورد با اجتماع دچار مشکلات عدیده نگردد. ( باید محیط زندگی آنها از حالت اردوگاهی و مؤسسه ای خارج شده و به محیط زندگی خانوادگی نزدیک شود ) . 
1ـ3ـ اهداف کلی تحقیق :
اهداف کلی مورد نظر در طول این تحقیق عبارتند از : 
1ـ بررسی ویژگیها و نیازهای کودک بی سرپرست .
2ـ ایجاد فضایی برای این افراد ، که محیطی بسته و منفک از فضاهای زندگی مردم عادی نباشد و در متن اجتماع قرار بگیرد و فضای مورد نظر در مجاورت با محل زندگی مردم عادی باشد . 
3ـ طراحی فضایی که ارتباط کودکان بی سرپرست را با دنیای اطراف بیشتر کند و به ایجاد یک حس مشترک فضایی بین کودکان بی سرپرست و کودکان دارای خانواده بپردازد . 
4ـ طراحی یک مرکز سکونتی مطلوب و ایده آل متناسب با شرایط در نظر گرفته شده .
 
1ـ4ـ فرضیه ها یا سؤالها :
پرسشها و فرضیاتی که این پژوهش در صدد پاسخگویی به آن است عبارتند از : 
1ـ ویژگیها و نیازهای خاص کودکان بی سرپرست چیست ؟ و چگونه می توان آنها را در معماری منعکس ساخت ؟ 
2ـ شاخصها و سرانه ها و استانداردهای مطلوب برای پرورش این کودکان کدامند ؟ 
3ـ برای طراحی مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست چه شرایط اقلیمی ، اقتصادی ، جمعیتی و ... باید در نظر گرفته شوند ؟ 
4ـ سایت مورد نظر برای طراحی این مرکز دارای چه ویژگیهای فیزیکی ای باید باشد ؟ 
( محل و نحوه قرار گیری ، ابعاد ...) 
5ـ ابده های مربوط و متناسب برای طراحی چنین فضایی کدام است ؟ 
6ـ آیا فضای طراحی شده برای این مرکز ، باید در یک مجموعه منفک شده از فضاهای زندگی مردم عادی و مختص بی سرپرستان باشد و یا باید بصورت یک فضای عمومی شهری بهسازی شده برای بی سرپرستان باشد ؟ 
7ـ وضعیت مراکز موجود از نظر شاخصها و استانداردها چگونه است ؟ ( نقاط ضعف و نقاط قوت مراکز مورد استفاده فعلی ) 
8ـ با بررسی مسائل مطرح شده ، طرح متناسب و ایده آل کدام است ؟
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
یتیم خانه ,پرورشگاه کودکان ,خانه اي براي بچه هاي بي سرپرست ,مطالعات اولیه طراحی ,پاورپوینت بررسی ,کودکان بی سرپرست ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی خصوصیات روانی و فیزیکی کودکان جهت معماری پرورشگاه کودکان
پاورپوینت بررسی تاریخچه حمایت از اطفال و فرزندان یتیم و بی سرپرست در ایران
پاورپوینت بررسی انواع سیستم ها و روشهای نگهداری کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی خانه نگهداری کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی تاریخچه و مبانی طراحی معماری یتیم خانه
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی پرورشگاه کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی مفهوم معنویت در معماری ایرانی
پاورپوینت بررسی تحلیلی معنا در معماري ايراني
پاورپوینت بررسی معماري روستايي
پاورپوینت بررسی کلیات فضا ، زمان و معماری
پاورپوینت بررسی عناصر ساختاري و اصول طراحي در معماری
پاورپوینت بررسی حس مکان در معماری
پاورپوینت بررسی تاثیر و اهمیت فرهنگ در معماری
پاورپوینت بررسی رنگ وبافت در معماری
پاورپوینت بررسی معماری خصمانه و نمونه های آن
پاورپوینت بررسی معماری ساکنان پیش از تاریخ در ایران
پاورپوینت بررسی مبانی طراحی و اصول کلی معماری
پاورپوینت بررسی معماری پنهان
پاورپوینت بررسی درجه بندی و امکانات مجتمع خدماتی- رفاهی
پاورپوینت بررسی مبانی نظری معماری و اکولوژی


:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و مبانی نظری و تحلیل روش های طراحی فرانک گری

تاریخ ایجاد 25/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 65 اسلاید   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  5  


پاورپوینت بررسی بیوگرافی و مبانی نظری و تحلیل روش های طراحی فرانک گری 
 
فهرست مطالب
مقدمه
معماری فرانک گری 
روش طراحی و مبانی نظری 
نظریه ساده و ابتدایی 
پایه گذاری معماری فولدینگ 
سازماندهی و برنامه ریزی 
ارتباط با دادائیسم و کولاژ 
آثار معروف فرانک گری 
منابع
 


کلمات کلیدی مرتبط:
فرانک گری ,تحلیل روش های طراحی ,پاورپوینت بررسی ,بیوگرافی و مبانی نظری ,معماری فرانک گری ,روش طراحی و مبانی نظری ,نظریه ساده و ابتدایی ,پایه گذاری معماری فولدینگ ,سازماندهی و برنامه ریزی ,ارتباط با دادائیسم و کولاژ ,آثار معروف فرانک گری ,منابع , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار آلبرت کان
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی گرگ لین
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی فرناندو رومرو
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی یورگن هرمان مایر اچ
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی آثار معماری آیزنمن و تحلیل معماری آیزنمن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی معماران مدرن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی معماران بزرگ و سبک های معماری,pptx
معماری دانیل لیبسکیند ، بررسی زندگینامه و آثار دانیل لیبسکیند Libeskind، پاورپوینت
ژان پرووه ، بررسی زندگینامه و آثار ژان پرووه (Jean Prouvé) ، پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت بررسی آثار معماری حسن فتحی,pptx
کنگو کوما ، بررسی زندگینامه و فعالیت های کنگو کوما ، پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت معرفی زاها حدید و تحلیل آثارش,pptx
بررسی آثار و عقاید معماری زاحا حدید
پاورپوینت بررسی آثار و عقاید معماری لوکوربوزیه معمار سویسی الاصل فرانسوی
دانلود,پاورپوینت آثار مسکونی نورمن فاستر و ریچارد راجرز,pptx
زاها حدید معمار عراقی ، پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار و سبک کارها
دانلود,پاورپوینت بیوگرافی پیتر آیزنمن و بهرام شیردل ,pptx
دانلود,پاورپوینت بیوگرافی یورن اوتزن ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی زندگینامه هوشنگ سیحون و آثارش,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی اندیشه های جان لنگ و کوین لینچ,pptx


:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی یورگن هرمان مایر اچ

تاریخ ایجاد 25/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  4  


پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی یورگن هرمان مایر اچ
 
فهرست مطالب
بیوگرافی 
یورگن مایر در دانشگاه اشتوتگارت
جوایز ملی و بین المللی این معمار 
طراحی‌های شهری
علاقه‌مندی به معماری
روش معماری‌
تأثیر روی کار یورگن مایر 
تأثیر منابع آنلاین روی معماری 
منابع
 


کلمات کلیدی مرتبط:
یورگن هرمان مایر اچ ,روش های طراحی ,بیوگرافی و تحلیل ,پاورپوینت بررسی ,بیوگرافی ,یورگن مایر در دانشگاه اشتوتگارت ,جوایز ملی و بین المللی این معمار ,طراحی‌های شهری ,علاقه‌مندی به معماری ,روش معماری‌ ,تأثیر روی کار یورگن مایر ,تأثیر منابع آنلاین روی معماری ,منابع , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار آلبرت کان
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی گرگ لین
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی فرناندو رومرو
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و مبانی نظری و تحلیل روش های طراحی فرانک گری
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی آثار معماری آیزنمن و تحلیل معماری آیزنمن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی معماران مدرن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی معماران بزرگ و سبک های معماری,pptx
معماری دانیل لیبسکیند ، بررسی زندگینامه و آثار دانیل لیبسکیند Libeskind، پاورپوینت
ژان پرووه ، بررسی زندگینامه و آثار ژان پرووه (Jean Prouvé) ، پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت بررسی آثار معماری حسن فتحی,pptx
کنگو کوما ، بررسی زندگینامه و فعالیت های کنگو کوما ، پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت معرفی زاها حدید و تحلیل آثارش,pptx
بررسی آثار و عقاید معماری زاحا حدید
پاورپوینت بررسی آثار و عقاید معماری لوکوربوزیه معمار سویسی الاصل فرانسوی
دانلود,پاورپوینت آثار مسکونی نورمن فاستر و ریچارد راجرز,pptx
زاها حدید معمار عراقی ، پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار و سبک کارها
دانلود,پاورپوینت بیوگرافی پیتر آیزنمن و بهرام شیردل ,pptx
دانلود,پاورپوینت بیوگرافی یورن اوتزن ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی زندگینامه هوشنگ سیحون و آثارش,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی اندیشه های جان لنگ و کوین لینچ,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی فرناندو رومرو

تاریخ ایجاد 25/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  4  


پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی فرناندو رومرو
 
فهرست مطالب
بیوگرافی 
بعد از فارغ التحصیلی 
تأسیس شرکت FR-EE
مصاحبه معماری بزرگ از مکزیکوسیتی 
سبک کاری
تکامل کارها
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
فرناندو رومرو ,بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی ,بیوگرافی ,بعد از فارغ التحصیلی ,تأسیس شرکت FR-EE ,مصاحبه معماری بزرگ از مکزیکوسیتی ,سبک کاری ,تکامل کارها ,پاورپوینت بررسی , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار آلبرت کان
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی گرگ لین
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی یورگن هرمان مایر اچ
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و مبانی نظری و تحلیل روش های طراحی فرانک گری
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی آثار معماری آیزنمن و تحلیل معماری آیزنمن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی معماران مدرن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی معماران بزرگ و سبک های معماری,pptx
معماری دانیل لیبسکیند ، بررسی زندگینامه و آثار دانیل لیبسکیند Libeskind، پاورپوینت
ژان پرووه ، بررسی زندگینامه و آثار ژان پرووه (Jean Prouvé) ، پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت بررسی آثار معماری حسن فتحی,pptx
کنگو کوما ، بررسی زندگینامه و فعالیت های کنگو کوما ، پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت معرفی زاها حدید و تحلیل آثارش,pptx
بررسی آثار و عقاید معماری زاحا حدید
پاورپوینت بررسی آثار و عقاید معماری لوکوربوزیه معمار سویسی الاصل فرانسوی
دانلود,پاورپوینت آثار مسکونی نورمن فاستر و ریچارد راجرز,pptx
زاها حدید معمار عراقی ، پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار و سبک کارها
دانلود,پاورپوینت بیوگرافی پیتر آیزنمن و بهرام شیردل ,pptx
دانلود,پاورپوینت بیوگرافی یورن اوتزن ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی زندگینامه هوشنگ سیحون و آثارش,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی اندیشه های جان لنگ و کوین لینچ,pptx


:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی گرگ لین

تاریخ ایجاد 25/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 35 اسلاید   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  4  


پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی گرگ لین
 
فهرست مطالب
بیوگرافی 
درجه عالی از دانشگاه میامی 
کتاب اخیر "فرم گرگ لین
کلیسای پروتستان نیویورک 
آخرین کارهای لین، 
مصاحبه با لین
آثار معماری
منابع
 


کلمات کلیدی مرتبط:
روش های طراحی گرگ لین ,بیوگرافی و تحلیل ,پاورپوینت بررسی ,بیوگرافی ,درجه عالی از دانشگاه میامی ,کتاب اخیر "فرم گرگ لین ,کلیسای پروتستان نیویورک ,آخرین کارهای لین، ,مصاحبه با لین ,آثار معماری ,منابع , , , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار آلبرت کان
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی فرناندو رومرو
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی یورگن هرمان مایر اچ
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و مبانی نظری و تحلیل روش های طراحی فرانک گری
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی آثار معماری آیزنمن و تحلیل معماری آیزنمن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی معماران مدرن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی معماران بزرگ و سبک های معماری,pptx
معماری دانیل لیبسکیند ، بررسی زندگینامه و آثار دانیل لیبسکیند Libeskind، پاورپوینت
ژان پرووه ، بررسی زندگینامه و آثار ژان پرووه (Jean Prouvé) ، پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت بررسی آثار معماری حسن فتحی,pptx
کنگو کوما ، بررسی زندگینامه و فعالیت های کنگو کوما ، پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت معرفی زاها حدید و تحلیل آثارش,pptx
بررسی آثار و عقاید معماری زاحا حدید
پاورپوینت بررسی آثار و عقاید معماری لوکوربوزیه معمار سویسی الاصل فرانسوی
دانلود,پاورپوینت آثار مسکونی نورمن فاستر و ریچارد راجرز,pptx
زاها حدید معمار عراقی ، پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار و سبک کارها
دانلود,پاورپوینت بیوگرافی پیتر آیزنمن و بهرام شیردل ,pptx
دانلود,پاورپوینت بیوگرافی یورن اوتزن ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی زندگینامه هوشنگ سیحون و آثارش,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی اندیشه های جان لنگ و کوین لینچ,pptx


:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار آلبرت کان

تاریخ ایجاد 25/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  4  


پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار آلبرت کان
 
فهرست مطالب
بیوگرافی 
آلبرت کان در پروس
تکنیک نوظهور بتن مسطح 
کمپانی اتومبیل‌سازی فورد 
هنر دکو در آثار کان 
مشاور ساخت‌وسازهای صنعتی شوروی 
تصاویر آثار
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
بیوگرافی و آثار آلبرت کان ,پاورپوینت بررسی ,بیوگرافی ,آلبرت کان در پروس ,تکنیک نوظهور بتن مسطح ,کمپانی اتومبیل‌سازی فورد ,هنر دکو در آثار کان ,مشاور ساخت‌وسازهای صنعتی شوروی ,تصاویر آثار ,منابع , , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی گرگ لین
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی فرناندو رومرو
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی یورگن هرمان مایر اچ
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و مبانی نظری و تحلیل روش های طراحی فرانک گری
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی آثار معماری آیزنمن و تحلیل معماری آیزنمن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی معماران مدرن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی معماران بزرگ و سبک های معماری,pptx
معماری دانیل لیبسکیند ، بررسی زندگینامه و آثار دانیل لیبسکیند Libeskind، پاورپوینت
ژان پرووه ، بررسی زندگینامه و آثار ژان پرووه (Jean Prouvé) ، پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت بررسی آثار معماری حسن فتحی,pptx
کنگو کوما ، بررسی زندگینامه و فعالیت های کنگو کوما ، پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت معرفی زاها حدید و تحلیل آثارش,pptx
بررسی آثار و عقاید معماری زاحا حدید
پاورپوینت بررسی آثار و عقاید معماری لوکوربوزیه معمار سویسی الاصل فرانسوی
دانلود,پاورپوینت آثار مسکونی نورمن فاستر و ریچارد راجرز,pptx
زاها حدید معمار عراقی ، پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار و سبک کارها
دانلود,پاورپوینت بیوگرافی پیتر آیزنمن و بهرام شیردل ,pptx
دانلود,پاورپوینت بیوگرافی یورن اوتزن ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی زندگینامه هوشنگ سیحون و آثارش,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی اندیشه های جان لنگ و کوین لینچ,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی نظریه های مهم معماری (Architectural theory)

تاریخ ایجاد 25/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 7500 تومان     تعدادمشاهده  5  


پاورپوینت بررسی نظریه های مهم معماری (Architectural theory) 
 
فهرست مطالب
مقدمه
نظریه معماری 
تاریخچه نظریه معماری
دوران باستان
معماران رنسانس 
قرون وسطی
رنسانس
دوران روشنفکری
قرن نوزدهم
مجسمه ساز آمریکایی Horatio Greenough 
نظریه­ های Viollet-le-Duc و Gottfried Semper 
قرن بیستم
شکل و یا فرم ساختمان 
مفاهیم هنری این موضوع با توجه به شهرسازی
فرانک لوید رایت 
دوران معاصر
جهت­ گیری های فلسفی 
معماری دیجیتال
نوع جدیدی از تئوری و عمل معماری 
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
نظریه های مهم معماری , (Architectural theory) ,پاورپوینت بررسی ,نظریه معماری ,تاریخچه نظریه معماری ,دوران باستان ,معماران رنسانس ,قرون وسطی ,رنسانس ,دوران روشنفکری ,قرن نوزدهم ,مجسمه ساز آمریکایی Horatio Greenough ,نظریه­ های Viollet-le-Duc و Gottfried Semper ,قرن بیستم ,شکل و یا فرم ساختمان ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی سبک معماري آذربايجان و منطقه نخجوان و قفقاز
معماری رنسانس، بررسی سبک و شیوه معماری رنسانس
پاورپوینت بررسی مدرنيته و مدرنيزاسيون در معماری
پاورپوینت بررسی مدرنيته و عصر روشنگري
پاورپوینت بررسی تمدن ومعماری مایاها
پاورپوینت بررسی معماری سبک بین المللی International Style
پاورپوینت بررسی سبک معماری کانستراکتیویسم (Constructivism)
پاورپوینت بررسی سبک معماری دستیل De Stijl
پاورپوینت بررسی سبک معماری اکسپره سیونیسم Expressionism
پاورپوینت بررسی جنبش ها و گرایشات معماری اوایل قرن بیستم
پاورپوینت بررسی جنبش های مترقی هنری و معماری قرن نوزدهم
پاورپوینت بررسی تاثیرها و پی آمد ها ی انقلاب صنعتی و مدرنیته بر معماری
پاورپوینت بررسی جنبش آرت نوو يا هنر نو
پاورپوینت بررسی سبک معماری گوتیک
پاورپوینت بررسی مبانی نظری پست مدرنيسم
دانلود بررسی معماری و نهضت باروک پاورپوینت
پاورپوینت بررسی سبک معماری روم باستان
پاورپوینت بررسی سبک معماری مدرن اولیه
پاورپوینت بررسی آثار معماري شيوه آذري
پاورپوینت بررسی سبک معماری باروک و روکوکو


:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی تاریخچه و مبانی طراحی و معماری داخلی

تاریخ ایجاد 25/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 45 اسلاید   قیمت: 8800 تومان     تعدادمشاهده  3  


پاورپوینت بررسی تاریخچه و مبانی طراحی و معماری داخلی

فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه طراحی داخلی و اصطلاحات رایج
در هند باستان
طراحی داخلی تجاری
در دهه‌های ۱۸۵۰ و ۱۸۶۰
بعد از جنگ‌های داخلی آمریکا
شخصیت‌های تأثیرگذار بر روی تئوری طراحی داخلی در قرن نوزدهم
گذار به طراحی داخلی حرفه‌ای
حرکت به سمت دکوراسیون
اولین طراح داخلی زن
طراح داخلی شهیر انگلیس، Syrie Maugham
توسعه طراحی داخلی
نقش ثانویه معماری
دکوراتورهای داخلی و طراحان داخلی
طراح داخلی
گرایش ها و تخصص های طراحی داخلی
طراحی داخلی ساختمان مسکونی
طراحی داخلی ساختمان تجاری
سایر گرایشات
حرفه و شغل طراحی داخلی
آموزش طراحی داخلی
شرایط کاری
سبک‌های طراحی داخلی
هنر دکو
سبک دکو
هنر مدرن در اوایل قرن بیستم
متریال های عربی
زنان استان Asir
شهرت رسانه‌ای
خواهران سوگربیکر
منابع


 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری داخلی ,تاریخچه و مبانی طراحی و ,پاورپوینت بررسی ,تاریخچه طراحی داخلی و اصطلاحات رایج ,در هند باستان ,طراحی داخلی تجاری ,در دهه‌های ۱۸۵۰ و ۱۸۶۰ ,بعد از جنگ‌های داخلی آمریکا ,شخصیت‌های تأثیرگذار بر روی تئوری طراحی داخلی در قرن نوزدهم ,گذار به طراحی داخلی حرفه‌ای ,حرکت به سمت دکوراسیون ,اولی,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی اصول معماری ارگونومیک در طراحی داخلی
دانلود تحقیق بیان معماری داخلی,پاورپوینت
پاورپوینت بررسی اثرات معماری داخلی مسکونی بر آرامش روانی ساکنان
پاورپوینت بررسی سبک فولدینگ در معماری داخلی
پاورپوینت بررسی تاثیر رنگ در معماری داخلی
پاورپوینت بررسی طراحی داخلی فروشگاه شیرینی فروشی شوکوبن در تهران اثر گروه معماری AKAD
مبانی طراحی معماری مناره ها


:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت,pptx

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 31   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت,pptx
 
  مطلب مفید  
در طبيعت هر چيزي كه به اندازه كافي قديمي است محكوم به نابودي است.
 
-يك فرم قوي‌تر و پايدارتر ممكن است مقاومت بيشتري را براي موجود زنده فراهم كند. ولي در عين حال نياز به مواد خام بيشتري داشته باشد.
 
 بخشی از مطلب 
 
 
*نگرش طبیعت گرا*
 
هیچ جای خارج از طبیعت نیست که دارای اصالت بیشتری در ساختار وجود انسان
باشد و انسان را از طبیعت دور کند. هر ساحت ماورای که باشد درباطن همین
طبیعت است و تنها راه رسیدن به آن پیوستن و یکی شدن با طبیعت است.زیربنای
انسان شناسی در طبیعت شناسی است و طبیعت مادر انسان است. انسان از طبیعت
برخاسته و به طبیعت باز می گردد.زیربنای عملی این نگرش دوستی، بهره مندی و
صمیمیت با طبیعت است.
 
الگوبرداری سازه ای از طبیعت
 
*طبیعت گرایی :*
 
*طبیعت در آثار معماران*
 
  * طبیعت و آثار طبیعت در طول تاریخ منبع الهام و سرمشق خلاقیت های انسان.
  * طبیعت معلم بزرگ تاریخ.
  * معماری و سمبل های طبیعت ، احترام به طبیعت در آثار معماری پیشینیان و
    معاصران.
  * مثلث  طبیعت ،انسان و معماری ارتباطی همیشگی.
 
الگوبرداری سازه ای از طبیعت
 
*معماری ، رابطه انسان با طبیعت*
 
  * ساختن برای بشر یک نیاز و یک ضرورت.
  * احساس یک سرپناه.
  * معماری یک اجتماع انسانی از طریق اندیشه و تقلید به وجود می آید و
    متحول و متکامل می گردد.
  * انسان و رابطه او با طبیعت دارای تکامل دائمی است.
 
الگوبرداری سازه ای از طبیعت
 
*الگوبرداری سازه ای از طبیعت*
 
*مقدمه :*
 
از ابتدای تمدن بشری ،دنیای پر جاذبه طبیعی منبعی بسیار غنی برای طراحان و
مهندسان بوده است.صدای حرکت آب در رودخانه، رنگ های خیره کننده رنگین کمان،
ساختار هوشمند کندوی عسل، تنها تعداد اندکی از عجایب طبیعی اند که باعث
الهام بخشی و نوآوری در آثار دست ساخت انسان شده اند.اغلب اوقات بدون جستجو
برای معنای عمیقتر و بدون سوال از فرم های طبیعی،رنگ ها و فرم هایی را که
مارا احاطع کرده اند، تقلید می کنیم.
 
الگوبرداری سازه ای از طبیعت
 
*سازه های طبیعی :*
 
شاید اجداد ما بدون درک واقعی فرم‌های طبیعی، از یکی از بهترین معلمان یعنی
طبیعت، استفاده از فرم‌های سازه‌ای موجود در آن را می‌آموختند.
 
در طبیعت هر چیزی که به اندازه کافی قدیمی است محکوم به نابودی است.
 
یک فرم قوی‌تر و پایدارتر ممکن است مقاومت بیشتری را برای موجود زنده فراهم
کند. ولی در عین حال نیاز به مواد خام بیشتری داشته باشد.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
الگوبرداری سازه ای از طبیعت ,pptx , ,دانلود,بررسی پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت,pptx , مطلب مفید ,در طبيعت هر چيزي كه به اندازه كافي قديمي است محكوم به نابودي است. , ,-يك فرم قوي‌تر و پايدارتر ممكن است مقاومت بيشتري را براي موجود زنده فراهم كند. ولي در عين حال نياز به مواد خام بيشتري داش,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری بافرهنگ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استفاده از عدد در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط روانشناسی و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه مورچه و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری بافرهنگ,pptx

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 47   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری بافرهنگ,pptx
 
  مطلب مفید  
 
«معماری» و «فرهنگ» واژه هایی آشنا برای همه اند. این دو را بسیار شنیده ایم ؛ ولی معنای دقیقشان را شاید ندانیم و بویژه رابطه بین این دو را. در این مقاله به معرفی «معماری»، این هنر ظریف و نیز به معرفی «فرهنگ» که بیانگر هویّت جامعه است می پردازیم و سرانجام به ارتباط این دو واژه اشاره خواهیم کرد و برای بیان این رابطه، از جاده هایی در تاریخ کشورمان عبور می کنیم که ما را به کنار بناهای تاریخی و آثار معماری گذشتگان می رساند و در کنار این بناها لختی درنگ و اندکی تأمّل می کنیم تا بتوانیم گره هایی چند از رازهایشان بگشاییم.
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
 
      *ارتباط **معماری و **فرهنگ* *
      ***
 
 
      *گفتار اول*
 
 
      *فرهنگ*
 
 
      *ریشه واژه فرهنگ در زبان فارسی**:*
 
 
      صورت باستانی فرهنگ در متن بازمانده از اوستا و نوشته های فارسی
      باستان یافت نشده اس صورت پهلوی آن «فرهنگ» (Fra- hang) است که از
      پیشوند «فر»، به معنی پیش و ریشه باستانی ثنگ (thang) به معنی کشیدن
      می باشد. هنگ در واژه‌های فارسی به معنی قصدو آهنگ است و آهختن و
      آهیختن به معنای کشیدن و برآوردن از همین ریشه است که با افزودن فر
      به آن فرهیختن یا فرهختن به معنی تربیت کردن و ادب آموختن می‌باشد.
 
 
      *ارتباط معماری با فرهنگ
      *
 
 
      *پیشینه واژه فرهنگ در زبان فارسی **:*
 
 
      در بسیاری از متن‌های کهن شعر و نثر فارسی، تا سده هفتم هجری این
      کلمه دیده می‌شود. از سده هفتم به بعد، به ویژه وقتی واژه‌های برابر
      عربی، جای آن را می‌گیرند از متون ادبی یا غیر ادبی حذف می‌شود. تا
      آنکه میرمجال الدین حسین بن فخرالدین حسن انجوی شیرازی، در سال ۱۰۱۷
      هجری قمری درهند کتاب لغتی به نام جهانگیر گورکانی پادشاه هند به
      زبان فارسی می‌نویسد و آن را فرهنگ جهانگیری می‌نامند. از این پس این
      کلمه به معنای کتاب لغت یا لغت نامه به کار می‌رود. مانند فرهنگ
      برهان قاطع، فرهنگ رشیدی، فرهنگ معین و … گشایش فرهنگستان ایران در
      سال ۱۳۱۴ شمسی، کاربرد تازه ای از واژه فرهنگ بوجود آورد و در مقابل
      کلمه «آکادمی» در زبان فرانسه جای گرفت، به معنای انجمنی رسمی از اهل
      علم و ادب و هنر برای پذیرش واژه‌ها و آرایش و پیرایش زبان.
      فرهنگستان نام وزارت معارف را به وزارت فرهنگ تبدیل کرد و معنای واژه
      کهن آن به معنی (education) را زنده کرد. و هنگامی که در دوران مدرن
      فرهنگ از معنی علم و ادب و اخلاق و آموزش به واژه (culture) به معنی
      مدرن آن یعنی پیشرفت جوامع بشری تغییری یافت، نام وزارت فرهنگ به
      آموزش و پرورش تغییر یافت.*
      ارتباط معماری با فرهنگ
      *
 
 
      *ریشه واژه فرهنگ**(**culrure**)** :*
 
 
      این واژه از زبان کلاسیک و شاید پیش کلاسیک لاتین ریشه می گیرد و به
      معنی کشت و کار و آئین (cult, cultus) و کشاورزی(horticulture) به
      کار می‌رود. و به معنای جامعه‌های بشری اولین بار در حدود سال ۱۷۵۰
      میلادی در زبان آلمانی به کار رفته است. زبان‌های رومیک (زبان‌هایی
      که از لاتین جدا شده‌اند مثل پرتقالی، فرانسه، ایتالیایی، اسپانیایی
      و رومانیایی) و انگلیسی از آغاز جنب وجوش خود تا دیر زمانی تمدن یا
      شهر آئینی (civilization) را به جای culture به کار می‌بردند و
      مرادشان از آن پرورش، بهسازی، بهبود بخشی یا پیشرفت اجتماعی است.
 
 
      ارتباط معماری با فرهنگ
 
 
      *ریشه **بار معنایی **کلمه** (culture) :*
 
 
      با دست آوردهای تازه علوم طبیعی و فیزیک، جهت فکری تازه‌ای در انسان
      پدیدار می‌شود و بینش دینی و اساطیری او جای خودش را به حوزه روابط
      انسانی می دهد. در بینش جدید انسان را همچون موجودی طبیعی ، که به
      اختیار و اراده طبیعت را رها می کند و پا به قلمرو زندگی مدنی و
      سیاسی می گذارد نشان می دهد. و اندیشه قرون وسطایی را که انسان را
      موجودی روحانی می داند و اسیر دام طبیعت، رها می کند. انسان در بینش
      جدید موجودی است طبیعی که از راه فرهنگ بر طبیعت چیره گشته و با
      بیرون آمدن از آن گام به گام مرحله تکاملی فرهنگی را پشت سر می گذارد
      و ازمرحله وحش و بربریت، سرانجام به جامعه عقلانی .متمدن مدرن رسیده
      است .  ارتباط معماری با فرهنگ
      از نیمه دوم قرن نوزدهم واژه فرهنگ گاه همراه با واژه تمدن، معنای
      علمی تازه‌ای به خود گرفت، زیرا پیشرفتهای جدید در علوم و تکنولوژی
      آغاز شده بود. این معنا به دسته‌ای از ویژگیهای جامعه های انسانی و
      دستاوردهای آن و در نتیجه تمامی بشریت، اشاره دارد که با ساز و
      کارهایی جز سازوکارهای وراثتی زیستی (biglogcal) انتقال می‌پذیرند.
      ویژگی نوع بشر، همانا انباشتگی اجتماعی این ویژگیها است، همچنان که
      در موجودات فرو بشری (subhuman) کمتر نشانی از چنین ویژگیهایی می
      توان یافت.
      تعریف کلی از فرهنگ: «ارتباط بین دو پدیده عاقل (انسان) قوانینی
      بوجود می آورد که به آن فرهنگ می‌گویند.»
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
ارتباط معماری بافرهنگ ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری بافرهنگ,pptx , مطلب مفید , ,«معماری» و «فرهنگ» واژه هایی آشنا برای همه اند. این دو را بسیار شنیده ایم ؛ ولی معنای دقیقشان را شاید ندانیم و بویژه رابطه بین این دو را. در این مقاله به معرفی «معماری»، این هنر ظریف و نیز به معرفی «فرهن,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت استفاده از عدد در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط روانشناسی و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه مورچه و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط روانشناسی و معماری,pptx

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 15   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط روانشناسی و معماری,pptx
 
 
  مطلب مفید  
از آن‌جا که محیــــط، شـــــــکل‌دهنده و محدود‌کننده رفتارهاســــــــــــت، برنامه‌ریزی مناســـب به منظــــــــور اطمینان یافتن از حداکثـــــر رضایت‌مندی، کارایی و رشـــــد، ضرورت دارد.روان‌شناسی کاربرد زیادی در برنامه‌ریزی شهری دارد. مطالعه بر روی چگونگی کارکرد اجتماعی، نیازهای روان‌شناختی مردم و علایق و سلایق آن‌ها در  باید برنامه‌ریزی رشد شهرها در نظر گرفته شود.
 
به عقیده جیفورد (Gifford)چارچوبی از نقطه نظرات، تحقیقها و فرضیات را فراهم می آورد که می تواند به ما در درک بهتری از روابط متقابل انســــــان و محیط اطراف، کمک کند.روانشناسی محیطی مطالعه پیچیده بین مردم و محی
 
ط اطرافشان است. روانشناسی محیطی با شـاخه اصــــــلی روانشـــــناســــــی تفاوت دارد زیرا به محیط فیزیکی روزمره می پردازد.
 
با استفاده از این دانش می توان پیش از طراحی و ساخت، ارزیابیهایی را انجام داد که بهترین ابزار برای طراحان حرفه ای به حساب می آید. اگر ما بدانیم چه چیز در گذشته عملکرد بهتری از خود نشانداده است،برای طراحی بهتر در آینده آمادگی بیشتری خواهیم داشت. با استفاده از تئوریهای کنترل می توان مشاهده کرد که محیط نقش اساســی را در شکل گیری احساس ارزشها و توانمند ساختن برای افراد و گروههای مختلف ایفاء می کند.
 
دلبستگی مکانی، معنایی است، که ما در محلی که با آن آشنایی کامل داریم پیدا می کنیم و هویت مکان با محیط فیزیکی در ارتباط است.
 
در بسیاری از موارد اینها بنظر می آید باهم درآمیخته شده و قابل تمایز نیستند.
 
در واقع با پیشرفت دلبستگی مکانی در طول زمان، احساس هویت مکانی نیز شکل می گیرد
 
ولی تفاوت آنها در ضمیری است که به هریک از آنها مربوط می شود.
 
بنظر می رسد هویت مکانی برسطحی از ضمیر تمرکز دارد که ایجاد دلبستگی مکانی نمی کند. 
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      بین هر موجود زنده و پیرامون او روابطی وجود دارد که مادر زادی شکل
      نگرفته اند.این روابط بیشتر اکتسابی هستند و تنها دربرخی مواقع است
      که واکنش انسان غریزی میباشد.به این معنی که انسان باید در ارتباط با
      محیط خود مفهوم اشیا را یاد بگیرد، جایگاه هرچیز کجاست و اینکه
      درمقابل هر امری چه رفتاری باید داشته باشد.به مرور زمان و افزایش
      تجربیات ، شبکه عظیمی از اطلاعات یاد اندوزی شده در ذهن ما به وجود
      می آید و نهیتاً قادر به شناخت تمامی اشیا می شویم. این شناخت به ما
      قدرت کنترل محیط خود را می دهد حتی بدون آنکه در هر لحظه همه چیز
      مستقیماً در معرض ادراک ما باشند. تا اوایل قرن ۱۷ میلادی نقاشی ها و
      مجسمه ها برای مکانی خاص آفریده می شدند. این که میتوان یک تابلو را
      از مکانی به مکان دیگر انتقال داد اندیشه ای نسبتاً جدید
      میباشد. ارتباط روانشناسی و معماری
 
 
      معماری نه تنها در واقعیت متصل به محیط است بلکه در دنیای خاطرات ما
      نیز چنین است.به این ترتیب روشن میشود که نقش محیط در ادراک معماری
      تا چه حد موثر است و چرا در نظر داشتن محیط هنگام طراحی یک ساختمان
      اجتناب ناپذیر است. ین محیط را به شکل ضمنی هر آنچه در اطراف ما است،
      چه ساخته شده چه طبیعی، می توان نامید.   ارتباط روانشناسی و معماری
 
 
      حس مکان یا روح مکان،ادراک روحی و روانی فرد از محیط است که به صورت
      آگاهانه یاناآگاهانه در فرد بوجود می آید.این حس باعث شخصیت دادن به
      آن فضا شده و در نتیجه آرامش را برای افراد موردنظر به ارمغان می
      آورد.حس مکان در فضاهای شهری راباید در روستایی که قبلاً درآنجاواقع
      بوده جست و جو کرد که امروزه به دلیل افزایش جمعیت آن و برآورده
      ساختن برخی نیازهای ساکنان،از روستا به شهر مبدل گشته است.
 
 
      روانشناسی منزل معماری و دکوراسیون بیشتر از آنکه به بحث چیدمان و
      نحوه ساخت و ساز بپردازد، به موضوعاتی چون خلق فضاهای زیبا و آرامش
      بخش، تامین امنیت روحی و روانی افراد و نیز چگونگی تاثیر آن بر روی
      روحیات و شخصیت افراد مختلف مربوط می شود.  ارتباط روانشناسی و معماری
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
ارتباط روانشناسی و معماری ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط روانشناسی و معماری,pptx , مطلب مفید ,از آن‌جا که محیــــط، شـــــــکل‌دهنده و محدود‌کننده رفتارهاســــــــــــت، برنامه‌ریزی مناســـب به منظــــــــور اطمینان یافتن از حداکثـــــر رضایت‌مندی، کارایی و رشـــــد، ضرورت دارد.روان‌شناسی ک,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت استفاده از عدد در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه مورچه و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت استفاده از عدد در معماری,pptx

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 65   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت استفاده از عدد در معماری,pptx
 
 
  مطلب مفید  
 معنای اعداد در معماری
 
صفر: در اسلام، مظهر ذات الهی است. صفر قبل از عدد یک می آید و زمانی که داستان اعداد با یک آغاز می شود، صفر قبل از یک، نمایانگر خلأ، لاوجود و بیان گر هیچ است. صفر آخرین عددی است که در سیستم شمارشی اعداد کشف و وارد شد ولی ابتدای همه آنها قرار می گیرد.
 
یک: شروع، منحصر به فرد، وحدت و... یک اولین است و بهترین و تمام و کمال. واحد بودن را به یادمان می اندازد و در پی آن خدا را. یک از تمام اعداد مجزاست و منبع تمام آنها نیز هست و از این لحاظ می تواند نماد خدا باشد.
 
دو: عدد دو مظهر توازن، سکون، انعکاس، قطب های متضاد و ذات دوگانه انسان است. همان گونه که یک مظهر نقطه است. دو نمایان گر طول محسوب می شود. دوتایی عدد نخستی است که از وحدت دوری می جوید، به همین دلیل نماد گناه ناشی از انحراف خیر اولیه به شمار می رود.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      *رابطه انسان با اعداد ……….. استفاده از عدد در معماری*
 
 
      بیشتر سنت‌ها و فرهنگ‌ها اعداد و اشکال از تقدس و گاهی شومی و همچنین
      کارکردهای خاصی برخوردار بوده اند که تا امروز هم از اهمیت آن‌ها
      کاسته نشده است.
      فیثاغورث و یارانش اعتقاد داشتند که همه نمودهای جهان، چه زمینی و چه
      آسمانی بازتابی از اعداد هستند. ازنظر افلاطون اعداد مظهر هماهنگی
      عالمند و از نظر ارسطو، عدد منشأ و جوهر همه چیز است. در فلسفه
      یونانی اعداد فرد مذکر و اعداد زوج مؤنثند و این یعنی اینکه اعداد
      جنسیت دارند. یا به عبارتی آن‌ها را دارای شعور فرض می‌کردند. از
      زبان فیلولائس که از شاگردان بزرگ فیثاغورث بوده، بیان شده است:« هر
      چیز که بتوان آن را شناخت، عدد دارد، زیرا ممکن نیست که بتوان بدون
      عدد چیزی را درک کرد یا شناخت .*/
      /*
 
 
      بحث دیگر درباره عدد، اعتقاد به مبارکی یا نحس آن‌هاست.تقدس و ارزش
      اعتقادی اعداد در نزد ملل مختلف یا در زمان‌های مختلف، متفاوت بوده
      است. مثلاً مسیحیان عدد چهار و هفت را مقدس می‌شمرده اند. بابلی‌ها و
      ایرانی‌ها، شصت و مضارب شصت را ترجیح می‌داده‌اند. استفاده از عدد در
      معماری
      ما در این مقاله سعی داریم که اعداد و اشکال را از لحاظ اسطوره ای و
      پیشینه ای بررسی نمائیم.
 
 
      اعداد و حروف اسطوره ئی  در فرهنگ ایران و جهان  اعداد و حروف را
      تقدس یا شومی و کار کرد های ویژه ئی  است و هم بدین دلیل است که در
      گذشته و به شکلی رنگ باخته  حتی در زمان حال  از این اعداد بهره می
      جویند و توانایی های خاص را بدین اعداد و حروف که غالبا نماد عددی
      است  نسیبت می دهند، هم بدان سان که حروف ابجد هر یک نماد شماره ئی 
      است  و هنوز  هم در فرهنگ توده این برداشت بر جا ست.
 
 
      در فلسفه  نیز نزد فیثاغورث عدد نخستین بن ایه باشندگی است و سامان
      جهان با هماهگی اعداد میسر می شود . از این دیدگاه همه نمود های جهان
      ، زمینی وآسمانی ، بازتابی از  اعداد گوناگون اند.
 
 
       فیثاغورث و یارانش جهان را امیزه ای از اعداد تک و جفت می دانستند و
      بر تری شماره  نزد انان  عدد ده بود چرا که این عدد در بر گیرنده همه
      اعداد ی است که جهان را می سازد ، چنان که با سه سطح و با چهار می
      توان  حجم را نشان داد. استفاده از عدد در معماری
 
 
      ابن میمون  هفت را بر ترین شماره می دید و دید او به باور های مهر
      گرایان  توجه داشت و هفت پیشوای اغازین را بازتاب هفت اختران و هفت
      سپهر بر روی زمین می دانستند و از  دید او وی اختران هفت گانه  دارای
      خرد . و روان بود. استفاده از عدد در معماری
 
 
      در فرهنگ های مختلف هر یک  از اعداد از بار نمادین خاصی بر خوردار و
      در این میان بر خی از اعداد از قداست یا نیروی اهریمنی خاص بر
      خوردارند.  استفاده از عدد در معماری
 
 
      اعداد ۳،۴،۷،۱۰،۱۲،۱۳،۴۰،۴۹،۱۰۰،۱۲۰،۱۰۰۰ عد سه و مضرب سه و مضرب ۳*۳
      یعنی نه  در اساطیر سر زمین های مختلف نماد کمال و بدین دلیل است که
      در اساطیر در مرحله اول خدایان اصلی خدایان سه گانه ئی است که تثلیت
      خدایان را کامل و خدایان دیگر بعد از این خدایان قرار می گیرند.
 
 
       در ایران این تثلیت از زر وان ، اهورا ، و اهریمن پدیدار می شود 
      گرچه اهورا و اهریمن از زروران هستی می یابد.
 
 
      خاستگاه کهن سه گرایی و تثلیت در کیش خورشید از کهن ترین کیش های
      اغازین و نماد سه خدای خورشید ی طلاوع ، نیمروز و غروب و ترار این
      چرخه است


کلمات کلیدی مرتبط:
استفاده از عدد در معماری ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت استفاده از عدد در معماری,pptx , , مطلب مفید , معنای اعداد در معماری , ,صفر: در اسلام، مظهر ذات الهی است. صفر قبل از عدد یک می آید و زمانی که داستان اعداد با یک آغاز می شود، صفر قبل از یک، نمایانگر خلأ، لاوجود و بیان گر هیچ است. صفر آخرین عددی,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط روانشناسی و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه مورچه و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,پاورپوینت معماری اقلیم در ساختمان سازی,pptx

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 135   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,پاورپوینت معماری اقلیم در ساختمان سازی,pptx
 
 
  مطلب مفید  
تأثیر مستقیم عوامل اقلیمی در شکل گیری موجودات واقعیتی شناخته شده است. در تاریخ طبیعی قانونی وجود دارد که می گوید فقط انواع و گونه هایی می توانند به حیاط خود ادامه دهند که بتوانند با محیط خود هماهنگی ایجاد کنند و با مصالح خود جور درآمده و با تمام نیروهای داخلی و خارجی که روبرو هستند سازگار باشند. بررسی شکل گیاهان در مناطق اقلیمی مختلف، شباهتی را بین شکل گیاهان و ساختمانهای آن مناطق آشکار می سازد.
 
این تشابه به دلیل آن است که عوامل که در شکل دادن به گیاه تأثیر دارند در شکل دادن به محیط انسانی نیز می توانند به همان اندازه مؤثر باشند.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      *تقسیمات اقلیمی در ایران*
 
 
      * *اساساً اقلیم در بسیاری از مناطق دنیا بوسیله عرض جغرافیائی و
      ارتفاع از سطح دریا مشخص می شود. ایران با قرار گرفتن بین ۲۵ تا ۴۰
      درجه عرض جغرافیایی شمالی در منطقه گرم قرار گرفته است و از نظر
      ارتفاع نیز فلاتی است مرتفع که مجموعه  سطوحی از آنکه ارتفاعشان از
      سطح دریا کمتر است ۴۷۵ متر است درصد بسیار کمی از سطح کل کشور را
      تشکیل می دهند. برسی اقلیم در ساختمان سازی
 
 
      با وجود آنکه ایران دارای دو حوزه بزرگ آبی، دریای خزر و خلیج فاری،
      می باشد اما به دلیل وجود و نحوه قرار گیری رشته کوههای البرز و
      زاگرس اثرات این دو حوزه محدود به نواحی بسیار نزدیک به آنها بوده و
      به ندرت مشاهده گردیده است که این حوزه ها اثری در تعدیل درجه حرارت
      هوای قسمت های داخلی داشته باشند.
 
 
      در مورد تقسیمات اقلیمی در ایران، دانشمندان ایرانی مبنای کار خود را
      براساس روش کوپن قرار داده اند. البته، به دلیل کمبود اطلاعات درباره
      شرایط آب و هوای ایران و به دلیل موقعیت استثنائی کشور. استخراج این
      تقسیمات برای ایران در پاره ای از موارد با واقعیت متفاوت است. اما،
      همان طور که مهندس عدل در بررسی مطالعات کوپن می نویسد: «منظور از
      تعیین تقسیمات اقلیمی مشخص ساختن نقاطی است که از حیث آب و هوا اگر
      هم کاملا با هم تطابق ندارند لااقل تا حدی شباهت داشته باشند.» برسی
      اقلیم در ساختمان سازی
 
 
      تردید نیست که در کشوری کوهستانی مانند ایران دو نقطه هیچوقت باد هم
      شباهت کامل اقلیمی ندارند. معذالک برای اینکه پایه ای برای تعیین
      مناطق اقلیمی کشور وجود داشته باشد بهترین طریقه همان اصولی است که
      کوپن معین کرده است و باید به ناچار از آن پیروی نمود، منتها باید
      تغییراتی در آن داده شود تا منظور حقیقی تامین گردد و مناطقی که
      دارای آب و هوای مشابهی هستند تحت یک فرمول معین قرار گیرند و معرفی
      شوند.
 
 
      بنابراین می توان تقسیمات چهارگانه اقلیم ایران را که توسط دکتر حسن
      گنجی پیشنهاد شده است مورد استفاده قرار داد. نامبرده تقسیم بندی
      کوپن را با مختصر تغییراتی و با توجه به عوارض جغرافیایی کشور، به
      شرح ذیل پذیرفته است. برسی اقلیم در ساختمان سازی
 
 
      .۱اقلیم معتدل و مرطوب (سواحل جنوبی دریای خزر)
 
 
      .۲اقلیم سرد (کوهستانهای غربی)
 
 
      .۳اقلیم گرم و خشک (فلات مرکزی)
 
 
      .۴ اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری اقلیم در ساختمان سازی ,pptx ,دانلود,پاورپوینت معماری اقلیم در ساختمان سازی,pptx , , مطلب مفید ,تأثیر مستقیم عوامل اقلیمی در شکل گیری موجودات واقعیتی شناخته شده است. در تاریخ طبیعی قانونی وجود دارد که می گوید فقط انواع و گونه هایی می توانند به حیاط خود ادامه دهند که بتوانند با محیط خود هماه,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت معماری کلبه تابستانی,pptx
دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی اکوسیستم در معماری
دانلود,پاورپوینت نقش اقلیم در معماری ایران,pptx
دانلود,پاورپوینت سامانه های غیر فعال خورشیدی ,pptx
دانلود,پاورپوینت تاثیر اقلیم در فرم بنا,pptx
دانلود,پاورپوینت طراحی در اقلیم سرد,pptx
دانلود,پاورپوینت تاثیر باد در طراحی اقلیمی,pptx
پاورپوینت بررسی سیستم اقلیمی کوپن
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مستقل ، ساختمان خودمختار
پاورپوینت بررسی نفوذ هوا در آپارتمان و تاثیر بر ساکنان
پاورپوینت بررسی آسایش حرارتی
دانلود,پاورپوینت بررسی اقلیمی شهر اهواز,pptx
پاورپوینت بررسی هویت معماری سنتی بومی گیلان
دانلود بررسی معماری اقلیم جنوب پاورپوینت
دانلود بررسی تنظیم شرایط محیطی گنبد کاووس
پاورپوینت بررسی جغرافیایی ، اقلیمی و معماری شهر بندر ترکمن
پاورپوینت بررسی اصول طراحی معماري معماری سازگار با اقلیم
دانلود بررسی تنظیم شرایط اقلیمی کیش پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت اقلیم معتدل و مرطوب,pptx
دانلود بررسی اقلیم قزوین


:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx

تاریخ ایجاد 22/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 29   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx
 
  مطلب مفید  
تمام فعاليت ها و اقدامات بشر، نمودي در طبيعت دارد و در حقيقت ريشه و بنياد آن در طبيعت است .بر اين اساس تمامي نوآوري هاي بشر در زمينه علوم و مهارت هاي زندگي، چيزي به جز كشف گوشه اي از طبيعت نبوده و چيزي به عنوان اختراع وجود ندارد. آن چه را كه ما به عنوان اختراع از آن نام مي بريم، در حقيقت همان كالبدي كردن نسبتي از مفاهيم  و قوانين كلان موجود و جاري در طبيعت است، كه از آغاز پيدايش جهان هستي و از ميليون ها ميليون سال پيش وجود داشته و در حال تكرار بوده، و فقط ما از آن ها بي اطلاع بوده ايم. به طور كلي جهان آفرينش، تجلي گاه قدرت و حكمت بي كران خداست و هر كدام از عناصر طبيعت، يكي از جلوه هاي زيباي خداوند در جهان هستي است كه عقل هر بيننده اي را حيران مي سازد.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
دانلود پروژه درس انسان طبیعت و معماری با موضوع انسان و رابطه آن با معماری ۲۹ اسلاید
 


کلمات کلیدی مرتبط:
انسان و رابطه آن با معماری ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx , مطلب مفید ,تمام فعاليت ها و اقدامات بشر، نمودي در طبيعت دارد و در حقيقت ريشه و بنياد آن در طبيعت است .بر اين اساس تمامي نوآوري هاي بشر در زمينه علوم و مهارت هاي زندگي، چيزي به جز كشف گوشه اي از طبيعت نبوده ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه مورچه و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx

تاریخ ایجاد 22/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 96   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx
 
  مطلب مفید  
 
واژه فراکتال مشتق از واژه لاتینی فراکتوس- به معنی سنگی که به شکل نامنظم شکسته خرد شده است- در سال ۱۹۷۵ برای اولین بار توسط بنوت مندل بروت مطرح شد. فراکتال ها شکل هایی هستند که بر خلاف شکل های هندسی اقلیدسی به هیچ وجه منظم نیستند. این شکل ها اولاً سر تاسر نامنظم اند، ثانیاً میزان بی نظمی آنها در همه مقیاسها یکسان است.
با ملاحظه اشکال موجود در طبیعت، مشخص می شود که هندسه اقلیدسی قادر به تبیین و تشریح اشکال پیچیده و ظاهراً بی نظم طبیعی نیست.
مندل بروت در سال ۱۹۷۵ اعلام کرده که ابرها به صورت کره نیستند، کوهها همانند مخروط نمی باشند، سواحل دریا دایره شکل نیستند، پوست درخت صاف نیست و صاعقه بصورت خط مستقیم حرکت نمی کند.
جسم فراکتال از دور ونزدیک یکسان دیده می شود. به تعبییر دیگر خودمتشابه است.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      *فهرست مطالب :*
 
 
      مقدمه ………………………………………………………………………………………….. ۴
 
 
      *فصل اول   سازه های طبیعی و هندسه فراکتال*
 
 
      بخش ۱: سازه های طبیعی ………………………………………………………………… ۵
 
 
      بخش ۲: نمونه های طبیعی ………………………………………………………………. ۱۱
 
 
      بخش ۳: سازه های دارای اسکلت ……………………………………………………….. ۲۶
 
 
      بخش ۴: درس هایی از طبیعت برای طراحان ………………………………………… ۳۰
 
 
      بخش ۵: تقلید از طبیعت ………………………………………………………………….. ۳۴
 
 
      بخش ۶: نتیجه گیری ………………………………………………………………………. ۴۷
 
 
      *فصل دوم   سازه های طبیعی و هندسه فراکتال*
 
 
      بخش ۱: معماری طبیعی ………………………………………………………………….. ۵۰
 
 
      بخش ۲: اصل و مبدأ معماری ……………………………………………………………  ۵۲
 
 
      بخش ۳: دگرگونی مدرنیسم …………………………………………………………….  ۵۷
 
 
      بخش ۴: انواع سازه ها …………………………………………………………………..  ۶۰
 
 
      بخش ۵: ساختمانی همخوان با باد ……………………………… ……………………..۶۹
 
 
      بخش ۶: عکس هایی از ماکت استخر که از طرح صدف الهام گرفته شده …….. ۷۱
 
 
      بخش ۷: خانه جنگل هانگی ……………………………………………………………..  ۷۳
 
 
      *فصل سوم   سازه های طبیعی و هندسه فراکتال*
 
 
      بخش ۱: هندسه فراکتال …………………………………………………………………. ۷۶
 
 
      بخش ۲: فراکتال های هندسی ………………………………………………………….. ۷۹
 
 
      بخش ۳: نمونه های فراکتال …………………………………………………………….. ۸۲
 
 
      بخش ۴: خصوصیات اشکال فراکتال …………………………………………………. ۹۰
 
 
      بخش ۵: فراکتال و معماری معاصر ……………………………………………………. ۹۴
 
 
      منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………. ۹۶
 
 
      سازه های طبیعی و هندسه فراکتال
 
 
      * «مقدمه»*
 
 
      هیچ گاه از هیچ چیز تقلید مکن ، مگرفرم های طبیعی
 
 
      از ابتدای تمدن بشری ، دنیای پر جاذبه طبیعی منبعی بسیار غنی برای نو
      آوری و الهام بخشی بزرگ ترین نقاشان ، مجسمه سازان ، موسیقی دانان ،
      فیلسوفان ، شاعران ، طراحان و مهندسان بوده است. صدای حرکت آب در
      رودخانه ، رنگ های خیره کننده رنگین کمان ، ریتم منظم برخورد امواج
      دریا با صخره های اطراف آن فریبندگی بوی خوش گل های سرخ ، ساختار
      هوشمند کندوی عسل ، غنای رنگ در فصل پاییز ، آسمان زیبا به هنگام
      طوفان و شکسته شدن نور خورشید در یک روز برفی زمستانی تنها تعداد
      اندکی از عجایب طبیعی اند که باعث الهام بخشی و نو آوری در آثار دست
      ساخت انسان شده اند. تعجب برانگیز نخواهد بود اگر بگوییم که دنیای
      طبیعی پیرامون ما در حال حاضر به سطح بالایی از توسعه در طول میلیون
      ها سال تکامل تدریجی خود رسیده است و دنیای امروز از دوران تغییرات
      طولانی عبور کرده است تا به سطحی از زیبایی که ما امروزه آن را می
      بینیم و درک می کنیم ، دست یابد. در این فرآیند ، فقط کارا ترین ،
      قوی ترین و قابل انعطاف ترین فرم های طبیعی در طول میلیون ها سال
      باقی مانده اند. در تکوین دنیای امروزی ، میراثی چند میلیون ساله از
      پیشرفت هایی که در طول سالیان دراز حاصل شده است ، وجود دارد. ارسطو
      ، فیلسوف دوران باستان ، از نخستین افرادی بود که در مورد طبیعت به
      عنوان منبع عظیم الهام بخشی نوشت. او بیان کرد که زیبایی عملکردی حتی
      در مخلوقات بسیار کوچک نیز وجود دارد. در اکثر موارد ما از طبیعت از
      طریق احساس زیبایی طبیعی با استنشاق بوی خوش ، رنگ ، شکل ، فرم و صدا
      الهام می گیریم. غالب اوقات بدون جستجو برای معنای عمیق تر و بدون
      سوال از فرم های طبیعی ، به طور حسی از ذات طبیعی خود پیروی می
      نمائیم و اصوات ، رنگ ها و فرم هایی را که ما را احاطه کرده اند ،
      تقلید می کنیم . بدون شک تعدادی از بهترین قطعات موسیقی کلاسیک و
      بهترین آثار نقاشی از این طریق خلق شده اند.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx , مطلب مفید , ,واژه فراکتال مشتق از واژه لاتینی فراکتوس- به معنی سنگی که به شکل نامنظم شکسته خرد شده است- در سال ۱۹۷۵ برای اولین بار توسط بنوت مندل بروت مطرح شد. فراکتال ها شکل هایی هستند که بر خلاف ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه مورچه و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx

تاریخ ایجاد 22/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx
 
  مطلب مفید  
باغ ایرانی سه ساختار و طراحی منحصر به فرد دارد: اول در مسیر عبور جوی آب قرار دارد. دوم: محصور است با دیوارهای بلند سوم در داخل باغ عمارت تابستانی و استخر آب قرار دارد. این سه مشخصه باغ‌های ایرانی را متمایز می‌کند. در واقع این باغ سراهای ایرانی را جهانگردان اروپائی که مشاهده کردند آن را با مشخصه و نام «پرشن گاردن» وصف کردند. باغ ایرانی یا «باغ سرای» به ساختار و طراحی منحصر به فرد آن اشاره دارد. باغ ایرانی با تاریخ پیدایش قنات پیوند دارد اولین باغ‌های ایرانی در مسیر خروجی قنات‌ها شکل گرفته‌است. نمونه این‌گونه باغ‌ها را می‌توان در طبس، یزد، گناباد، و بیرجند و اکثر مناطق کویری دید. یکی از مشخصه‌های باغ ایرانی عبور جوی آب در داخل باغ هست که معمولاً در این باغ سراها در وسط باغ استخر و یک عمارت یا ساختمان تابستانی وجود داشته‌است. بعضی باغ‌ها به صورت چهار باغ بوده و آب را در ۴ مسیر عبور می‌داده‌اند.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      *فهرست :*
 
  *
 
 
          چکیده
 
  *
 
 
          مقدمه در رابطه با باغ ایرانی
 
  *
 
 
          مقدس ترین عنصر در باغ ایرانی و باغ ژاپنی
 
  *
 
 
          بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ
 
  *
 
 
          لذت گرایی در باغ
 
  *
 
 
          گونه شناسی باغ
 
  *
 
 
          رابطه بیرون و درون
 
  *
 
 
          راه ها
 
  *
 
 
          رنگ
 
  *
 
 
          وسایل باغ
 
  *
 
 
          مراسم ویژه
 
  *
 
 
          حاصل سخن
 
  *
 
 
          منابع
 
 
      بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی
 
 
      *چکیده*
 
 
      در این تحقیق به بررسی بینش فرهنگ ایرانی و فرهنگ ژاپنی به جهان و
      طبیعت و چگونگی رابطه ای که انسان با طبیعت برقرار می کند، پرداخته
      می شود.
 
 
      و در نهایت، حاصل سخن ، نشان می دهد که فرهنگ و اعتقادات به عنوان
      عامل تعیین کننده و تاثیر گذار، سبب ایجاد تفاوت در رفتار، زندگی،
      کار و هنر می شود.پدیده باغ و باغ سازی نیز از این امر مستثنی نبوده
      و همواره تحت تاثیر فرهنگ قرار گرفته است.
 
 
      بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی
 
 
      *مقدمه :*
 
  *
 
 
          انسان ها دارای طیف وسیعی از تفاوت های رفتاری و روانشناختی
          هستند. وسیعترین این تفاوت ها تابع شرایط فرهنگی-اجتماعی می
          باشد. هر قلمرو فرهنگی مجموعه ویژه ای از نظام ارزش ها را می
          پسندد. ”فرهنگ شامل گستره وسیعی از رفتار های فردی و اجتماعی
          است“  که در طول سالیان متمادی شکل گرفته است.
 
 
          پدیده باغ و باغ سازی نیز از این امر مستثنی نبوده و همواره در
          طول تاریخ تحت تاثیر فرهنگ بوده است.
 
  *
 
 
          در طول تاریخ زیباترین فعالیت انسان آفرینش باغ بوده است.زمانی
          که پی می بریم ایرانیان از حدود شش هفت هزار سال پیش، آنقدر روی
          گل و گیاه کار کردند تا سرانجام توانستند آن را کشت کنند، به
          زیبایی فنی، علمی و هنری این فعالیت پی می بریم.
 
  *
 
 
          واژه ”پایری دآزا“ pairidaeza مربوط به دوران ماد هاست. اولین
          طرح های چهار باغ در دوره هخامنشی ساخته شد.
 
  *
 
 
          در عصری که رشد قارچ گونه آلاینده ها محیط زیست را به مخاطره
          افکنده و انسان در زیر چرخ دنده های ماشین پیامدهای زیانباری
          همچون لحظه های دردآلود بیگانگی با طبیعت را تجربه میکند و در
          فصلی که خطرات ناشی از آلودگی هوا آینده تاریکی برای بشریت به
          تصویر می کشاند نمی توان چاره ای جز بازگشت به طبیعت اندیشید.
          باید باور کنیم که یک نهضت بزرگ ملی در ایجاد یک محیط سالم شهری
          می تواند التیام بخش و ضامن سلامت روح و جسم شهروندان باشد.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ ,دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx , , مطلب مفید ,باغ ایرانی سه ساختار و طراحی منحصر به فرد دارد: اول در مسیر عبور جوی آب قرار دارد. دوم: محصور است با دیوارهای بلند سوم در ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه مورچه و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx

تاریخ ایجاد 22/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 48   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx
 
  مطلب مفید  
در معماری بیونیک، بیونیک به معنای زیستارشناختی یا به کارگیری اندام‌های ساختگی طبیعت، اولین بار توسط دانشمند امریکایی جک.ای.استیل در سال 1959 بکار برده شد. او بیونیک را علم سیستم‌هایی که شالوده و پایه تمامی سیستم‌های زنده‌اند، می‌داند. در ابتدا بیونیک به بررسی ماشین‌هایی که براساس سیستم‌های زنده طراحی و ساخته شده بودند می‌پرداخت و هم اکنون بیونیک از هر جهت هنر به کارگیری دانش سیستم‌های زنده در حل مسائل فنی است.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      *طبیعت الهام بخش‌ترین مکان*
 
 
      نخستین تلاش ها برای توجه به عینیت طبیعت و برابر قرار دادن آن با
      انسان در دوره رنسانس صورت گرفت به این ترتیب نقش خارق العاده یا
      خدایی طبیعت در رابطه انسان و طبیعت روز به روز ضعیف تر شد و این
      آغاز تحولی بود تا آن روز نیز هر لحظه این رابطه را مصیبت بار تر
      کرده است.
 
 
      بشر به عنوان جزئی از طبیعت است که در آن زندگی می کند و به آن
      وابسته است به این ترتیب کاملا طبیعی به نظر می رسد که در بسیاری از
      موارد مانند ساختمان ، طبیعت برای بشر نمونه و مدل داشته باشد .اما
      با وجود این تصور اشتباهی است که هر سازه  در معماری را به ترتیبی
      تقلیدی از  پدیده طبیعی بدانیم.
 
 
      فراید اتو در جواب مدعیانی که سازه های معلقش را به تقلید از تار
      عنکبوت می پنداشت می گوید در زمانی ما این سقف های سبک را طراحی کرده
      ایم هیچ یک از دستندکاران طرح از تار عنکبوت اطلاعی بیشتر از سایر
      مردم عادی نداشتند اما زمانی که سقف های توری معلق تا حدی تکامل
      یافتند مردم با چشم دیگری یعنی با چشم آموزش دیده به تار عنکیوت نگاه
      می کردند. معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند
 
 
      معماران و طراحان ساختمان معتقدند که طرح‌های الهام گرفته از طبیعت،
      می‌تواند به کاهش صدمات زیست‌ محیطی ناشی از ساختمان‌ها کمک شایانی کند.
 
 
      آرشیتکت‌ها (معماران) از دیرباز از طبیعت الهام گرفته‌اند. در عصر
      باستان، ستون‌های معابد و قصرها به تقلید از درختان نخل و یا گل
      نیلوفر ساخته می‌شدند و طراحان ساختمان‌ها نیز در موارد مختلف، از
      شکل‌ها و تناسب‌های طبیعی برای دستیابی به الگوهای زیباشناختی و
      چشم‌نواز بهره جسته‌اند. امروزه، برخی از آرشیتکت‌ها بر این باورند
      که تقلید از طبیعت، به مراتب بیش از زیباسازی ظاهری ساختمان‌ها، مفید
      خواهد بود. بنابراین، آنها برای کپی‌برداری از قواعد ساختاری موجود
      در طبیعت، تلاش زیادی می‌کنند و به عنوان مثال، از الگوهای طبیعی
      برای خنک کردن محیط زندگی، تولید انرژی و حتی شیرین کردن آب دریاها
      استفاده می‌کنند.
 
 
      معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند
 
 
      *طبیعت را به خانه‌هایمان بیاوریم*
 
 
      باید دانست که استفاده از الگوهای طبیعی در طراحی ساختمان، حتما
      نباید به پیچیدگی نو گستردگی آنچه که در سالن تئاتر گریمشاو یا جنگل
      سرپوشیده  مورد استفاده قرار گرفت باشد، بلکه می‌توان ساختارهای
      طبیعی را به گونه‌ای بسیار ساده و منحصر ،یکی از چالش‌های مهم
      پیش‌روی ایده‌ تقلید از طبیعت، عبارت است از یافتن راهی برای آشتی
      دادن مردم با طبیعت و منابع زیست‌محیطی. به عقیده‌ او و همکارانش،
      وام گرفتن از طبیعت برای طراحی ساختمان‌ها، می‌تواند کمک شایانی به
      کاهش صدمات زیست‌محیطی ناشی از ساختمان‌ها کند و موجب شود تا مردم
      جهان، به طبیعت و سیستم‌های طبیعی به دیده احترام و سپاس بنگرد.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx , مطلب مفید ,در معماری بیونیک، بیونیک به معنای زیستارشناختی یا به کارگیری اندام‌های ساختگی طبیعت، اولین بار توسط دانشمند امریکایی جک.ای.استیل در سال 1959 بکار برده شد. او بیونیک را علم سی,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه مورچه و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آینده در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری پایدار یا معماری سبز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,پاورپوینت معماری کلبه تابستانی,pptx

تاریخ ایجاد 22/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 82   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,پاورپوینت معماری کلبه تابستانی,pptx
 
  مطلب مفید  
کلبه معمولاً به خانه‌ای کوچک گفته می‌شود. کلبه ممکن است معنی ضمنی قدیمی یا از رواج افتاده را با خود همراه داشته باشد. در کاربرد مدرن کلبه اغلب به منزلگاهی گرم و نرم و ساده در مناطق روستایی یا نیمه روستایی اطلاق می‌شود. 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      *تحلیل کلبه تابستانی*
 
  *
 
 
          سقف دارای شیار های برای  جلوگیری از نیروی باد.
 
  *
 
 
          سقف مانند درخت نور را  تاحدی از خود عبور می دهد که هم  آزار
          دهنده نباشد هم جنبه ی زیباییهم داشته باشد.
 
  *
 
 
          شکل سقف شبیه کوه های اطراف است.
 
  *
 
 
          دارای آلاچیق دوم زیر آب می باشد.
 
  *
 
 
          وستونهای سقف طوری ساخته شده که شبیه تنه درخت باشد و خود سقف به
          منظله ی یک درخت.
 
 
      کلبه تابستانی
 
 
      *معماری بیونیک Bionic architecture*
 
 
      در کشور های پیشرفته انسان ازطبیعت بیگانه شده و خلاقیت و نو آوری
      باعث رشد علم شده. بیونیک با مفاهیم یادگیری استراتژیک حل مسئله می
      نماید بر پایه ی طبیعت که حاصل میلیون ها سال تجربه جهان طبیعت
      است.طبیعت محیطی برای یادگیری فراهم می کند که حل مشکلات تکنولوژیکی
      و کیفی را تحریک می کند.فکر_عمل_توسعه بیونیکی و طراحی و عملکرد در
      گیاهان . جانوران در فرایند تکاملی طی میلیونها سال بهینه
      شده.عملکردها_بهینه سازی و کارایی ها موجب اجبار در طراحی های نو
      آورانه می شود.تعجب آور نیست که بشر ساختار بیولوژیکی را تحسین
      کرده.موجودات زنده نوعی ویژه از ماشینند که مکانیسم های معین و
      پیچیده ای در آنها بکار رفته است.علم بیونیک در جستجوی یک الگوی زنده
      از هر پدیده ای است. یا به عبارتی استخراج طراحی نوآورانهاز طبیعت در
      جهت پیشبرد  کیفیت هاست.تشابه بیونیک با و بیولوژی ارتباط این علم با
      موجودات زنده است..اولین بار توسط افسر هنگ هوایی سرگرد استیل بکار
      برده شد.تعریف او این بود که بیونیک اطلاع داشتن و علم به سیستم های
      است که شالوده آنها سیستم های زنده اند_خصوصیت های سیستم های زنده را
      دارند.یا بیونیک هنر بکار بردن دانش سیستم های زنده برای حل مسائل
      فنی است.هر پدیده ای از یک الگوی زنده ی طبیعی الهام گرفته
      است.لئوناردو داوینچی  همیشه در فکر ساخت و طراحی ماشین پرنده بود که
      از طبیعت الهام گرفته بود.کنفرانس nature & design نشستی است که هر
      ساله به این علم و دستاورد های آن می پردازد.
 
 
      کلبه تابستانی
 
 
      *مفاهیم بیونیک*
 
  *
 
 
          علم بیونیک در جستجوی یک الگوی زنده از هر پدیده ای است
 
  *
 
 
          بیونیک با مفاهیم یادگیری استراتژیک حل مسئله می نماید بر پایه ی
          طبیعت که حاصل میلیون ها سال تجربه جهان طبیعت است. کلبه تابستانی
 
  *
 
 
          فرض می کنیم هر جاندار کنونی محصول چندین ملیون سال تکامل است.که
          می توانیم با مطالعه در فرایند تکامل مکانیسم های جدید فناوری ا
          از روی موجودات زنده نسخه برداری کنیم.
 
  *
 
 
          بیونیک علم سیستم های است که خصوصیات ویژه سیستم ها زنده را
          دارند و علم سیستم های است که بر سیستم های زنده می ماند.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری کلبه تابستانی ,pptx ,دانلود,پاورپوینت معماری کلبه تابستانی,pptx , مطلب مفید ,کلبه معمولاً به خانه‌ای کوچک گفته می‌شود. کلبه ممکن است معنی ضمنی قدیمی یا از رواج افتاده را با خود همراه داشته باشد. در کاربرد مدرن کلبه اغلب به منزلگاهی گرم و نرم و ساده در مناطق روستایی یا نیمه روستایی اطلاق می,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت نقش اقلیم در معماری ایران,pptx
دانلود,پاورپوینت سامانه های غیر فعال خورشیدی ,pptx
دانلود,پاورپوینت تاثیر اقلیم در فرم بنا,pptx
دانلود,پاورپوینت طراحی در اقلیم سرد,pptx
دانلود,پاورپوینت تاثیر باد در طراحی اقلیمی,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی اقلیمی شهر اهواز,pptx
دانلود,پاورپوینت اقلیم معتدل و مرطوب,pptx
دانلود,پاورپوینت اقليمي شهر خرم آباد,pptx
دانلود,پاورپوینت اقلیمی استان کردستان , سنندج,pptx
دانلود,پاورپوینت حوزه های اقلیمی جهان و ایران,pptx
دانلود,پاورپوینت گلخانه های خورشیدی,pptx
دانلود,پاورپوینت اقلیم سرد کوهستانی,pptx
دانلود,پاورپوینت درس تنظیم شرایط محیطی,pptx
دانلود,پاورپوینت اقليمي شهرستان محمود آباد,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معماری باد,pptx
دانلود,پاورپوینت معماری اقلیم در نواحی گرم و خشک,pptx
دانلود,پاورپوینت معماري هم ساز با اقليم سرد,ppt
دانلود,پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی اقلیمی دزفول,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی تاثير اقليم بر فرم ساختمان,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی اقلیمی شهر اهواز،,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,پاورپوینت معماری رنگ در معماری,pptx

تاریخ ایجاد 22/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 58   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,پاورپوینت معماری رنگ در معماری,pptx
 
  مطلب مفید  
 
 
 
رنگ ها روح دارند و زنده اند، رنگ ها کلمه اند و از نهان سبز جنگل ها، از راز آبی آسمان و دریاها، از شفافیت و زلالی قطرات باران و از روح آدمی و دنیای پر رمز و راز انسان سخن می گویند. رنگ زندگی است زیرا جهان بدون رنگ برایمان مرده جلوه می کند.
 
گوته در مورد هماهنگی و کلیت رنگ چنین می نویسد: "وقتی چشم رنگی را می بیند، بلافاصله فعالیتش را شروع می کند و عملکردش چنان است که به شکلی ناخود آگاه و اجتناب ناپذیر، رنگ دیگری ایجاد می کند که با پیوستن به حلقه رنگ ها، ترتیب حلقه رنگ را کامل می کند و این تاثیر متقابل، احساسی از غنای رنگ به انسان می بخشد. مقصود از هماهنگی رنگ، هنر وسعت دادن به درون مایه ها و مضامینی از تناسبات اصولی رنگ است که می تواند به عنوان پایه ای برای آفرینش هنری به خدمت گرفته شود."
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
      *قدرت رنگ در دکوراسیون*
 
 
      رنگ‌ها دارای نیروی خاصی هستند و هر یک از طیف‌ها یک احساس عمیق را
      در محیط القا می‌کنند. برای مثال تصور کنید که در یک اتاق به رنگ زرد
      کره‌ای هستید در این صورت به راحتی می‌توانید اشعه‌های نورانی و روشن
      را که به سمت شما  می‌آیند ببینید و احساس کنید. مشغول گرفتن حمام
      آفتاب هستید و یا  در یک اتاق آبی قرار گرفته اید، مطمئناً آرامشی که
      به شما القا می‌شود غیر قابل وصف است. رنگ تنها آن چیزی نیست که به
      چشم خود می‌بینید در حقیقت رنگ به شما می‌گوید که از نظر روحی و جسمی
      در چه سطحی به سر می‌برید. این قدرت نهفته رنگ‌هاست.
      اکثر ما در حال حاضر رنگ‌های خاص خود را داریم. رنگ ها عمیقا بر
      حالات، روحیه، رفتار و روربط عمومی و اجتماعی تاثیر می‌گذارند و سبب
      می‌شوند شما شدیدا احساس اعتماد به نفس و یا احساس نشاط و سرزندگی
      کنید و همچنین این امکان وجود دارد که احساس کسلی و بی حوصلگی را به
      شما القا کنند.  رنگ در معماری
 
 
      رنگی که برای دکوارسیون اتاق‌های منزل خود انتخاب و استفاده می‌کنید
      نیز عمیقا در حالات روحی و روانی حاکم در منزل شما موثر است.
      بنابراین به نقش و تاثیر انواع رنگ‌ها در محیط توجه داشته باشید و از
      آن ‌ها مطلع شوید تا انتخابی صحیح و مفید داشته باشید و بتوانید از
      محیط پیرامون خود لذت ببرید. برخی از رنگ‌ها وجود دارند که تاثیر
      بسیار مثبتی را در محیط اعمال می‌کنند، اما اکثر طراحان و افراد از
      بکار بردن آن رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی اجتناب می‌کنند یا شاید از
      بکار بردن آنها به نحوی خجالت می‌کشند!  رنگ در معماری
 
 
      در حالی که به شما توصیه می‌کنیم چنانچه از تاثیر مثبت یک رنگ خاص
      مطلع هستید آن را بکار ببرید و تنها به چند رنگ تکراری بسنده نکنید.
      شما می‌توانید از رنگ‌ها نه فقط برای دیوار و سطوح بلکه در کوسن،
      پرده و دیگر اشیاء نیز استفاده کنید و آن ها را به اتاق‌های خود دعوت
      کنید و از تاثیرات آن‌ها بهرمند شوید. رنگ در معماری
 
 
      چه کسی بهتر از خود شما می‌تواند بگوید که کدام رنگ بیشتر مورد علاقه
      و مناسب شماست؟! و چه چیز بهتر از تجربیات شما قادر است احساس شما را
      در مورد یک رنگ بیان کند بنابراین برای انتخاب رنگ می‌بایست وقت
      بگذارید و مقداری روی آن تامل کنید زیرا رنگی که برای منزل خود
      انتخاب میِ‌کنید در حقیقت حالات، احساسات و زندگی شما را رقم می زند و
      آنرا شکل می‌دهدچه رنگی برای اتاق های منزلم مناسب است و چگونه رنگ
      مناسب خود را انتخاب کنم ؟! چنانچه شما جزو افرادی هستید که محیط
      زندگی و دکوراسیون آن برایتان اهمیت دارد، بی شک این سوال ذهن شما را
      به خود مشغول می کند.برای یافتن پاسخ این سوال مباحث جدیدی را در
      زمینه رنگ در نظر گرفته ایم که با مطالعه آن ها می توانید براحتی
      پاسخ های خود را پیدا کنید. رنگ در معماری
 
 
      برای اینکه رنگ خودتان را پیدا کنید سعی کنید کمتر از واقعیات
      استفاده کنید و بیشتر از قوه تخیل خود بهره بگیرید! چشم خود را
      ببندید و خود را در دنیای خیالی تصور کنید, ببینید خود را به چه رنگی
      می بینید. با هر رنگی که خود را دیدید، آن رنگ رنگ شماست! برای مثال
      ممکن است خود را به رنگ صورتی ببینید, در این صورت رنگ شما رنگ صورتی
      می باشد, اما این بدان معنا نیست که شما باید تمام اتاق خود را به
      رنگ صورتی درآورید! شما می توانید از قرار دادن یک دسته گل میخک
      صورتی در گلدان روی میز,
 
 
      استفاده از روکش صورتی رنگ برای کوسن ها، یا صندلی های میز غذاخوری
      شروع به دعوت رنگ صورتی به دکوراسیون منزل خود کنید. در همین حد رنگ
      صورتی بخشی از دنیای رنگی موجود در خانه شما شده است؛ اما ممکن است
      تمایل داشته باشید دیوارهای اتاق خود را به رنگ صورتی نقاشی کنید، در
      این صورت شما باید طیف مناسبی از رنگ صورتی را با توجه به ویژگی های
      اتاق مورد نظر انتخاب کنید. برای مثال چنانچه اتاق مورد نظر نورگیر
      مناسبی ندارد و رو به جنوب قرار گرفته است، استفاده از صورتی ملایم و
      براق می تواند تا حد زیادی گرما و درخشندگی را به اتاق دعوت کند.
       رنگ در معماری
 
 
      اغلب اوقات شما با تغییر فصول و شرایط روحی و احساسیتان، احساس نیاز
      به تغییر رنگ محیط پیرامون و خلق یک ترکیب رنگی جدید پیدا می کنید.
      در نهایت مهم این است که شما معجزه رنگ ها و تاثیراتی که هر کدام از
      آن ها در زندگی شما دارند را بدانید تا بتوانید با استفاده اصولی از
      انواع رنگ ها از زندگی خود لذت ببرید.
 
 
      در این سری از مباحث رنگ ها قصد داریم در مورد  ۸ رنگ مهم و پر
      کاربرد را به شما معرفی کرده و به اختصار ویژگی و کاربرد هر یک از
      آنها را در طراحی داخلی ذکر کنیم. رنگ در معماری
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری رنگ در معماری ,pptx ,دانلود,پاورپوینت معماری رنگ در معماری,pptx , مطلب مفید , , , ,رنگ ها روح دارند و زنده اند، رنگ ها کلمه اند و از نهان سبز جنگل ها، از راز آبی آسمان و دریاها، از شفافیت و زلالی قطرات باران و از روح آدمی و دنیای پر رمز و راز انسان سخن می گویند. رنگ زندگی است زیرا جهان بدو,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت معماری تناسبات طلایی-تناسب و مقیاس های انسانی,pptx
پاورپوینت بررسی ساختاری معماری معاصر ایران
پاورپوینت بررسی مبانی نظری جهانی شدن مدرنیته در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی نظری فضا در معماري بومي و مدرن
پاورپوینت بررسی مبانی نظری مراکز اقامتي معتادين (کمپ)
پاورپوینت بررسی نقش و تاثیرات سلیقه در معماری
بررسي تحلیل و تفسیر معماري سنتي ایران
دانلود,پاورپوینت معماری فضا در معماری,pptx
پاورپوینت بررسي مبانی حس فضا در خلق فضاهای معمارانه
پاورپوینت بررسي تحلیل و تفسیر معماری و تاریخچه مختصر از آغاز تا امروز
پاورپوینت بررسي تحلیل و تفسیر فضا در معماری
بررسي تحلیل و تفسیر فضا در معماری
دانلود,پاورپوینت مبانی نظری معماری,pptx
پاورپوینت بررسي تئوری رنگ و هارمونی رنگ ها
پاورپوینت بررسي نقش رنگ و نور در معماری
پاورپوینت بررسي نور در ارايه هاي شهري
پاورپوینت بررسی هارموني و هماهنگي رنگها در فضاهای معماری و تجربه كاربرد رنگ در شهر
پاورپوینت بررسی دماي رنگ و رابطه رنگ و فرم در معماری
پاورپوینت بررسی كاربرد رنگ در معماری شهر
پاورپوینت بررسی اثرفضايي رنگها بر معماری


:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,پاورپوینت معماری تناسبات طلایی-تناسب و مقیاس های انسانی,pptx

تاریخ ایجاد 22/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,پاورپوینت معماری تناسبات طلایی-تناسب و مقیاس های انسانی,pptx
 
 
  مطلب مفید  
تناسب طلایی یا توالی فیبوناچی در ستاره‌ی‌ داوود توسعه یافتههنرمندان قدیمی برای اضافه نمودن حس توازن و شکوه به یک صحنه، مجسمه یا بنا مدتها از ترکیب تناسب طلایی استفاده کرده‌اند . ترکیب مزبور یک تناسب ریاضی بر اساس نسبت ۱/۶۱۸/۱ بوده و در اغلب مواقع در طبیعت ، مثلا در صدف‌های دریایی و الگوی دانه‌های گل آفتاب‌گردان و یا ساختار هندسی بازوهای میله‌ای کهکشانهای مارپیچی موجود در کیهان یافت می‌شود . امروزه سرنخ‌هایی از این نسبت طلایی در نانو ذرات ( شاخه‌ی نانو تکنولوژی ) بدست آمده است .
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
      معماری پاسخی به نیازهای انسان می باشد به طوری که بتواند شرایط
      آسایش را برای او فراهم نماید.در طراحی ها و تعریف فضا و پس از تعیین
      کاربری نیاز به آگاهی از برخی اطلاعات می باشیم که از آن جمله  می
      توان به ابعاد و اندازه و امکانات مورد نیاز اشاره نمود.
 
 
      تناسبات طلایی
 
 
      *تاریخ شناسی مقیاس و تناسب :*
 
 
      کتاب اول: طول قامت مردان به هفت برابر طول سر است.دید از پشت از
      مطالعات دورر
 
 
      کتاب تناسبات بدن را آلبرت دورر اهل نورنبرگ آلمان
 
 
      دستاوردهای دورر در واحدهای ابعادی :
 
 
      H:     کل ارتفاع از نوک سر تا کف پا
 
 
      H2:     کف پا تا خط بالای شرمگاهی
 
 
      H3:     وسط زانو تا ناف خط بالای شرمگاهی تا گردن
 
 
      H4:    کف پا تا زانو زانو تا خط بالای شرمگاه از همان تا زیر بغل و
      از آنجا تا نوک سر
 
 
      H5:    کفل تا محوربازو از آنجا تا زیر سر
 
 
      ۳H5:    طول پا از کف تا کفل
 
 
      H6:    طول کف پا سه برابر طول کف پا تا ابتدای خط
 
 
      H7:   ارتفاع سر از نوک سر تا زیر چانه
 
 
      H8:   کف دست تا آرنج
 
 
      H9:   خط زیر سینه تا شکاف گردن
 
 
      H10:   خط موی پیشانی تا زیر چانه
 
 
      اگر همین ریز تقسیمات را در مورد واحدهای ابعادی مدولار لوکوربوزیه
      به کار بریم اندازه های زیر بدست می آید: H:1/83      H2:91/5      
         H3:61    H4:45/75     H5:36/6      H6:30/5     H7:26/14  
      H8:22/87     H9:20/33   H10:18/3         * *
 
 
      تناسبات طلایی
 
 
      لوکوربوزیه سیستم تنظیم تناسب خود (مدولار) را تکمیل نمود تا ابعاد
      هر آنچه که ظرف و ظوروف است را به وسیله ان نظام دهد.او ابزار سنجش
      یئنانیها مصریها و سایر تمدن های عالی را بی نهایت غنی می دید.بدین
      ترتیب او وسیله ی سنجش خوذ را یعنی مدولار را هم بر پایه ریاضیات و
      هم بر پایه تناسب بدن انسان را معرفی کرد.
 
 
      لوکوربوزیه مطالعه خود را در سال ۱۹۴۸ کتابی به نام مدولار یک پیمون
      موافق با مقیاس انسان با کاربرد کلی در معماری و مکانیک را انتشار
      داد. п جلد دوم مدولار در سال ۱۹۵۵ منتشر شد.
 
 
      لوکوربوزیه به مدولار فقط به صورت مجموعه ای از اعداد دارای توافق
      ثابت نگاه می کند . بلکه آن را به عنوان سیستم سنجش در نظر می گرفت
      که طول ها, وجوه ها و احجام تابع آن بودند و می توانستند مقیاس انسان
      را در همه جا بر قرار نمایند.
 
 
      مدولار قادر بود و در مورد بی نهایت ترکیب به کار رود. شبکه اصلی از
      سه عدد تشکیل می شد ۴۳,۷۰,۱۱۳ که تناسبشان بر حسب تناسب طلایی تنظیم
      شده است.
 
 
      تناسبات طلایی
 
 
      *سبک های کلاسیک :*
 
 
      تناسب اجزایی که رومیان و یونانیهای باستان در سبک های ستون سازی خود
      مورد استفاده قرار می دادند سرشار از زیبائی و هماهنگی است. واحد
      اصلی اندازه قطر ستون بوده و ابعاد ستون و سرستون، پا ستون در پائین
      پیشانی در بالا و بقیه جزئیات کوچکتر بر مبنای این مدول بدست می آید.
      همچنین دهانه بندی ستونها، فاصله بین دو ستون مجاور، هم توسط قطر
      ستون محاسبه می شد. سبک های ستون سازی بر مبنای یک واحد ثابت اندازه
      گیری نبود، زیرا اندازه ستونها به توجه به وسعت و بزرگی بنا تغییر می
      کرد. هدف اصلی این بود که همه اجزاء یک ساختمان نسبت به هم متناسب و
      هماهنگ باشند.
 
 
      و تیریوس در دوره آگوستوس مثالهای واقعی از هر کدام از سبک های ستون
      سازی را مطالعه کرد و توانست نسبت های ایده آلی برای هر کدام از این
      سبک ها در رساله خود به نام ده کتاب معماری ارائه دهد. ویگنولا مجددا
      این قوانین را برای ایتالیای دوره رنسانس و فرم هایی که در سبک های
      ستون سازی آن مورد استفاده قرار گرفته شده بود تدوین نمود و احتمالا
      امروزه این شیوه ها از همه مشهورترند.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری تناسبات طلایی ,تناسب و مقیاس های انسانی ,pptx ,دانلود,پاورپوینت معماری تناسبات طلایی-تناسب و مقیاس های انسانی,pptx , , مطلب مفید ,تناسب طلایی یا توالی فیبوناچی در ستاره‌ی‌ داوود توسعه یافتههنرمندان قدیمی برای اضافه نمودن حس توازن و شکوه به یک صحنه، مجسمه یا بنا مدتها از ترکیب تناسب طلایی ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت معماری رنگ در معماری,pptx
پاورپوینت بررسی ساختاری معماری معاصر ایران
پاورپوینت بررسی مبانی نظری جهانی شدن مدرنیته در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی نظری فضا در معماري بومي و مدرن
پاورپوینت بررسی مبانی نظری مراکز اقامتي معتادين (کمپ)
پاورپوینت بررسی نقش و تاثیرات سلیقه در معماری
بررسي تحلیل و تفسیر معماري سنتي ایران
دانلود,پاورپوینت معماری فضا در معماری,pptx
پاورپوینت بررسي مبانی حس فضا در خلق فضاهای معمارانه
پاورپوینت بررسي تحلیل و تفسیر معماری و تاریخچه مختصر از آغاز تا امروز
پاورپوینت بررسي تحلیل و تفسیر فضا در معماری
بررسي تحلیل و تفسیر فضا در معماری
دانلود,پاورپوینت مبانی نظری معماری,pptx
پاورپوینت بررسي تئوری رنگ و هارمونی رنگ ها
پاورپوینت بررسي نقش رنگ و نور در معماری
پاورپوینت بررسي نور در ارايه هاي شهري
پاورپوینت بررسی هارموني و هماهنگي رنگها در فضاهای معماری و تجربه كاربرد رنگ در شهر
پاورپوینت بررسی دماي رنگ و رابطه رنگ و فرم در معماری
پاورپوینت بررسی كاربرد رنگ در معماری شهر
پاورپوینت بررسی اثرفضايي رنگها بر معماری


:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,پاورپوینت بررسی کلیسای روی آب,pptx

تاریخ ایجاد 22/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 50   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,پاورپوینت بررسی کلیسای روی آب,pptx
 
 
  مطلب مفید  
 این فلسفه تادائو آندو در طراحی ماشین مقصود می باشد. چرا که او به طبیعت و رابطه بین فضاهای درونی و بیرونی ساختمان هایش توجه می نماید.
 
با شیب به سمت یک رودخانه کوچک درکنار درختان ، عنصر طبیعت در همه معماری تادائو آندو در تجارب عالی او در کلیسایش به روی آب در توماسوی ژاپن مشخص می باشد. به سمت غرب، کلیسا به وسیله صخره ها و درختان احاطه شده و یک هتل در نزدیکی آن به سمت شرق قرار دارد. این کلیسا به شکل دو مکعب مستطیل در جلوی یک استخر بزرگ که به سمت رودخانه طبیعی کوچک می رود واقع شده است. مکعب مستطیل بزرگتر به شکل یک عبادت گاه کوچک می باشد و به ورودی آن با مکعب مستطیل کوچکتری با پلکان نیمه مارپیچ برخورد می کند.
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      *تادائو آندو*
 
 
      ۱۹۴۱-۱-متولد اوزاکا – ژاپن
 
 
      ۲-معماری را نزد خود می آموزد اولین کتاب معماری که مطالعه می نماید
      مجموعه ای از کارهای لوکوربوزیه در بیست سالگی می باشد.
 
 
      ۳- با تهیدستی و با قطار به مسکو و سپس به فنلاند – اسپانیا و
      ایتالیا سفر می کند به کار های میکل آنِژ آلوارآلتو علاقه مند میگردد
      و سپس مسافرتهایی به وین –پاریس و امریکا می نماید.در این مسافرت
      ها با مطالعه زندگی مردم وبنا پایه های معماری او شکل می گیرد.
 
 
      ۴- در اوزاکا دفتر شخصی اش را دائر می کند و تاکنون بیش از ۱۵۰
      پرو‍ژه معماری را طراحی کرده است. جایزه طلای معماری ۱۹۸۹ را به
      معمار مشهور جهان  تادائو آندو به خاطر اثرش کلیسای روی آب هدیه می
      کنند.  کلیسای روی آب
 
 
      کلیسای روی آب
 
 
      *اقلیم**
      *کلیسای روی آب در جلگه ای در دامنه کوههای شمال شرقی یوباری در
      هوکایدو- ژاپن قرار گرفته است .   *        *
 
 
      از دسامبر تا آوریل منطقه از برف پوشیده شده و فضای وسیع سپید
      بسیار زیبایی را به وجود می آورد .
 
 
      این ساختمان به سمت یک دریاچه مصنوعی قرار دارد که با منحرف کردن
      مسیر یک رودخانه محلی ایجاد شده است.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
کلیسای روی آب ,تادائو آندو ,pptx ,دانلود,پاورپوینت بررسی کلیسای روی آب,pptx , , مطلب مفید , این فلسفه تادائو آندو در طراحی ماشین مقصود می باشد. چرا که او به طبیعت و رابطه بین فضاهای درونی و بیرونی ساختمان هایش توجه می نماید. , ,با شیب به سمت یک رودخانه کوچک درکنار درختان ، عنصر طبیعت در همه معما,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار میس وندروهه
دانلود,وورد مقاله معماری رم کولهاس,word
دانلود,پاورپوینت بررسی نظرات لوکوربوزیه در معماری و شهرسازی و تحلیل کلیسای رونشان,pptx
پاورپوینت بررسی نظریات و آثارو گرایشات فکری معمار میس وان دروهه ، معمار دتایلها
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار سزار پلی
پاورپوینت بررسی معماری سبز در آثار نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار معمار معاصر برنارد چومی
پاورپوینت بررسی خانه ادوارد-جی- كافمن معروف به خانه آبشار اثر رایت
پاورپوینت بررسی آثار و زندگینامه لويي كان
پاورپوینت بررسی معماران و معماری پست مدرن postmodernism architecture
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار فرانچسکو د سانتیس ، هنرمند ایتالیایی
آثار و زندگینامه هوشنگ سیحون، پاورپوینت بررسی و تحلیل
آثار و زندگینامه جان هیداک ، پاورپوینت بررسی و تحلیل
پاورپوینت بررسی اصول مبانی نظری ایزنمن
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار سانتیاگو کالاتراوا - Calatrava
پاورپوینت بررسی کلیسای سنت پیر فرمینی، فرانسه
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار لودویگ میس ون د روه
پاورپوینت بررسی موزه ادبیات مدرن در Marbach Am Nekar آلمان طرح دیوید چیپرفیلد
پاورپوینت بررسی خانه سالمندان Alcácer do Sal در پرتغال
پاورپوینت بررسی خانه سالمندان هومانیتوس برگوگ در شهر رتردام هلند،
 


:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,پاورپوینت معماری سبک کلاسیک,pptx

تاریخ ایجاد 21/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 15   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,پاورپوینت معماری سبک کلاسیک,pptx
 
  مطلب مفید  
سبک کلاسیک ، گونه‌ای از سبک های معماری است که از عناصر برگرفته از معماری دوران کلاسیک روم و یونان تشکیل شده است. اکثر سبک‌های معماری که پس از رنسانس در اروپا‌ زاده شده‌اند می‌توانند معماری کلاسیک محسوب شوند. این تعبیر گسترده از این اصطلاح توسط جان سامرسون در کتاب زبان کلاسیک معماری به کار گرفته شده است. عناصر معماری کلاسیک در زمینه‌های معمارانه متفاوتی نسبت به زادگاه اصلیشان به کار گرفته شده‌اند. شیوه‌های کلاسیک – دوریک، یونیک و کرنتین – که در معماری سبک گرای قرن ۵ پیش از میلاد یونان معنی دارند در معماری قرن اول گال‌ها دوباره به کار گرفته می‌شوند و از آن زمان بار‌ها و بار‌ها تجدید شده‌اند.
 
 بخشی از مطلب 
 
 
      *”به نام خدا*“
 
 
      *مقدمه سبک کلاسیک*
 
 
      این عصر دوران ثبات و شکوفائی تمدن و هنر یونان است.قرن پنجم و چهارم
      را باید بهتریت ایام تحول و تکامل معماری یونان به شمار آورد.این
      دوره با عظمت ، پس از پیروزی های درخشانی آغاز، و با این فصل از حیات
      یونان نتیجه و مولود دوران باستانی و مقدمه دوران هلنیستی بوده است
      .دوران کهن با آنکه دوران کار وابتکار محسوب می شد . بررسی سبک کلاسیک
 
 
      ولی آثار جوانی و نا آزمودگی از آن هویدا بود و در دوران هلنی که از
      لحاظ که از لحاظ انتشار تمدن در دنیا اهمیت شایانی یافت . اقدامات
      گشورگشایانه اسکندر مقدونی پایان پذیرفت .
 
 
      علائم پیری و مهجوری در آن به چشم می خورد . در صورتیکه فاصله میان
      این دو دوره ، یعنی در دوره یونان کلاسیک جز موازانه ، اعتدال و
      هماهنگی چیزی دیده نمی شود . هنر دوره کلاسیک که چکیده تاثیرات
      اجتماعی و مذهبی یک ملت است در نهایت کمال و پختگی عرضه شده در
      هنرهای باستانی جای ویژه ای را به خود اختصاص داده است.
 
 
      یونانیان موفقیت و پیروزی های خود را در جنگ ها مرهون خدایان می
      دانستند و همین مسئله در هنر و معماری سرزمینشان کاملا محسوس است.در
      عصر کلاسیک با اینکه پس از جنگ های ایران و یونان فترتی در هنرها
      حاصل شده بود اما با عبور از مرحله گذرا ، یونانیان در جوانب مختلف
      هنر به ویژه در معماری و پیکرتراشی ، فعالیت های چشمگیری را آغاز
      کردند . هنرمندان این عصر پدید آورندگان آثاری شدند که نه بیش از آن
      و نه در عصر هلنی به آن دست یافته بودند . مرکز فعالیت های این سبک
      در شهر آتن بوده است .
 
 
      هنگا می که یونانیان امپراطوری ایران را در اواسط قرن پنجم ق.م به
      عقب راندند ،تمدن ممتاز آنان عقل و خرد متراکم شده در خود را طی قرنی
      آکنده از ثروت و قدرت به نمایش گذاشت . ادبیات ، هنر و فلسفه پیشرفت
      کرد و ساختمان های جدید چنان سطحی از ظرافت را به نمایش گذاشتند که
      اجزای آنها به عنوان نمونه تمامی تحولات آتی را در معماری غرب تحت
      تاثیر قرار داد .
 
 
      معماران یونان باستان بیش از دو قرن تلاش کردند تا تنها یک نوع فرم
      ساختمانی را به کمال برسانند و در این راستا نوعی معماری خلق کردند
      که به مدد توان و ظرفیت ماندگار خود بیش از دو هزار سال به عنوان
      نمونه آرمان جهانی باقی ماند .  بررسی سبک کلاسیک
 
 
      در همان دوره ای که دولت شهر هایی یونانی دوران کوتاه اوج سعادت و
      رفاه خود را سپری می کردند ، برای آیندگان خود نوعی معماری که آن را
      کلاسیک می نامیم ، خلق کردند . در این دوران سه نظام یا شیوه اصلی
      ابداع شد . و اگر چه دگرگو نی های عظیمی در هزاره های بعد ممکن است
      روی دهد ،معماری کلاسیک همیشه نیروی معنوی خود را از این سرچشمه خالص
      اخذ خواهد کرد .
 
 
       بررسی سبک کلاسیک
 
 
      *کاربردها ، تفاسیر جدید در معماری کلاسیک*
 
 
      همان طور که زمان تغییر می کند ،بناها نیز مجبور به تغییر هستند .
      امروزه همانند گذشته، سنت کلاسیک به این منظور اقتباس شده و تحول
      یافته است که شرایط و مقتضیات لازم برای کاربردهای متفاوت با آنچه در
      قبل بوده فراهم آورد. گاهی اوقات یک بنای باستانی می تواند منبع
      الهام مستقیمی برای خلق بنای جدید با عملکرد کاملا مغایر با نوع
      باستانی آن گردد که دقیقا از روی نسخه اصلی آن کپی برداری شده باشد .
 
 
      در زمان های آتی نیز نیاز به کاربردهای جدید چنان پدیده خاص و بی
      سابقه ای خواهد بود که معماران اصول طرح کلاسیک را برای خلق انواع
      بناهای جدید به کار خواهند گرفت و اگر در این کار موفق شوند این امر
      به نوبه خود بخشی از سنت کلاسیک به شمار خواهد رفت .   بررسی سبک کلاسیک
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری سبک کلاسیک ,pptx ,دانلود,پاورپوینت معماری سبک کلاسیک,pptx , مطلب مفید ,سبک کلاسیک ، گونه‌ای از سبک های معماری است که از عناصر برگرفته از معماری دوران کلاسیک روم و یونان تشکیل شده است. اکثر سبک‌های معماری که پس از رنسانس در اروپا‌ زاده شده‌اند می‌توانند معماری کلاسیک محسوب شوند. این تعبیر گ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت تحلیل شاخص های پایدار زیبایی شناسی در معماری پست مدرن و ارزیابی آن با سبک مدرن
دانلود,پاورپوینت سبک دیکانستراکشن و فولدینگ,pptx
دانلود,پاورپوینت سبک آرت دکو,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معماری های تک,pptx
دانلود,پاورپوینت معماری چین,pptx
دانلود,پاورپوینت معماری ژاپنی,pptx
دانلود,وورد مقاله شرایط اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و دین روم باستان,doc
دانلود,وورد مقاله عناصر شهری روم باستان در شهرسازی,doc
دانلود,وورد مقاله شهرسازی روم باستان,doc
دانلود,وورد مقاله معماری معابد روم باستان ,doc
دانلود,وورد مقاله خانه های روم باستان و انواع خانه های رومی,doc
دانلود,وورد مقاله معماری روم باستان و سازه در روم باستان,doc
دانلود,وورد مقاله تاریخ هنر روم ,doc
دانلود,پاورپوینت معماری شیوه پارتی,pptx
دانلود,پاورپوینت معماری آشنایی با تمدن مایاها,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معماری معاصر ایران و فضا گرا,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی سبک رازی,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی کامل معماری فولدینگ,pptx
دانلود,پاورپوینت معماری معنا گرا (نادر اردلان),pptx
دانلود,پاورپوینت سیر اندیشه های نظری اکسپرسیونیسم و داستیل,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx

تاریخ ایجاد 20/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 19   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
 
 
  مطلب مفید  
زمان از مفاهیمی است که در آن غوطه ور و با آن دست به گریبانیم و واقعیتی است که با تجاربی که در طی حیات به دست می آوریم، بدان پی می بریم. با این حال همین که در خصوص آن به تفکر بپردازیم و بخواهیم تعریفی مشخص از آن ارائه کنیم، آشکار می گردد که درک و تفهیم آن تا چه اندازه بغرنج، مشکل و مستلزم طرح مسائل پیچیده می باشد.زمان، مفهومی چنان ملموس، بدیهی، پیش پا افتاده و در عین حال عمیق است که نوشتن درباره اش جسارت زیادی را می طلبد. فهم مفهوم زمان و نقد کردن برداشت رایج از این مفهوم، اگر به قدر کافی تداوم یابد، به تلاش برای دستیابی به نگاهی تازه و رویکردی کارآمدتر درباره مفاهیمی کلیدی مانند فضا، تغییر و رخداد منتهی می شود. در نگاه اول فضا نه با حرکت ارتباطی دارد و نه با زمان. مفهوم فضا-زمان که تداوم در زمان در آن مستتر است، در هنر و معماری با حرکت در درون فضا مصداق پیدا می کند. معماری به معنای مکانی که موجودیت جسمی یافته است، می تواند اندازه گیری مکانی و اندازه گیری زمانی شود. بدین معنا که بیننده برای درک کامل فضای معماری و یک ترکیب فضایی بایستی در آن حرکت کند تا بتواند آن را از جهات مختلف ببیند و حرکت احتیاج به زمان دارد. به این ترتیب زمان اصطلاحآ تبدیل به بعد چهارم در ادراک فضا می شود
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      *زمان به مفهوم متداول یعنی (چه وقت) و نیز (کجا) به  معنای تعیین
      مکان یا موقعیت در فضا ست. فضا و زمان انفکاک ناپذیرند به نحوی که
      نمی توان  بدون اندیشیدن  در باره هر دو مفهوم  به دیگری  فکر کرد.
       زمان در معماری*
 
 
      *از زمانی که انیشتین نظریه نسبیت خود را بیان کرد دانشمندان بر آن
      شدند که زمان و فضای سه بعدی را با هم تلفیق کنند این  امر موجب
      پیدایش نظریه  فضا – زمان همان (بعد چهارم) شد.   زمان در معماری*
 
 
      *طبق نظریه  انیشتین زمان  نسبی است یعنی زمان  در عین حال برای یک
      شخص در یک فضا و مکان بخصوص مدت معینی می گذرد برای شخص  دیگر در یک 
      فضا و مکان  متفاوت  زمان  با  مدت  دیگری می گذرد یعنی یکی جوان می
      ماند و دیگری پیر می شود .*
 
 
      *زمانی که بشر بر روی زمین اسکان  یافت  قبل از تولد  هر  حرفه
      ای،معمار و  معماری متولد  شد  زیرا بشر برای  یافتن  و یا  خلق مکان
      مناسب برای زندگی تلاش خویش را آغاز نمود و این تلاشها تا به  امروز 
      ادامه  دارد هر چند  که در  طول  زمان  این  تلاشها متکامل گردیده و
      لیکن تمامی این تلاشها با یک هدف به پیش می رود و آن هم رسیدن به هدف
      غایی معماری که خلق و محافظت از مکان است، مکان می تواند به عنوان 
      شناسه سازماندهی  فضایی درک شود وفرم ساخته شده و معنای آن با زبان
      معماری که شامل نیازها نوع جهان بینی یا سنت است نشان داده  شود
      معماری تنها مسئله چگونه و چه نیست بلکه مسئله کی (زمان) و کجا 
      (مکان) نیز هست.*
 
 
      *معماری همیشه و  در همه  حال  همگام  با زمان با  توجه  به نیازها
      ونوع جهان بینی که نسبت  به زمان  تعریف  میشوند  و هیچ یک  بر دیگری
      مقدم نیست و در تعارض با یکدیگر نیز نمی باشند به پیش رفته است در کل
      معماری در هر زمان با  نگرش از جهان نو و نیاز انسان برای جهت گیری و
      تعیین هویت  در آن آغاز گردیده و ادامه  دارد  و معماری این  نیاز 
      را  از طریق  سازماندهی  فضائی و  بیان  صوری برآورد  میسازد .
        زمان در معماری*
 
 
      *از  منظر  تاریخ  و معماری  آمد و رفت ها و تجربه های پر شمار انسان
      ها  از فضای  معماری و در پهنه  اعصار  چگونه ماهیت اثر را جهت می
      دهد و معنای آن را دگرگون  می کند  معماری  به  مثابه موجودی زنده 
      از تجربه های  انسان و رخدادهای  جهان  و گذشت زمان بار می گیرد  و
      محتوای  تاریخ  همچون رسوب  به  شکل  اثر افزوده می شود.   زمان در
      معماری*
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
زمان در معماری ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx , , , , *زمان به مفهوم متداول یعنی (چه وقت) و نیز (کجا) به معنای تعیین , مکان یا موقعیت در فضا ست. فضا و زمان انفکاک ناپذیرند به نحوی که , نمی توان بدون اندیشیدن در باره هر دو مفهوم به دیگری فکر کرد. , زمان د,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آینده در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری پایدار یا معماری سبز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت هلال ماه در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تجزیه تحلیل معماری خرچنگ ها ,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx

تاریخ ایجاد 20/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 20   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
 
  مطلب مفید  
اگر چه سازه‌ها برای حفاظت از ما در برابر ناملایمات طبیعی طراحی و بنا می‌شوند، اما همانطور که در مطلب پیش نیز اشاره کردیم، می‌توان با خلاقیت، هارمونی خوبی بین معماری و طبیعت ایجاد کرد. هارمونی‌ای که برای بهبود ارتباط بین انسان و طبیعت در یک محیط مصنوعی جلوه‌های مطلوبی را در جهت افزایش رفاه مهیا کند.
 
در جایگاه یک معمار، شناسایی فرصت‌ها برای استفاده از عوامل طبیعی در طراحی سازه، خصوصیتی ویژه به حساب می‌آید.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      */معماری با الهام از طبیعت/*
 
 
      — *معماری طبیعی*
 
 
      —معماری طبیعی نوعی معماری آمیخته با رنگ است که در اوایل قرن بیستم
      به عرصه ظهور رسید. معمارانی چون فرانک لوید رایت، آنتونی گادی و
      رادولف استینر که هر کدام با الهام از طبیعت شیوه ای از این معماری
      را بنیان گذاشتند. این شیوه معماری به معنای تقلید صرف از طبیعت نیست
      بلکه در آن خواسته های بشر بعنوان موجودی خلاق و زنده در نظر گرفته
      می شود، به انسان فردیت می بخشد و به سازگاری انسان با طبیعت پیرامون
      و مشخصه های فرهنگی وی کمک می کند.   معماری و طبیعت
 
 
      —معماری طبیعی از توجه صرف به ابعاد فرهنگی و اجتماعی پا را فراتر
      گذاشته و جنبه های فیزیکی، روحی و روانی بشر و ارتباط وی با دنیای
      پیرامون را مد نظر قرار می دهد و در زمانی که معماری روز شدیداْ
      وابسته به اقتصاد، تکنیک و مقررات است معماری طبیعی این موارد را با
      ابعاد زیستی، فرهنگی و روحی بشر گره می زند.
 
 
      معماری و طبیعت
 
 
      *الهام از طبیعت در مدرن*
 
 
      *— **اصل و مبدا معماری طبیعی *
 
 
      با خلق شیوه های نوین معماری بسیاری از معماران بر آن شدند که با
      تلفیق تکنیک های ساختمان سازی و الهام از طبیعت زندگی بشر امروز،
      معماری طبیعی را بنیان گذاری کنند.
      لوئیس سالیوان (۱۸۵۶_۱۹۲۴): اولین فردی که به تجزیه و تحلیل مفاهیم
      معماری طبیعی پرداخت. وی در مورد طبیعت تحقیقات بسیاری انجام داد که
      نتیجه آن اصول نقشه کشی این شیوه معماری بود. او همچنین معمار بنای
      هندسی (شکل زیر) است.   معماری و طبیعت
 
 
      فرانک لوید رایت (۱۸۶۹_۱۹۵۶): وی مفاهیم را در جهت تصریح روابط میان
      طبیعت و معماری گسترش داد و به وضع دستور العمل هایی در خصوص چگونگی
      ساخت فضاهای داخلی و خارجی بنا و استفاده از مصالح ساختمانی سازگار
      با طبیعت پیرامون پرداخت.    معماری و طبیعت
 
 
      آنتونی گادی (۱۸۵۲_۱۹۲۶): اولین فردی که طرح این شیوه ساخت و ساز را
      با ارائه صورت ساخته شده بنا بیان کرد و بر چگونگی ساختمان سازی بدین
      شیوه تاکید داشت . وی در اواخر عمرش معماری هندسی طبیعی را با ساخت
      دو فضای قوس دار در کلیسای “سگرادا فامیلی” متحول ساخت.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت معماری و طبیعت ,معماری و طبیعت ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx , مطلب مفید ,اگر چه سازه‌ها برای حفاظت از ما در برابر ناملایمات طبیعی طراحی و بنا می‌شوند، اما همانطور که در مطلب پیش نیز اشاره کردیم، می‌توان با خلاقیت، هارمونی خوبی بین معماری و طبیعت ایجاد کرد. هارمونی‌,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آینده در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری پایدار یا معماری سبز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت هلال ماه در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تجزیه تحلیل معماری خرچنگ ها ,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx

تاریخ ایجاد 20/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 55   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
 
  مطلب مفید  
درك و شناخت و تعريف  جامعه انساني كه در كناراين درخت حضور پيدا كرده از آن چيست ؟                
 
اين شناخت از گذشته تا كنون دسخوش تغييراتي شده است كه نشان دهنده تغيير در ارزشها و ديد گاه بشر است
 
در گذشته مقدس بوده و علت و انگيزه وجود حيات در اطرافش
 
در ابتدا تنهانقطه سبز منطقه و بسيار عميق بوده  است و قابليت ها و پتانسيل هايي را در آن محل ايجاد كرده است
 
اما امروز بها و ارزش آن براي انسان تغيير كرده است  امروز از چوب آن استفاده كرده و زمينه نابودي ان را فراهم مي كنيم
 
تا ثير درختان كهنسال در محيط اطراف     
 
اين گونه درختان تاثير بسزايي در تشكيل و توليد روستا ها  داشته اند
 
محيط اطراف اين درختان به اين دليل اينكه يك اكوسيستم كامل را در اطرافش دارد و موجودات اطرافش داراي تنوع مي باشند محل مناسبي براي تشكيل حيات انسان و گونه هاي ديگر بوده است.
 
اين درختان محل تجمع   گرد هما يي و برخوردهاي اجتماعي بوده اند.
 
اعمال تغييرات در اين درختان سبب تغيير در محيط اطرافش مي شود
 
درختان كهنسال به عنوان يك اكو سيستم طبيعي كامل
 
اين درختان در درون خود در طبقات مختلف بالا و پايين  و در پوسته خود و شاخه و برگها و ريشه تنوع بسيار زيادي از انواع موجودات گوناگون  پرنده حشره و غيره را دارند كه عملكدشان بر هم و بر درخت تاثير مي گذارد و تنها انسان نيست كه از آن بهره مي برد.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      *درختان کهنسال نمود چه هستند ؟*
 
 
  درختان کهنسال حس رسیدن به جاودانگی و بقاء را دارند و از این حیث
      برای انسان مقدس و قابل ستایش است.
 
 
    اصولا نوع نگاه ما به چیزهایی که از گذشته مانده متفاوت است به همین
      دلیل معمولا در کنار آن معبد مسجد زیارتگاه و اماکن مقدس می سازیم
 
 
      معماری و درختان دیر زیست
 
 
      *درک و شناخت و تعریف  جامعه انسانی که در کنار این درخت حضور پیدا
      کرده از آن چیست ؟      * 
 
 
 این شناخت از گذشته تا کنون دسخوش تغییراتی شده است که نشان دهنده
      تغییر در ارزشها و دید گاه بشر است
 
 
  در گذشته مقدس بوده و علت و انگیزه وجود حیات در اطرافش
 
 
   در ابتدا تنهانقطه سبز منطقه و بسیار عمیق بوده  است و قابلیت ها و
      پتانسیل هایی را در آن محل ایجاد کرده است
 
 
      —اما امروز بها و ارزش آن برای انسان تغییر کرده است  امروز از چوب
      آن استفاده کرده و زمینه نابودی ان را فراهم می کنیم.
 
 
      معماری و درختان دیر زیست
 
 
      *تاثیر درختان کهنسال در محیط اطراف     *
 
 
   این گونه درختان تاثیر بسزایی در تشکیل و تولید روستا ها  داشته اند
 
 
  محیط اطراف این درختان به این دلیل اینکه یک اکوسیستم کامل را در
      اطرافش دارد و موجودات اطرافش دارای تنوع می باشند محل مناسبی برای
      تشکیل حیات انسان و گونه های دیگر بوده است.
 
 
   این درختان محل تجمع   گرد هما یی و برخوردهای اجتماعی بوده اند.
 
 
   اعمال تغییرات در این درختان سبب تغییر در محیط اطرافش می شود
 
 
      معماری و درختان دیر زیست
 
 
      *درختان کهنسال به عنوان یک اکو سیستم طبیعی کامل*
 
 
  این درختان در درون خود در طبقات مختلف بالا و پایین  و در پوسته
      خود و شاخه و برگها و ریشه تنوع بسیار زیادی از انواع موجودات
      گوناگون  پرنده حشره و غیره را دارند که عملکدشان بر هم و بر درخت
      تاثیر می گذارد و تنها انسان نیست که از آن بهره می برد.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری و درختان دیر زیست ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx , مطلب مفید ,درك و شناخت و تعريف جامعه انساني كه در كناراين درخت حضور پيدا كرده از آن چيست ؟ , ,اين شناخت از گذشته تا كنون دسخوش تغييراتي شده است كه نشان دهنده تغيير در ارزشها و ديد گاه بشر است,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آینده در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری پایدار یا معماری سبز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت هلال ماه در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تجزیه تحلیل معماری خرچنگ ها ,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx

تاریخ ایجاد 20/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 51   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
 
  مطلب مفید  
 
-زنبوران، مقدمات ساختمان خود را از روی اصول اقتصادی و فنی تعیین، و همه وسایل و لوازم زندگی را در نظر می گیرند.
 
زنبور عسل چهار نوع حجره برای خود می سازد:
 
    سلول های سلطنتی که حجره های معدودی است و تعلق به ملکه و شاهزاده خانم دارد. حجره ملکه شکل هندسي مشخصي ندارد و شبيه به يک بادام زميني است.
    سلول های نسبتا بزرگ برای پرورش جنس نر و مخصوص انبار آذوقه در فصل های فراوانی گل
    سلول های کوچک که مورد استفاده کارگران و محل پرورش تخمدان ها و نوزادان است این قسمت تقریبا هشت دهم شانه های کندو را تشکیل می دهد. حجره هاي کارگران و زنبوران نر 6 وجهي هستند.
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      *فهرست مطالب*
 
 
      *فصل اول*
 
  *
 
 
          ساختار بدن زنبور
 
  *
 
 
          جمعیت زنبور
 
  *
 
 
          زنبور عسل در قرآن
 
  *
 
 
          زنبورعسل و یافتن مسیر غذا
 
 
      * فصل دوم*
 
  *
 
 
          ساختار کندو
 
  *
 
 
          ظرافت لانه
 
  *
 
 
          معماری کندو
 
  *
 
 
          انواع کندو
 
  *
 
 
          فن آوری جدید در ساخت کندو
 
 
      * فصل سوم*
 
  *
 
 
          محصولات زنبور عسل
 
 
      *فصل چهارم*
 
  *
 
 
          ویژگی های انسانی زنبور
 
 
      *فصل پنجم*
 
  *
 
 
          نتیجه گیری
 
 
      زنبور عسل و معماری
 
 
      *سوالات تحقیق*
 
 
      ساختار بدن زنبور چگونه است؟
 
 
      زندگی اجتماعی زنبور چگونه است؟
 
 
      زنبورها چند نوع هستند؟
 
 
      ساختار کندو چگونه است؟
 
 
      کندو ها بر چند نوعند؟
 
 
      معماری کندو چیست؟
 
 
      تاثیر معماری کندو بر معماری چیست؟
 
 
      ایزولاسیون در کندو چگونه است؟
 
 
      محصولات زنبور چیست؟
 
 
      نحوه تولید محصولات چگونه است؟
 
 
      شباهت های زنبور و انسان چیست؟
 
 
      زنبور عسل و معماری
 
 
      *ساختار بدن زنبور – جمعیت زنبور – انواع زنبور – زنبور عسل در قرآن
      – زنبورعسل و یافتن مسیر غذا*
 
 
      زنبور عسل و معماری
 
 
      *مقدمه :*
 
 
      زنبور عسل حشره ایست که بیشتر در نواحی گرم ، داخل کندوهایی با حفره
      هائی از موم که شکل مقطع موم به صورت شش ضلعی های کاملا منظم است .
      موم حاصل ترشحات غدد زیر پوستی مربوط به زیر شکم حیوان است و به صورت
      ورقه های نازک سفید خارج می شود که زنبور های کارگر این ورقه ها را
      بوسیله دهان خود نرم و آماده نموده و جهت ساختن سلولهای کندو مورد
      استفاده قرار میدهند . حفره های کندو محل تخمگذاری ملکه است که
      ساختمان این سلولها در تعیین نوع تخم در تولید زنبور های کارگر و
      .ملکه ونر بسیار مهم است
 
 
      در حوالی روز چهارم این تخم ها تبدیل به لارو شده و جهت رشد توسط ژله
      رویال تغذیه می شوند . ژله رویال از نظر ارزش غذایی بسیار غنی بوده
      به طوری که لاروها به سرعت رشد و وزن شان زیاد می شود . لاروهایی که
      از نظر ژنتیکی ماده می باشند ایجاد زنبور های کارگر و یا ملکه
      مینمایند . زنبور های کارگر فقط چند روز اول زندگی خود با ژله رویال
      تغذیه می شوند و سپس از مواد قندی استفاده می کنند در صورتی که زنبور
      ملکه بخوردن ژله رویال ادامه میدهد . در روز پنچم و کامل شدن رشد
      لاروها زنبور های کارگر در حفره ها که بوسیله قشری که یک ماده قابل
      نفوذ هوا و ترکیبی از موم و پولن ( گرده گل) است مسدود می ماند.
 
 
      Nymphe به مرور زمان لاروها تغییر شکل داده و به صورت، و بالاخره
      حشره اصلی ( زنبور عسل ) در می آیند Opercule و پس از گذشت ۸ روز
      شروع به جویدن می نمایند.  زنبور عسل و معماری
 
 
      زنبور های کارگر تازه متولد شده شروع به پاک کردن سلولها از باقی
      مانده مواد غذایی و باقی مانده پوسته لارو ها می نمایند و سلول را
      برای تخم ریزی مجدد آماده می نمایند و در این مرحله جزء زنبور های
      پرستار به شمار می آیند ، ازغدد پیشانی ( Glandes Pharyngiennes
      Frontales ) زنبور های تازه متولد شده ژله رویال ترشح می شود که از
      آن جهت تغذیه لاروها و زنبور ملکه استفاده می کنند . بعد از روز
      دوازدهم زنبور های کارگر اولین پرواز خود را شروع و جزء گروه زنبور
      های انباردار  در می آیند نقش زنبور های انبارداردر تغلیظ و پوشاندن
      درب سلولهای مومی حاوی مواد غذایی آورده شده توسط گروه زنبور های(
      Butineuses) با موم ترشح شده از غدد زیر شکم خود می باشد . بعد از ده
      روز این زنبور ها وارد گروه زنبورهای کارگر اصلی  می شوند و زندگی
      خود را در خارج از کندو برای جمع آوری آب . گرده گل  ، بره موم و شهد
      گل شروع می کنند .  زنبور عسل و معماری
 


کلمات کلیدی مرتبط:
زنبور عسل و معماری ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx , مطلب مفید , ,-زنبوران، مقدمات ساختمان خود را از روی اصول اقتصادی و فنی تعیین، و همه وسایل و لوازم زندگی را در نظر می گیرند. , ,زنبور عسل چهار نوع حجره برای خود می سازد: , , سلول های سلطنتی که حجره های معدودی است و تعل,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آینده در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری پایدار یا معماری سبز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت هلال ماه در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تجزیه تحلیل معماری خرچنگ ها ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کانسبت در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری با خاک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عنکبوت ,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx

تاریخ ایجاد 20/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 32   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
 
  مطلب مفید  
معماران و طراحان شهری امروزه توجه ویژه ای به شناخت اصول طراحی در معماری و شهرسازی دارند. زیرا این اصول با محیط کالبدی ارتباط تنگاتنگی دارد. به این ترتیب یکی ازمفاهیم و اصول بنیادی معماری بلاخص در ایران تقارن ، تعادل و تناسبات بشمار می رود.
تقارن یکی از اصول طراحی به شمار می رود که در دوران باستان در بسیاری از بناهای عمومی و مذهبی به کار رفته است. اصل تقارن را می توان کامل ترین شکل تعادل به شمار آورد که علاوه بر جنبه های زیبا شناسی از لحاظ ایستایی نیز همواره مورد توجه بوده است. تقارن شامل بر هم گیری یک به یک اجزای یک بنا یا مجموعه در دو طرف خط تقارن محوری بنا یا مجموعه است.
چنانچه انرژی بصری همه عناصر به گونه ای سامان داده شوند که که هیچ بخشی انرژی بصری دیگر بخشها را از بین نبرد و باعث اغتشاش بصری نشود ترکیبی موزون و متعادل بوجود میاید.
 
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
*تعریف تقارن*
 
تقارن symmetry یعنی یکی شدن تصویر یک شئ با خود آن شئ وقتی یک تبدیل روی
آن صورت می گیرد. به عبارتی اگر یک شئ با انجام یک
تبدیل به خودش تبدیل شود می گوییم  نسبت به آن تبدیل تقارن دارد.
 
تقارن یک حالت ویژه از تعادل می باشد.
 
تقارن در معماری
 
*انواع تقارن*
 
تقارن در واقع یک ویژگی هندسی اجسام است. البته در نگاه اول! هنگامی
می‌گوییم چیزی متقارن است که وقتی یک تبدیل روی آن انجام می‌دهیم، مثلاً
آنرا می‌چرخانیم باز هم همان شکل یا جسم قبلی باشد.
سه دسته تقارن اصلی داریم:
تقارن انعکاسی
تقارن دورانی
تقارن انتقالی و …
 
تقارن در معماری
 
*تقارن انعکاسی:* در تقارن انعکاسی در واقع جسم در دو طرف یک محور خاص
کاملاً یکسان است و فقط منعکس شده یعنی اینکه انگار نیمی از جسم تصویر نیم
دیگر جسم در آینه است بنابراین به این تقارن تقارن آینه ای نیز می‌گویند.
 
یک شکل می‌تواند چند محور تقارن داشته باشد مثلاً یک مربع چهار محور تقارن
آینه ای دارد.
 
*تقارن دورانی:* در این نوع تقارن در واقع اگر جسم را حول یک نقطه بچرخانیم
دوباره مثل خودش می‌شود مثلاً یک مثلث را در نظر بگیرید یک مثلث متساوی
الاضلاع … اگر آنرا حول نقطه وسط آن ۶۰ درجه بچرخانیم دوباره خودش می‌شود…
 
*تقارن انتقالی:* این تقارن شاید کمی بنیادی تر باشد و در خیلی جاها از
ریاضی و فیزیک ظاهر می‌شود . در واقع جسمی را تحت انتقال متقارن می‌گوییم
که اگر آن را مقداری خاصی جابه جا کنیم یا بر روی آن مقدار خاصی جابجا شویم
هیچ چیزی عوض نشود.
 
تقارن در معماری
 
*تقارن در بدن انسان*
 
صورت انسان متقارن خلق شده است و انسان، عیب و نقص صورت خود را از لحاظ
قانون تقارن ارزیابی می‌کند: یک دهان روی خط تقارن ولی دو گوش در دو سوی خط
تقارن با فاصله مساوی.
 
تقارن در معماری
 
*تقارن در طبیعت *
 
*جنین جانوران دارای تقارن شعاعی*
 
جنین همه جانوران دارای *تقارن شعاعی* یعنی به صورت کره‌ای توپر و یا
توخالی و متشکل از تعدادی سلول است. بعضی از گروههای جانوری مانند عروس
دریایی این تقارن شعاعی را تا مرحله بلوغ حفظ می‌کنند، اما در بقیه پس از
مدتی جنین تقارن شعاعی ثانویه (مانند ستاره دریایی) و یا *تقارن دو طرفی*
می‌یابد.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت تقارن در معماری ,تقارن در معماری ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx , مطلب مفید ,معماران و طراحان شهری امروزه توجه ویژه ای به شناخت اصول طراحی در معماری و شهرسازی دارند. زیرا این اصول با محیط کالبدی ارتباط تنگاتنگی دارد. به این ترتیب یکی ازمفاهیم و اصول بنیادی معماری بلا,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آینده در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری پایدار یا معماری سبز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت هلال ماه در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تجزیه تحلیل معماری خرچنگ ها ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کانسبت در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری با خاک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عنکبوت ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری بیونیک,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx

تاریخ ایجاد 20/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 79   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
 
  مطلب مفید  
هر پدیده زیبا در طبیعت می تواند  از دو نظر مورد توجه قرار بگیرد، هم از نگاه هنری وهم از دید ریاضی ونظم منطقی .هنر و ریاضی همانند یکدیگرند، زیرا در هردو  مفاهیم تناسب ، تقارن و توازن نقش مهمی دارند.
 
هنرمندان معمولاً محدوده و فضای اثر هنری خود را از یک طرح ریاضی انتخاب می کنند .به طور کلی ترسیم هر شکل نیازمند بعضی ترسیمات کمکی است که به وسیله آنها نقاط ، خطوط ویا سطوح آن شکل تعریف می گردد.مفاهیم سطح و حجم چه در ریاضی و چه در هنر بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.
 
انسان همواره با تلاش خستگی ناپذیر رو به سوی کمال خویش دارد، بیش از آنچه هست طلب می کند.عقاب خیا ل و اندیشه خویش را تا دورترین نقاط افلاک و کاینات به پرواز در می آورد ودل هر ذره را می شکافد تا به جهانی از نا شناخته ها دست یابد و جهان را زیر سیطره قدرت خویش کشد.و همچنان نا  آرام و بی قرار از آنچه هست، ناراضی می ماند.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
*طبیعت الهام بخش‌ترین مکان *
 
  * معماران و طراحان ساختمان معتقدند که طرح‌های الهام گرفته از طبیعت،
    می‌تواند به کاهش صدمات زیست‌محیطی ناشی از ساختمان‌ها کمک شایانی کند.
  * آرشیتکت‌ها از دیرباز از طبیعت الهام گرفته‌اند. در عصر باستان،
    ستون‌های معابد و قصرها به تقلید از درختان نخل و یا گل نیلوفر ساخته
    می‌شدند و طراحان ساختمان‌ها نیز در موارد مختلف، از شکل‌ها و
    تناسب‌های طبیعی برای دستیابی به الگوهای زیباشناختی و چشم‌نواز بهره
    جسته‌اند. امروزه، برخی از آرشیتکت‌ها بر این باورند که تقلید از
    طبیعت، به مراتب بیش از زیباسازی ظاهری ساختمان‌ها، مفید خواهد بود.
  * از الگوهای طبیعی برای خنک کردن محیط زندگی، تولید انرژی و حتی شیرین
    کردن آب دریاها استفاده می‌کنند.
 
تناسبات در معماری
 
*طرح های هوشمند*
 
  * بعنوان مثال، بر سر در جنوبی ساختمان متعلق به موسسه جهان عرب در
    پاریس، یک ردیف حسگرهای مکانیکی چشم مانندی نصب شده‌اند که با توجه به
    میزان نور ورودی به ساختمان، باز و بسته شده و بدین‌وسیله دمای داخلی
    ساختمان را کنترل می‌کنند.
  * پروژه شیرین‌سازی آب شور با استفاده از روشی است که به وسیله «سوسک‌های
    مه‌‌خوار» و شته‌ها به کار برده می‌شود و قرار است در باریکه‌ای به طول
    ۳ کیلومتر در سانتاکاتالینا ایتسموس واقع در لاس‌پالماس به مرحله اجرا
    در آید. آرشیتک‌های این طرح، قصد دارند به جای استفاده از منافع انرژی
    فسیلی، از وسایل طبیعی برای خنک کردن و آبیاری این تاسیسات بهره گیرند.
    به عبارت دیگر، می خواهند آب و انرژی مورد نیاز این تشکیلات را، خود به
    وجود بیاورند و این یعنی نیاز به یافتن راهی برای شیرین کردن آب دریا،
    آن هم بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی.   تناسبات در معماری
 
تناسبات در معماری
 
*واما سوسک‌های مه‌خوار؟؟*
 
  * این سوسک‌های زرنگ که در نامیبیا یافت می‌شوند، از روشی بسیار ساده از
    آب آشامیدنی بهره می‌گیرند. آنها روزها را در زیر زمین سپری می‌کنند و
    فقط شب‌ها از زیر خاک بیرون می‌آیند.
  * قسمت پشت بدن این نوع سوسک، خنک‌تراز هوای شبانگاهی زیستگاه آن است
    وهنگامی که بادهای مرطوب از سمت  اقیانوس اطلس می‌وزند، آب موجود درهوا
    به پشت سرد سوسک می‌چسبد پس از جمع شدن چند قطره آب، سوسک باکش و قوس
    دادن به بدن خود، آب را به سمت دهانش هدایت می‌کند.   تناسبات در معماری
 
استفاده از این روش …
 
  * سالن تئاتر این مجموعه به تقلید از همین الگوها، خنک شود. به این ترتیب
    که بادکش‌های عمودی ساحلی را بر عهده داشتند. بر دیواره‌ این بادکش‌ها،
    یک سری زائده‌های پرز مانند تعبیه شد که موجب جذب نمک  موجود در هوا
    می‌شد و بدین وسیله، نمک از آب جمع‌آوری شده جدا می‌شود. در نتیجه،
    هوای تمیز و مرطوب قابل توجهی به سمت یک سری لوله‌های عمودی و پیچ در
    پیچ هدایت می‌شود. این لوله‌ها بایستی در مقایسه با دمای بیرون، چند
    درجه سردتر باشند تا بتوان با استفاده از تفاوت‌ دمایی موجود، قطرات آب
    را بر روی سطح آنها شکل داد (شبیه همان کاری که سوسک مه خوار انجام
    می‌دهد). بنابراین، آب سرد از عمق هزار متری سطح دریا پمپاژ شده و به
    درون این لوله‌ها ریخته می‌شود با برخورد مداوم هوای گرم و مرطوب اطراف
    لوله‌ها به سطح این لوله‌های سرد، قطرات آب‌شیرن به وجود می‌آید که در
    محل از پیش تعیین شده‌ای جمع‌آوری می‌شوند.
  * برای تولید هر متر مکعب آب‌شیرین از طریق روش‌های سنتی مانند تقطیر،
    بین ۵ تا ۱۲ کیلو وات ساعت انرژی نیاز است که این میزان انرژی در روش
    طبیعی، به ۶/۱ کیلووات ساعت کاهش می‌یابد.   تناسبات در معماری
  * به عقیده آقای پاولین(از آرشیتکت‌های ارشد پروژه «ادن*») یکی از
    چالش‌های مهم پیش‌روی ایده‌ تقلید از طبیعت، عبارت است از یافتن راهی
    برای آشتی دادن مردم  با طبیعت و منابع زیست‌محیطی. به عقیده‌ او و
    همکارانش، وام گرفتن از طبیعت برای طراحی ساختمان‌ها، می‌تواند کمک
    شایانی به کاهش صدمات زیست‌محیطی ناشی از ساختمان‌ها کند و موجب شود تا
    مردم جهان، به طبیعت و سیستم‌های طبیعی به دیده احترام و سپاس بنگرند.
     تناسبات در معماری
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت تناسبات در معماری ,تناسبات ,معماری ,تناسبات در معماری ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx , مطلب مفید ,هر پدیده زیبا در طبیعت می تواند از دو نظر مورد توجه قرار بگیرد، هم از نگاه هنری وهم از دید ریاضی ونظم منطقی .هنر و ریاضی همانند یکدیگرند، زیرا در هردو مفاهیم تناسب ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آینده در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری پایدار یا معماری سبز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت هلال ماه در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تجزیه تحلیل معماری خرچنگ ها ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کانسبت در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری با خاک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عنکبوت ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری بیونیک,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx

تاریخ ایجاد 20/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 16   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
 
 
  مطلب مفید  
 
اگر با یک نگرش عمیق و فلسفی به عالم هستی بنگریم، باید بپذیریم که توجه به طبیعت و محیط زیستی که در آن زندگی می کنیم، در واقع توجه به هستی و هویت خود ماست، اما انسان دور افتاده از حقیقت، طبیعت را جدا از خویش می پندارد. رابطۀ میان انسان و طبیعت در طول تاریخ بشری دستخوش فراز و نشیب های بسیاری بوده؛ به عبارت دیگر در طول تاریخ برای پرسش های مطرح در این زمینه، با پاسخ هایی یکسان روبرو نیستیم. رابطۀ انسان با جهان پیرامون خود چگونه است؟ کدامیک از این دو یعنی انسان و طبیعت در به جریان انداختن رودخانۀ زندگی سهم اساسی تری دارند؟ رابطۀ انسان و طبیعت(محیط زیست) در دوران باستان بر چه اصولی استوار بوده و در دورۀ مدرن دچار چه تغییرات و چالش هائی شده است؟
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
*۱- مقدمه :*
 
انسان از آن هنگام که در زمین سکنا گزید در ارتباط با طبیعت بود و در واقع
می توان گفت که همه چیز از طبیعت آغاز شده است. انسان از طبیعت آموزه ها
گرفت و روش ماندگاری را از آن آموخت و به همین جهت، طبیعت را بسان مادر می
دانند. اما تغیراتی که انسانها در اعصار مختلف در جهان بوجود آورده اند،
آنها را در شناخت و باز نمایی طبیعت دچار مشکل کرده است.
 
امروزه بحران ارتباط با طبیعت مسئله مهمی برای همه جوامع شده است، این
مسئله به دو شکل اصلی بروز دارد .
 
۱٫ طبیعت از زندگی انسان فاصله گرفته است.
 
۲٫ طبیعت توسط انسان در حال نابودی است. طبیعت در نگاه متفکران
 
با توجه به بحران فوق توجه ما به طبیعت و شناخت آن در جهت رسیدن به یک
نتیجه در باب این مشکلات الزامی می باشد.
 
براین اساس به بررسی نظرات متفکرین  در باب طبیعت می پردازیم.
 
طبیعت در نگاه متفکران
 
*۲- بررسی انواع رویکردهای فلسفی به طبیعت در نگاه
متفکرین                    *
 
*۲-۱- متفکرین اسلامی : طبیعت در نگاه متفکران*
 
*         ابن سینا:*
 
از اجسامی که پیش ما هستند فعلها و حرکتهایی دیده می شود که نحوه تاثیر
آنها بصوت نمودار زیر می باشد.
 
ابو علی سینا منشاء حرکت را به صورت زیر تقسیم بندی کرده است:
 
۱٫طبیعت؛ سقوط یک سنگ.
 
۲٫نفس فلکی؛حر کت خورشید .
 
۳٫نفس نباتی؛ حرکت گیاه.
 
۴٫نفس حیوانی؛  حرکت حیوانات
 
طبیعت در نگاه متفکران
 
*ابن سینا می گویید :*
 
(( گاهی هر قوه ای را که فعل بی اراده از آن سر بزند  طبیعت می نامند در آن
صوت نفس نباتی  هم طبیعت نامیده می شود  گاهی هم هرچه از او فعل بلا رویه
بی اختیار سر بزند این قسم می نامند)).
 
*ابو علی سینا در ارتباط با طبیعت  این تعریف را ارائه می کند :*
 
(( طبیعت قوه ایست که صورت و خلقتی به جسم می دهد که آن مبداء اول است 
برای حرکت و سکون  جسمی که طبیعت در اوست ،بالذات نه بالعرض)).         * 
               *
 
*می توان گفت ابن سینا  معتقد است :    طبیعت در نگاه متفکران*
 
((طبیعت همه چیز را بایک قصد طبیعی حرکت می دهد  واین قصد و هدف طبیعت
رسانیدن موجودات به کمال  ونیکی است)).
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران ,طبیعت در نگاه متفکران ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx , , مطلب مفید , ,اگر با یک نگرش عمیق و فلسفی به عالم هستی بنگریم، باید بپذیریم که توجه به طبیعت و محیط زیستی که در آن زندگی می کنیم، در واقع توجه به هستی و هویت خود ماست، اما انسان دور ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آینده در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری پایدار یا معماری سبز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت هلال ماه در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تجزیه تحلیل معماری خرچنگ ها ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کانسبت در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری با خاک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عنکبوت ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری بیونیک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری اکوتک – تلفیق معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری دیجیتال,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx

تاریخ ایجاد 20/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 39   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
 
 
  مطلب مفید  
در طول روز نور طبیعی به عنوان منبع اصلی به کار می رود و با نور مصنوعی ترکیب شده تا در طی شب مورد استفاده قرار گیرد. علت نیاز به نور طبیعی از دو عامل ناشی می شود:
۱- ارتباط با فضای خارج که از طریق پنجره میسر می گردد.
۲- ماهیت نور طبیعی و تغییرات آن در طول روز که نور مصنوعی این خاصیت را ندارد.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
*مقدمه یا نتیجه گیری!!؟….*
 
نورشفافترین، نرمترین، آساترین وارزانترین مواد ساختاری موجود در
تولیدکیفیت ها واشیای موردنیاز محیط انسانی است چیزی است که امکان شخصیت
سازی وحیات بخشیندن به فعالیتهای روزمره وبازنمائی زندگی درتصورات وحالات
روانی متغیررا فراهم می سازد.
 
نور نه تنها نقش مهمی درارزش گذاری بر عناصر معماری دارد .بلکه یکی از
عوامل مهم تعیین کننده فضا نیز محسوب می شود نوردر دگرگونی ماهیت فضایی
وکالبدی تاثیری بسیار دارد.
 
پاورپوینت نور در معماری
 
*تعریف:*
 
نور از نظر فیزیکی عبارت است از انرژی تشعشعی که بِین طول موجهای مشخص واِقع
شده است.
 
از سوی دیگر تظاهر دید از انرژی تشعشعی.
 
پاورپوینت نور در معماری
 
*منابع نور*
 
 1. نور طبیعی
 2. نور ساختگی
 
پاورپوینت نور در معماری
 
*نور و بینایی*
 
ادراک بینایی تابع ۴ عامل است
 
 1. زمان
 2. جای جسم مورد مشاهده
 3. شدت نور
 4. رنگ
 
پاورپوینت نور در معماری
 
*اهمیت  نور:*
 
نورعاملی فعال در معرفی فضاست همچنین نورقادراست از لحاظ بصریبه فضا وسعت
ببخشد نور اولین شرط برای ادراک بینایی است. در تاریکی مطلق ما نه فضا را
می توانیم ببینیم و نه فرم و رنگ را اما نور تنها ضرورت فیزیکی نیست بلکه
ارزش روانشناختی ان یکی از مهمترین عوامل زندگی در همه زمینه هاست انچه که
باعث می شود اشکال بیشتر یا کمتر مورد توجه قرار بگیرند نحوه تظاهر انها در
برابر نور است.
 
پاورپوینت نور در معماری
 
*تاثیر نور در طبیعت:*
 
کوچ کردن یا لقاح حیوانات بستگی به نور دارد.
 
هلندی ها و ژاپنی ها پرندگان خود را در پاییز هر سال در معرض نور بیشتری
قرار می دهند تا پرندگان آواز خوان را به خواندن و پرندگان مانند مرغ
ومرغابی را به تولید تخم وادار نمایند.
 
 
 
*نور در طبیعت:*
 
نورطبیعی که حاصل انرژی حیات  بخش درونی است به عنوان یکی از منابع وجود
حیات برروی زمین محسوب می گرددعلاوه برآن نورمی تواند با رنگ هاوجلوه های
متفاوت خودباعث تغییر چهره یک مکان شودزیرا نوردر هریک از فصول سال درآب و
هواهای متفاوت و یا در هر زمانی از طول روز دارای چهره ای مخصوص به خود
میباشد ضمنا هر مکانی دارای نور خاصی است که تنها به انجا تعلق دارد.
 
پاورپوینت نور در معماری
 
*تأثیرات روانی نور طبیعی *
 
بخش ازتأثیرات + یا-تماس بانورطبیعی رامی توان کنش متقابل بین ذهن و جسم
تلقی کرد قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث افزایش ترشح برخی هورمون ها
خواهد شد که نتیجه ان بروز حالت شادابی و توان غلبه بر مشکلات و نهایتا
کاهش میزان استرس های روانی در زندگی روزمره خواهد بود.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت نور درمعماری ,نور درمعماری ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx , , مطلب مفید ,در طول روز نور طبیعی به عنوان منبع اصلی به کار می رود و با نور مصنوعی ترکیب شده تا در طی شب مورد استفاده قرار گیرد. علت نیاز به نور طبیعی از دو عامل ناشی می شود: ,۱- ارتباط با فضای خارج که از طریق ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آینده در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری پایدار یا معماری سبز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت هلال ماه در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تجزیه تحلیل معماری خرچنگ ها ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کانسبت در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری با خاک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عنکبوت ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری بیونیک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری اکوتک – تلفیق معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری دیجیتال,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx

تاریخ ایجاد 20/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 111   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
 
  مطلب مفید  
معماری موسیقی جامد است. همان موسیقی است که در عالم غیر مادی جریان دارد و معماری ایرانی مصداق بارز و عینی در جهان مادی دستگاه‌ها و نغمه‌های موسیقی ایرانی است. می‌توان عنوان نمود که هر بنایی علی الخصوص بناهایی که جایگاه ویژه‌ای را در فرهنگ ما دارا می‌باشند هر کدام تداعی‌کننده موسیقی در دستگاه خاص خود می‌باشد. 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      *فصل ۱ : دیباچه*
 
 
      *پیوند معماری و موسیقی*
 
 
      نخستین مسئله ای که به هنگام آغاز گفت و شنود و بررسی «معماری-
      موسیقی»  پیش روی داشتیم- و هنوز داریم – فضا بود.
 
 
      انسان در فضا می زید و در طول تجربه کردن ابعاد آن، به مناسبت ها و
      فرصت هایی گوناگون، زاده شدن و پاگرفتن و گسترش یافتن پدیده هایی مهم
      را دامن می زند.
 
 
      توجه به ابعاد فضا است که به تعیین جای دست ساخته ها راه می دهد تا
      براساس جنس و بافت و حالت و رنگ هر چیز، شکلی خاص برای آن در نظر
      گرفته شود.
 
 
      معماری به معنی روزمره اش ضمن این که تجدید فضا می کند، درون فضایی
      گسترده تر جایگزین می شود؛ هم درون آن و هم گرداگردش،
 
 
      انسان ها حرکت می کنند. موسیقی، به برداشتی صرفاً مکانیکی،
      پراکنده شدن نظم یافته و سنجیده امواج صوتی در فضا است و آن گاه که
      حرکت انسان ها درون فضای معینی را بر می انگیزد و بر روح انسانی و بر
      فضای عاطفی درونی وی اثرگذاری می کند.
 
 
      ارتباط معماری و موسیقی
 
 
      –  در امر کنار یکدیگر قرار دادن دو مقوله پراهمیت معماری و موسیقی
      دو هدف اصلی را می توانیم دنبال کنیم.
 
 
      –  آفرینش موسیقی و معماری، نیازمند به ابزارهای فکری خاصی است.
 
 
      ارتباط معماری و موسیقی
 
 
      *مقوله های اساسی معماری و موسیقی*
 
 
      – موسیقی و معماری را نمی توان، تنها براساس داده های ملموس و
      کاربردی یا مکانیکی و روزمره، بازشناساند.
 
 
       – انسان به شناخت مبانی اندیشه و فکری که زاینده یک اثر معماری یا
      موسیقی است نیاز دارد .
 
 
      ارتباط معماری و موسیقی
 
 
      هنرمند معمار و موسیقی ساز، از پدیده ها و عوامل فعال در محیط خود
      برانگیخته می شود تا «سخن گوید» و آنچه می آفریند، سخن وی است.
 
 
       – موسیقی، به کمک صوت بیان احساس می کند و معماری، به کمک ماده.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
ارتباط معماری و موسیقی ,معماری و موسیقی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx , , *پیوند معماری و موسیقی* , , , نخستین مسئله ای که به هنگام آغاز گفت و شنود و بررسی «معماری- , موسیقی» پیش روی داشتیم- و هنوز داریم – فضا بود. , , , انسان در فضا می زید و در ط,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آینده در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری پایدار یا معماری سبز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت هلال ماه در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تجزیه تحلیل معماری خرچنگ ها ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کانسبت در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری با خاک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عنکبوت ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری بیونیک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری اکوتک – تلفیق معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری دیجیتال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انسان طبیعت و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت فراکتال در معماری,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پروژه اسکچاپ طراحی کعبه زرتشت

تاریخ ایجاد 19/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: فایل skp   قیمت: 3500 تومان   حجم فایل: 1095 kb  تعدادمشاهده  1  


پروژه اسکچاپ طراحی کعبه زرتشت

 

کعبهٔ زرتشت نام بنای سنگی چهارگوش و پله‌داری در محوطهٔ نقش رستم در کنار روستای زنگی‌آباد شهرستان مرودشت فارس در ایران است. محوطهٔ نقش رستم علاوه بر بنای مذکور، یادمان‌هایی از عیلامیان، هخامنشیان و ساسانیان را نیز در خود جای داده‌است.
درباره اين بنا كه متعلق به دوره هخامنشينان است نظريات مختتلفي وجود دارد بعضي آن را مكاني براي قرار دادن تابوت مي دانند و بعضي جايگاهي براي نگهداري از آتش مقدس . كعبه زرتشت در سطحي پائين تر از زمين قرار دارد و شامل راه پله اي است كه به اتاقي به اندازه 5/2 در 5/2 متر منتهي مي شود بر قسمت پائيني ديوارها ي اين بنا كتيبه اي با سه زبان پهلوي ساساني  پهلوي يارتي و يوناني مربوط به دوران شاپور اول ساساني وجود  دارد . اصلي ترين موضوع كتيبه پيروزي شاپور اول در جنگ با والرين امپراتور روم است .

نقش اول ، تصوير تاجگذاري نرسي است كه حلقه شهرياري را از مظهر آناهيتا مي گيرد .

نقش دوم در پائين آرامگاه داريوش قرار دارد و بهرام دوم را در جنگ با دشمنش نشان مي دهد .

نقش سوم صحنه پيروزي شاپور اول بر والرين امپراتور روم را نشان مي دهد كه شبيه  آن در تنگ چوگان نيز وجود دارد اين نقش از بزرگترين حجاريهاي نقش رستم است .

نقش چهارم بيانگر پيروزي هرمز دوم ساساني بر دشمن است در بالاي اين نقش صحنه حجاري شده وجود دارد كه تقريباً از بين رفته است و آن را به شاپور دوم نسبت مي دهند .

 نقش پنجم ، پيروزي بهرام دوم بر دشمن كه شباهت زيادي به نقش قبلي متعلق به بهرام دارد.

 نقش ششم كه اين نقش متعلق به دوره عيلاميان است و داراي فوق العاده اي است اين نقش از نقوش مذهبي عيلاميان است و بعدها در زمان ساسانيان بر روي ان تصويري از بهرام دوم حجاري كرده اند ولي در سمت راست آن هنوز بقاياي نقش برجسته نمايان است .
نقش هفتم اين نقش متعلق به اردشير بابكان است و گرفتن حلقه قدرت را از مظهر اهورا مزدا نشان مي داد ./ش




:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,پاورپوینت بررسی معماری ماد,pptx

تاریخ ایجاد 20/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 47   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,پاورپوینت بررسی معماری ماد,pptx
 
  مطلب مفید  
معماری مادها به سبک معماری در دوره مادها (قوم ایرانی‌تبار سده ۱۷ پیش از میلاد) گفته می‌شود که می‌تواند به دو بخش «معماری صخره‌ای» و «معماری معمولی» تقسیم شود.
 
بررسی معماری دوره ماد به دلیل کمبود مدارک موجود سخت است، اما بی‌شک مادها نیز همچون اسلاف خویش از آثار معماری قابل بحثی برخوردار بوده‌اند. آثار به‌دست آمده از کاوشهای اخیر باستان شناسی تپه هگمتانه و همچنین معماری صخره‌ای که از دوره ماد به جا مانده‌است این امر را نشان می‌دهد. بر همین اساس معماری مادی به دو بخش تقسیم شود:
 
    معماری معمولی: که در محل‌هایی مانند تپه نوشیجان ملایر، گودین تپه، باباخان، تپه هگمتانه، زیویه و... در کاوشهای باستان‌شناسی به‌دست آمده‌اند.
 
معماری صخره‌ای: ایجاد حفره در دامنه کوه‌ها و صخره‌ها و وسعت دادن آن برای دستیابی به فضایی استوار و ماندگار، مثلاً با کاربرد خانه یا آرامگاه. بیشتر آثار معماری صخره‌ای مادها در نواحی غرب ایران و بخشی از خاک عراق پراکنده است، وه اغلب نیز جنبه مذهبی گرفته‌اند. آن‌ها با عناوین «آرامگاه‌های صخره‌ای مادی» شناخته شده‌اند.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
      *تاریخچه : *
 
 
      در حدود *هزاره اول پیش از میلاد* بود که گروه هایی از *اقوام آریایی
      *به ایران مهاجرت کردند یا به تعبیر دیگر مادها و پارسها در نیمه دوم
      قرن نهم پیش از میلاد در تاریخ ظاهر گردیدند. آن هم به این دلیل که
      آشوریها برای امنیت مرزهای شرقی امپراطوری خود و باز نگهداشتن راه
      هایی که از طریق آنها کالای تجارتی و باج و خراج و… را از ایران به
      آشور می آوردند لشکرکشیهای به غرب ایران کردند، و به این ترتیب در
      مدارک تاریخی و اداره ی شاهان آشوری به نام مادها و پارسها نیز اشاره
      هایی شد نفوذ و ظهور مادها در غرب ایران احتمالاً خیلی زوتر آماده
      گردیده است بر مبنای برخی نظرات مادها در بدو ورود به ایران در شرق
      دریاچه ارومیه در سرزمینی به نام «مادای/آمادی» ساکن شدند .  معماری ماد
 
 
      مادها در سده ی هفتم پیش از میلاد به رهبری خشسریته (فراآورت) نخستین
      پادشاهی خود با اتحاد اقوام ماننایی و… را پس از ایلامیها در این
      سرزمین بنیاد گذاشته اند . بنابر پاره ای اقوال همدان کنونی
      (هگمتانه) را به *پایتختی* برگزیدند. مادها دولت نیرومند و جنگجویی
      *آشور را از میان بردند و با لیدی ها در کنار رودخانه هالیس (قزل
      ایرماق) هم مرز شدند* پس از هوخشتره پسرش به نام ایشتوویگو به
      پادشاهی رسید که در سال و همین نظریه است که می گوید *پارسها در غرب
      دریاچه ارومیه در ناحیه ای به نام «پارسوا/پارسوماش» ساکن شدند* اما
      بعضی نیز نظر دیگری دارند .  معماری ماد*
      *. به اعتقاد اینها مادها به هنگام آمدن از شرق ، احتمالاً در طول
      جاده اصلی تابستانی که از تپه دامغان از طریق .ساوه به همدان و
      کرمانشاه می گذشت حرکت کردند ۵۴۹ ق.م دولت ماد به دست پارسها از یبن رفت.
 
 
      معماری ماد
 
 
      *شاهان ماد*
 
 
      *۱) دیااکو :*
 
 
      دیاکو در سال ۷۲۸ پ م به شاهی رسید و شهر هگمتانه را پایتخت خویش
      قرار داد او ۵۳ سال پادشاهی کرد. از ۷۰۸ پ م تا ۶۵۵ پ م . نام شهر
      امدانه=همدان پیش از این در کتیبه های تیگلات پلسر اول آمده است.
      دیاکو این شهر را رونق بخشید. تنها خطری که در این زمان دیاکو را
      تهدید میکرد حملات پراکنده آشوریها به اللیپی= کرمانشاه بود و بقیه
      نقاط مملکت او در آرامش بسر میبرد. او خراجش را به موقع میپرداخت و
      در گیری آشور و بابل و ایلام دیگر مجالی برای آشوریها برای حمله به
      ماد نوپا نمیگذا
 
 
      *۲) فروتیش*
 
 
      فرورتیش پسر دیاکو، در سال ۶۷۵ پ م به سلطنت رسید. او قباییل زیادی
      را که درحدود ری ، اصفهان ، آذربایجان کرمانشاه ، کردستان و همدان
      بودند، به اطاعت در آورد .پس از ۲۲ سال سلطنت ، در جنگ با آشور کشته
      شد.درزمان پادشاهی او مادها بر سرزمین پارس مسلط شدند.*دلیل شکست
      فرورتیش از آشوریها این بود که سپاه ماد را روستاییان نا آزموده
      تشکیل میدادند ولی سپاهیان آشور در جنگ با بابلیها تجربه نظامی
      داشتند *و از جنگ افزارهای بزرگ استفاده میکردند . فرورتیش از فتح
      موفق سرزمین پارس به نیروی نظامی خود مغرور شده بود و همین باعث حمله
      به آشور شد ولی آشوربانیپال با موفقیت جلوی هجوم آنان را گرفت.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ماد ,pptx ,دانلود,پاورپوینت بررسی معماری ماد,pptx , مطلب مفید ,معماری مادها به سبک معماری در دوره مادها (قوم ایرانی‌تبار سده ۱۷ پیش از میلاد) گفته می‌شود که می‌تواند به دو بخش «معماری صخره‌ای» و «معماری معمولی» تقسیم شود. , ,بررسی معماری دوره ماد به دلیل کمبود مدارک موجود سخت است، اما بی‌ش,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت بررسی معماری سرزمین مصر,pptx
چگونگی ساخت اهرام مصر
پاورپوینت بررسی آشنایی با معماری جهان ، معماری گوتیک
دانلود,پاورپوینت هنر یونان,pptx
دانلود,پی دی اف جزوه تاریخ معماری معاصر غرب,pdf
دانلود بررسی معماری از آغاز,pdf
دانلود بررسی نقش و جایگاه دانش ادراکی سازه در معماری معاصر غرب,pdf
دانلود بررسی نیم نگاهی به معماری معاصر ایران,pdf
دانلود بررسی نیمه پنهان طراحی مدرن,pdf
بررسی نظريه هاي معروف متفکران درباره ي هنر در فلسفه ي غربي
بررسی سبک خراسانی در معماری ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری دوران قاجار و پهلوی
پاورپوینت تاريخ تحليلي صدر اسلام
پاورپوینت مباني نظري تاريخ نگاري انتقادي معماري معاصر ايران
پاورپوینت بررسی ورودی خانه های قاجاری از جنبه تناسبات و حس محرمیت
دانلود معماری انسان های اولیه،پاورپوینت
دانلود , معماری صدر مسیحیت -پاورپوینت
دانلود , رایگان معماری بین النهرین -پاورپوینت
پاورپوینت معماری تمدن‌های اژه‌ای
پاورپوینت پیشینه معماری ایران در دوره صفوی


:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پروژه اسکچاپ طراحی مجسمه الله ، مجسمه اسلامی، المان شهری

تاریخ ایجاد 20/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: فایل skp   قیمت: 3500 تومان   حجم فایل: 155 kb  تعدادمشاهده  1  


پروژه اسکچاپ طراحی مجسمه الله ، مجسمه اسلامی، المان شهری


کلمات کلیدی مرتبط:
پروژه اسکچاپ , طراحی مجسمه الله ، مجسمه اسلامی، المان شهری,


:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()